Dziś jest: 16.05.2025
Imieniny: Andrzeja, Jędrzeja
Data dodania: 2020-01-23 19:18

Piotr Tyszkiewicz

Piotr Tyszkiewicz Dorotowo 3 E: Kilka słów o Stomilu, Warmii i referendum w Olsztynie, czyli Ut sementem feceris, ita metes

Piotr Tyszkiewicz Dorotowo 3 E:  Kilka słów o Stomilu, Warmii i referendum w Olsztynie, czyli Ut sementem feceris, ita metes
Piotr Tyszkiewicz, były piłkarz m.in. Stomilu Olsztyn i VfL Wolfsburg
Fot. archiwum prywatne

Dzięki redakcji Olsztyn.com.pl odsłaniam Państwu meritum podstawowego problemu Olsztyna, jakim są lokalne władze, które od dawna zajmują się w Olsztynie tylko sobą. Były prezydent zajmuje się obecnym prezydentem, a obecny prezydent zajmuje się byłym prezydentem. Zaś obydwoma panami zajmują się prokuratura i sądy. Co ma z tego Olsztyn?

reklama

To przecież władze Olsztyna stworzyły w Olsztynie sytuację bez precedensu w Europie, że na przestrzeni czasu od 1989 roku do dnia dzisiejszego, czyli od dnia umownego upadku komunizmu, nie powstał w Olsztynie stadion piłkarski, ani nie powstała baza treningowa dla zawodników wszystkich kategorii wiekowych. Władze Olsztyna miały dużo czasu na budowę infrastruktury sportowej. Policzmy 2020 – 1989=31 lat! 31 lat mieli wszyscy włodarze Olsztyna, aby na odcinku kultury fizycznej zrobić dla Olsztyna coś sensownego. Nie zrobili nic!

Za to mieliśmy za komuny i mamy obecnie w Olsztynie OSiR, którego utrzymanie na przestrzeni tych wszystkich lat kosztowało podatników tyle, że można było, tylko za te pieniądze, wybudować nowoczesny stadion i halę sportową, i wystarczającą ilość boisk treningowych. Ta konstatacja, to nie jest z mojej strony tani populizm, ani jakaś moja prywatna wojenka z Ratuszem i jego OSiR- em. Ten cały system, to jest wielopokoleniowy dramat ludzi stąd. To jest dramat oszukiwanych kilku pokoleń dzieci z Olsztyna, które już na starcie są pozbawione atrybutu dobrej jakości boisk. To jest dramat kibiców Stomilu Olsztyn, którzy oglądają mecze ligowe swojego zespołu na Arenie de Gruz niczym Flinstonowie z serialu „Między nami jaskiniowcami”

Na oświetlenie Areny de Gruz i na jego nową płytę nasi kochani urzędnicy wydali rekordową kwotę- Ponad 10 000 000 PLN!

Argumentów za odwołaniem obecnego włodarza Olsztyna można mnożyć, ale pozostanę przy tych futbolowych. Przypominam treść mojej notki: Piotr Tyszkiewicz Dorotowo 3 E: Albo boiska, albo zabierajcie swoje makiety za 2 miliony i won!.

Ratusz zapłacił ponad dwa miliony złotych za projekt stadionu i jego wizualizację, a było to na przełomie 2015 i 2016 roku. Kiedy wówczas pisałem, że można było te pieniądze- wydane na projekt stadionu i jego wizualizację- w pierwszej kolejności przeznaczyć na bazę treningową, a projektowanie stadionu rozpocząć, mając na jego budowę pewny budżet, to pod moją notką szydzili fachowcy od bazy sportowej, w mieście bez bazy sportowej. Czas pokazał, że niestety miałem rację, że na makietach za ponad dwa miliony złotych się skończy budowanie stadionu w Olsztynie! Ani kasy, ani stadionu, a Radio Olsztyn zaprasza OSiR na debatę o bazie sportowej! Przecież Olsztyn nie ma bazy sportowej, ponieważ ma właśnie OSiR z rocznym budżetem tylko w 2019 roku na poziomie 25 000 000 PLN. Nie można zjeść ciastko i mieć ciastko!

Byłem w Wolfsburgu, gdy odbyła się w grudniu 2019 roku w Radio Olsztyn rzeczona debata. Zastanawia mnie aktywność ludzi z OSiR w tego typu dyskusjach. To przypomina mi sceny z thrillerów, kiedy przestępca zawsze przychodzi na miejsce zbrodni.

Tutaj sprawa jest banalnie prosta i o tym pisałem już wiele razy, zanim jeszcze Radio Olsztyn nawet pomyślało o tej debacie. Zamiast w urzędników od bazy sportowej należy inwestować w infrastrukturę sportową! I to natychmiast, ponieważ nigdy nie wyjdziemy z tej zapaści cywilizacyjnej, w jakiej tkwi od lat Olsztyn. To dla substancji zdrowotnej Olsztyna, dla jego przyszłości ma kapitalne znaczenie! I kto tego nie rozumie, ten nic nie rozumie... A obecne władze tego nie rozumieją.

Wracając do VFL Wolfsburg i mojej tam wizyty z bardzo zdolnym trenerem młodego pokolenia z Fortuna 1 ligi. Pomyśleć tylko, że w Wolfsburgu nie ma OSiR, ale są... boiska! Jedyny raz podczas pobytu w Wolfsburgu mieliśmy swoisty problem, a to tylko dlatego, że nie mogliśmy znaleźć boiska D, gdzie trenował zespół trenera Oliviera Glasnera. Za to w Wolfsburgu jest ratusz, który aktywnie współdziała z VFL Wolfsburg nad rozwojem NLZ VFL Wolfsburg (Centrum Młodzieżowego Wyczynu VFL Wolfsburg). Jest koncern Volkswagena, który łoży na koncepcję szkolenia talentów i na samo NLZ VFL ogromne pieniądze. Jest także DFB, który system licencyjny klubów Bundesligi oparł głównie o jakość szkolenia w klubach, ale uposażył kluby w nowoczesny program szkolenia, który jest ciągle modyfikowany, do potrzeb współczesnego futbolu. Dodatkowo system jest monitorowany i kontrolowany oraz zintegrowany ze szkołami (związek płaci szkołom dodatkowe pieniądze za zindywidualizowanie zawodnikom akademii ich toku nauki) - partnerami akademii. DFB również na bardzo wysokim poziomie szkoli kadry trenerskie i jest aktywnym związkiem w zakresie wiedzy specjalnej i... dostępu do niej. Certyfikacja internatów klubów Bundesligi ma wymiar szczegółowy z zakresu futbolu- szkolenia i organizacji, a nie fasadowy, jak u nas w Polsce. I nawet tych fasadowych i moim zdaniem zbliżonych do rekreacji kryteriów, jakie narzuca PZPN, nie spełnia Akademia Sportu Stomilu Olsztyn. To, że jest fatalnie wiedzą wszyscy zainteresowani, ale twierdzą, że jest super, ponieważ wyrwanie talentów z tej kwadratury koła olsztyńskiego futbolowego okultyzmu nie jest sprawą, z którą ktokolwiek z decydentów w Olsztynie chce i potrafi się zmierzyć. Nikt na ten cel nie ma budżetu i nikt nie rozumie, że to sprawa być, albo nie być dla olsztyńskiego futbolu.

Fot. Biuro Piotr & Beata Tyszkiewicz Team

W takim stanie rzeczy, jak dzisiaj, jak jakiś talent w Olsztynie uratuje się i zagra na poziomie profesjonalnym w futbol, to uważam, że każdorazowo będzie to cud porównywalny z tym w Gietrzwałdzie w 1877 roku.

Samorząd, sponsorzy i kluby powinny zrobić wszystko, żeby młody człowiek z Olsztyna mógł futbolowo rozwijać się w Olsztynie, a nie... poza Olsztynem, jak to ma miejsce obecnie!

Czy już nastolatkowie muszą stąd uciekać? Póki co- muszą, jeżeli chcą się futbolowo rozwijać!

Niedawno nastąpiła kolejna zmiana prezesa Stomilu Olsztyn.

Nowemu prezesowi Stomilu Olsztyn życzę owocnej pracy dla olsztyńskiego futbolu! Chciałoby się rzec, parafrazując cytat z księdza Jana Twardowskiego, myśląc o poprzednikach prezesa Wojciecha Kowalewskiego- Spieszmy się kochać prezesów Stomilu Olsztyn, tak szybko odchodzą.

Warto też napisać kilka słów komentarza na temat biednej jak mysz kościelna Warmii Olsztyn.

Martwi mnie los tego lokalnego klubu. Ten olsztyński futbolowy okultyzm nie pozwolił, godnym szacunku, amatorom z Warmii Olsztyn zagrać meczów ligowych, czyli... po prostu nie pozwolił im uprawiać w Olsztynie sportu! A przecież mamy taką ekologiczną władzę w Olsztynie. Olsztyn- ogród z natury! A co z ludźmi z Warmii? Gdzie mają kopać? W ogródku? I pomyśleć, że Warmia Olsztyn była w latach 60- tych dwudziestego wieku wicemistrzem Polski juniorów i grała w 2 lidze – obecnej I !. Na naszych oczach widzimy ile warta jest ta tradycja, w mieście ogrodzie z natury, w mieście sportowej patologii stosowanej, w którym nawet lampy w Uranii pękają z rozpaczy na tysiące kawałków i spadają na głowy niewinnych ludzi. I bardzo żal mi takich ludzi jak Pan Marcin Wincel, czy Państwo Joanna i Robert Urbanowie, którzy uwierzyli, że Olsztyn potrzebuje ich wielkiego serca do futbolu na poziomie amatorskim. Olsztyn stawia na urzędników, a nie na ludzi aktywnych społecznie, jak Pan Marcin Wincel i Państwo Joanna i Robert Urbanowie! To jest hańba dla prezydenta Piotra Grzymowicza, któremu między innymi zaufał Marcin Wincel i tak w życiu, jak i w sporcie jest właśnie szansa na rewanż, przy okazji instytucji referendum!

Życzę moim Czytelnikom, ale i moim futbolowym przyjaciołom w 2020 roku wielu piłkarskich wrażeń na wszystkich stadionach. Futbol ma coś w sobie magicznego, coś czego nie potrafię opisać, ale to coś najlepiej oddał słynny trener FC Liverpool „Bill” Shankly, który zapytany przez dziennikarza, czy futbol jest dla niego sprawą życia i śmierci odpowiedział- Jestem rozczarowany Pana podejściem do futbolu! Futbol to coś o wiele poważniejszego!

Dzisiaj, przy wszystkich różnicach, jedno nas ludzi stąd powinno łączyć, a mianowicie świadomość, że Ut sementem feceris, ita metes - Jak siejesz, tak będziesz zbierał.

I ten stosunek do przyszłości jest wyznacznikiem poziomu i nowego inwestora Stomilu Olsztyn, i władz Olsztyna, i olsztyńskich szkół, i każdego z nas. Na dzisiaj Olsztyn jest bardziej stanem umysłu, w kontekście futbolu i kultury fizycznej, niż miejscem, w którym można realnie się rozwijać. I ten stan rzeczy należy zmieniać w realu, a nie infantylnie na Twitterze...

I choćby za te zaniechania warto udać się na referendum i „podziękować” Panu prezydentowi Piotrowi Grzymowiczowi za jego udział w tym opisywanym przeze mnie od lat draństwie. A jak już mieszkańcy Olsztyna odwołają tego antysportowego urzędnika nr 1, to niech wybiorą na prezydenta Olsztyna człowieka, który rozumie, że bez sportu, że bez piłki nożnej, młodzież wyląduje na odwyku od narkotyków i w przychodniach lekarskich naprawiając swój zepsuty układ ruchu oraz rozchwianą psychikę! Tutaj nie ma alternatywy, alternatywą są dopalacze i playstation.

Zapraszam do dyskusji!

Menedżer piłkarski,

footballidea.pl Doszkalanie Indywidualne dla Talentów na bazie programu autorskiego i boisk w Dorotowie.

Zainteresowanych współpracą proszę o kontakt:
poczta elektroniczna: biuro@piotrtyszkiewiczteam.pl
tel. 609 184 000

Zapraszam do współpracy!

Komentarze (58)

Dodaj swój komentarz

  • 16 2020-01-27 17:37:12 89.64.*.*
    Brawo panie Piotrze, Po raz kolejny bije pan w dzwon, niestety włodarze tego miasta śpią lub udają że śpią. Nowy prezydent tutaj powinien być już od 10 lat, najlepiej ktoś z Polski. Może niech mieszkańcy poproszą obecnego prezydenta Poznania, czy przypadkiem nie chce zrobić porządku w naszym mieście... Można pozazdrościć innym miastom prezydentów, obiektów sportowych itp. Czy u nas nie stratują wartościowi kandydaci, czy ludzie przy urnach nie myślą? Jakby pan startował miałby pan mój głos.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 1
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-27 20:07:48 83.31.*.*
      Sz. Cz. 16, Dziękuję za trafne porównanie mojego pisania do bicia w dzwon... Uważam, że o tych problemach, które poruszam, nie powinno być mowy! Niestety w Olsztynie mamy problem, stąd te dzwony:) W wyborach startował nie będę, także proszę swój głos oddać na osobę, która rozumie, że dzieci i młodzież muszą gdzieś się wyszumieć! Najlepiej na równym boisku! Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 0
  • Gool 2020-01-26 11:52:09 213.162.*.*
    najgorsze jest to że ani Grzymowicz ani ten z wieży Małkowski ani ten od bicia piany Wypij nie zbawią Olsztyna. tu potrzeba ludzi którzy mają jakiś plan, jakiś projekt na funkcjonowanie Olsztyna, pomysł na Sport w Olsztynie, rozdawanie raz w roku na święta kasy dla pojedynczych sportowców to nie jest plan
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 4
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-26 12:11:10 83.31.*.*
      Sz. Cz. Gool, Rozdawanie ochłapów, to jest plan Ratusza. Frukty zostawiają sobie:) Nie stawiałbym w jednym szeregu wymienionych polityków... Mieszkańcy Olsztyna chyba znajdą pośród siebie jednego człowieka, który rozumie co to są: gospodarka i rozwój miasta poprzez produkcję, usługi, kulturę, naukę i sport? Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 6
  • mieszkaniec Olsztyna 2020-01-25 14:39:12 31.0.*.*
    Jeżeli pan Tyszkiewicz nie dokłada się do budżetu Olsztyna to co ma do ilości osób zatrudnionych w UM Za to odpowiada Rada Miasta. Czy ten pan płaci za reklamę swoich usług w Olsztyńskiej. gazecie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 25
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-25 14:49:58 83.31.*.*
      Sz. Cz. mieszkaniec Olsztyna, A co ma ilość zatrudnionych urzędników od bazy sportowej, w mieście bez bazy sportowej, do stanu tej bazy, to Pan mnie powie? Był Pan na obiektach Warmii? Wszedł Pan tam przez bramę zardzewiałą, czy też dziurą od płotu. był Pan na Uranii? Pewnie spotkał Pan tam nadzór budowlany? Był Pan na Arenie de Gruz? Pewnie zapach toalet zapamięta Pan do końca życia. A może widział pan gumowisko na Dajtkach? Spróbuje Pan tam pobiegać, to zrozumie Pan wszystko! Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 2
    • mieszkaniec Olsztyna 2020-01-25 17:22:24 31.0.*.*
      Znam Olsztyn i sport OLSZTYNA LEPIEJ OD PANA ALE TERAZ NAGONKA NA AKTUALNEGO PREZYDENTA NIC NIE DA ,pan GO NIE WYBIERAŁ Ale olsztyniacy w ostatnich wyborach go wybrali a zaległości sportowe to poprzednie lata wszystkich prezydentów. Jak Pisuary odcięli część funduszy to od razu z czego wybudują panu Warmię OKS leśny i Uranię. Bzdury. bzdury. Bzdury i kłamstwo. Teraz wybiorą innego to wszystko zrobi? Po co pan pisze bzdury i nakręca ludzi. Nie wszyscy są taki głupi jak pan myśli . a PROPOS MARSZAŁEK JUZ O uranii POWAŻNIE Myśli i jak Unia się zgodzi to Urania będzie. I pomału OKS się zrobi ,trzeba czasu żeby to wszystko ogarnąć .Murawa ,oświetlenie już jest i to niezłe.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 13
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-26 11:02:07 83.31.*.*
      Sz. Cz. mieszkaniec Olsztyna, Pan strasznie się martwi o los Ratusza, a mnie nie interesuje Ratusz tylko fatalny stan infrastruktury sportowej w Olsztynie, który oddziaływuje wprost na fatalny stan kultury fizycznej w mieście. Nawet jak napisze Pan sto razy, że to są bzdury, to i tak nic Pan nie zmieni, ponieważ to są poważne sprawy. Proszę opowiedzieć się za referendum, a potem wziąć w mim udział! Nic tak nie działa na polityków, jak weryfikacja ich pracy przez wyborców... W oczekiwaniu na lepsze czasy dla sportu w Olsztynie, serdecznie Pana pozdrawiam.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
    • mieszkaniec Olsztyna 2020-01-26 11:35:55 37.248.*.*
      wyborcy już wybrali. Niech pan tak zaciekle nie agituje razem z Gowinem. Olsztyniacy nie dadzą się nabrać na takie numery.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 10
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-26 12:01:49 83.31.*.*
      Sz. Cz. mieszkaniec Olsztyna, Dobrze, że przeczytał Pan moją notkę. Dobrze, że bierze Pan udział w dyskusji. Dobrze, że ma Pan swoje zdanie. Ale niedobrze, że jest Pan politycznie rozgrzany i niedobrze, że wypowiada się Pan w imieniu mieszkańców Olsztyna, a nie tylko w swoim własnym imieniu... Jaki ma Pan do tego mandat? Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
    • mieszkaniec Olsztyna 2020-01-26 14:12:56 37.248.*.*
      Mieszkańcy już wybrali w wyborach samorządowych zupełnie niedawno a pan uważa że żle wybrali i namawia pan do nowych wyborów na skutek politycznych nacisków. Po co pan brnie w kłamstwie .Niech pan zajmuje się sportem a nie wyborami. Przyjdzie termin wyborów to my olsztyniacy wybierzemy a nie pan i spółka.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 9
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-26 14:40:41 83.31.*.*
      Sz. Cz. Mieszkaniec Olsztyna, Uważam, że polityka Ratusza dotycząca infrastruktury sportowej to prowokacja. Panu zostawiam sympatie polityczne. Mnie to nie kręci... Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 1
  • Znany 2020-01-25 07:27:41 37.248.*.*
    Olsztyn budżet miasta 1,2 miliarda, i nie ma pieniędzy na żadną dyscyplinę sportu, nie tylko piłkę nożną ale pływacy, piłka ręczna, nawet dzieciom z drugiej klasy zabrał darmowy basen, a był od 40lat i jest w całej Polsce darmowy dla drugoklasistow. Dla porównania miasto Zabrze budżet miast 700 milionów tylko , sam klubie Górnik na wszystkie sekcje otrzymuje 16 milionów A na cały sport w mieście 45 milionów na wszystkie dyscypliny u to nazywamy promocją sportu. W Olsztynie jak się nie mylę to ok 3 milony na sport. Dlatego trzeba uprawiać sport i rozwijać się gdzieś indziej ale nie wszystkie osoby to widzą że młodzież na ucieka z miasta.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 0
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-25 07:41:17 83.31.*.*
      Sz. Cz. Znany, Nakłady na sport są w Olsztynie skandaliczne. Na obiektach Warmii więcej zrobiły dzikie świnie niż Ratusz.... Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 1
  • KIBIC z zatorza 2020-01-25 07:20:06 31.0.*.*
    MOŻNA WIEDZIEĆ ILE PODATKÓW ODPROWADZA PAN DO KASY MIASTA OLSZTYN
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 18
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-25 07:33:47 83.31.*.*
      Sz. Cz. Kibic z Zatorza, Pan lepiej zapyta Ratusz ilu zatrudnia urzędników od bazy sportowej, w mieście bez hal i boisk? Wówczas będzie to pytanie merytoryczne... Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 0
    • Łukasz Obłudnik 2020-01-25 12:59:55 83.9.*.*
      Panie Tyszkiewicz lecz czy może jednak Pan odpowiedzieć, ile podatków odprowadza Pan do miasta Olsztyn?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 14
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-25 13:32:51 83.31.*.*
      Sz. Cz. Łukaszu Obłudniku, A może mi Pan napisać, ilu ludzi musi pracować, żeby utrzymać taką rzeszę urzędników od bazy sportowej, w mieście bez bazy sportowej? Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 2
    • Łukasz Obludnik 2020-01-25 19:43:44 83.9.*.*
      Ale to przecież Pan jest literatem a nie ja. Rozumiem, ze nie płaci Pan ani grosza wiec skąd u Pana poczucie, ze może się Pan w tej kwestii wypowiadać?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 8
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-26 11:09:09 83.31.*.*
      Sz. Cz. Łukaszu Obłudniku, Notka nie jest o podatkach... Proszę pytać Redakcję, dlaczego zwróciła się do mnie z prośbą o pisanie o lokalnych problemach, związanych z futbolem. Adres poczty elektronicznej Redakcji: redakcja@olsztyn.com.pl Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • Olsztyniak 2020-01-25 06:33:49 31.0.*.*
    Z tego potoku wody wynika fakt że jak wygra PiS czyli wypij to w Olsztynie będzie raj dla sportowców. Ale faktem jest że miasto nie żyje tylko sportem panie Tyszkiewicz
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 14
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-25 07:18:31 83.31.*.*
      Sz. Cz. Olsztyniak, Pisze Pan, że miasto żyje nie tylko sportem... Moim zdaniem, jak miasto żyje innymi ważnymi sprawami, tak jak sportem, to czas na zmiany... Z mojego tekstu nie wynika, kto ma być następcą Pana Piotra Grzymowicza. To Pana typy i ma Pan prawo mieć swoich faworytów. Ja jestem apolityczny i monotematyczny:) Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 2
  • Piwko 2020-01-24 19:30:07 188.146.*.*
    Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle? Tak się składa ,że autor artykułu występuje pod imieniem i nazwiskiem, a adwersarze kryją się za pseudonimami. Po co? Skoro nie macie Państwo nic ciekawego do dodania nie piszcie! Nikt nie zmusza do udziału w dyskusji! Parafrazując przedmówców - można biegać po łące ,lesie po co po bieżni? Gdzie jest świętej pamięci Gwardia Olsztyn. Grało się tam mecze i nie przeszkadzało to lekkoatletom. Za chwilę nie będzie Warmii. A ile powstało nowych klubów ? Nie mówię o tych co drenują kieszenie rodziców tzw. składkowych? AZS leją wszyscy w lidze siatkówki i zaraz wypadnie z ósemki. To oblicze olsztyńskiego sportu.Jakiego sportu? Bo na zachodzie jest moda i zapotrzebowanie na sport, a w Olsztynie ? Pobyt w galerii , w kinie ? I jeszcze obserwacja bogatych przyjezdnych i wynajem im kwater.A po sezonie smutek i znowu galeria ,a tam zawsze pełne fast foody.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 2
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 20:08:29 94.254.*.*
      Sz.Cz. Piwko, Ile można tolerować zaniechania pseudopolityków w zakresie infrastruktury sportowej w Olsztynie? Warmia, Arena de Gruz, Gietkowska, Stadion Leśny, Urania itd... Brak boisk do treningu! Upadlanie ludzi sportu już na starcie, to u nas norma. Opisałem dramat ludzi Warmii... Trzeba mieć mentalność UFO, żeby tyle lat przyglądać się temu okultyzmowi sportowemu w Olsztynie i mając instrumenty prawne i finansowe w ręku, mając mandat społeczny uprawiać taki model sprawowania władzy, jak w naszej stolicy. To się w głowie nie mieści... Dziękuję Panu za udział w dyskusji i pozdrawiam!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 2
  • xXx 2020-01-24 12:45:18 37.47.*.*
    Szanowny Panie Piotrze. Nie sposób się z Panem nie zgodzić, wiedząc jak wygląda sytuacja w innych ośrodkach w Polsce i nie tylko. Czy tylko inne władze miast widzą sens inwestowania w infrastrukturę sportową? Oczywiście zaraz podniosą się głosy, że np Legia, Jagiellonia, Lech próbują tworzyć swoje bazy szkoleniowe przy udziale własnych środków, ale także dzięki wsparciu np Ministerstwa Sportu, które dofinansowuje projekty centrów treningowych. Tak dzieje się wszędzie, zawsze jest jakiś udział samorządu, w takim czy innym stopniu i zakresie, ale przede wszystkim trzeba być takim tematem zainteresowanym. U nas niestety od lat wygląda to mówiąc kolokwialnie, że ratusz ma "wywalone" na sport. To po pierwsze. Po drugie, czy w ogóle klub robi coś aby zmienić stan rzeczy? Pojawiły się informacje o pilotażowym programie finansowanym m.in przez MS, odnośnie budowy boisk z "zadaszeniem". Kwota dofinansowania 3 mln zł. Czy ktoś z klubu, akademii, samorządu, pochylił się nad projektem? Kwota dofinansowania tak naprawdę powinna wystarczyć na całość projektu. Czy tak ciężko jest porozumieć się klubowi/akademii z samorządem odnośnie ewentualnego umiejscowienia takiego obiektu? Czy miasto może już zakłada że w związku z problemami finansowymi, tereny pod inwestycje będę tylko uwzględniały zabudowę wielorodzinną i sprzedaż działek deweloperom...? Dodatkowo prezes akademii, mimo, iż były możliwości pozyskania środków na sport z grantów Urzędu Marszałkowskiego, nawet nie złożył stosownych dokumentów aby takie środki pozyskać...Za to bardzo chętnie wypłaca trenerom tylko część wynagrodzenia mimo przepracowanych godzin, czy też informuje, że np nie ma środków na wyjazdy na mecze kontrolne przed sezonem, dzięki czemu aby w ogóle zagrać z np zespołami ekstraklasowymi, zawodnicy będą się składać na paliwo i jeździć prywatnymi autami rodziców...i nie mówimy tutaj o 7-8 latkach, tylko o zawodnikach lada moment pukających do 1 drużyny...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 0
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 13:04:07 83.31.*.*
      Sz. Cz. xXx, Niestety to wszystko, z czym mamy do czynienia w Olsztynie jest poważnym problemem społecznym. Problem ten to stan umysłu, świadomości ludzi- urzędników, ale i ludzi futbolu, którzy skarleli to takiego poziomu, że swoimi działaniami i zaniechaniami doprowadzili do sytuacji, o której Pan pisze. Co przez te lata zrobił Ratusz dla rozwoju infrastruktury piłkarskiej w Olsztynie. Co przez te lata zrobiono w WMZPN dla poprawy tego stanu rzeczy? Co wreszcie zrobił sam Stomil? Jednak warto pamiętać, że to Ratusz dysponuje pieniędzmi podatników i wydaje je na urzędników od bazy sportowej. A reszta się na to gapi i szuka dobrych relacji z OSiR... Kwadratura koła. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za merytoryczny wpis!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 3
  • beku 2020-01-24 12:21:34 83.5.*.*
    jak ktoś chce pograć w piłkę to mu i zwykły orlik wystarczy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 16
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 12:32:09 83.31.*.*
      Sz. Cz. beku, Orlik nigdy nie zastąpi pełnowymiarowego boiska. Zimą większość orlików jest w Olsztynie zamykana. W latach kiedy padał śnieg, boiska były nie odgarniane i zalegał na nich śnieg i lód. Tak działa ten system... Pograć w piłkę, nie oznacza grać w piłkę:) Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 1
    • xXx 2020-01-24 12:57:05 37.47.*.*
      beku...tak na poważnie czy pół żartem? W każdym normalnym klubie widzą konieczność posiadania przynajmniej 6 pełnowymiarowych płyt... u nas seniorzy trenują na boku boiska treningowego, no comments!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
    • beku 2020-01-24 13:25:12 83.5.*.*
      gdyby naprawdę chcieli grać to i na pastwisku by grali a nie tylko kopali piłkę prawda jest taka że nasi piłkarze czy to ci ze stomilu czy reprezentacja Polski to tylko zwykli kopacze którym nie zależy na wygranej. to zwykli pseudo celebryci
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 14
    • beku 2020-01-24 13:27:26 83.5.*.*
      te xXx czy ty widzisz sens 6 pełnowymiarowych płyt w Olsztynie. szkoda na to kasy. nie mówię że nie należy nic budować ale to już przesada. zresztą stomil chyba nie jest już własnością miasta (chyba że się mylę) więc po co to zmartwienie ?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 12
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 13:31:40 83.31.*.*
      Sz. Cz. beku, Niestety mam wrażenie, że Pana wypowiedzi są skutkiem tego sytemu, który jest tak daleko od normalności, że potem ludzie piszą takie... Stawiam tezę, że jest Pan ofiarą tego systemu:) Pozdrawiam!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
    • beku 2020-01-24 13:35:01 83.5.*.*
      ofiarą niekoniecznie. nigdy nie lubiłem piłki nożnej. nigdy mnie nie kręcił ten sport. wolę przez 2h godziny oglądać bieg maratoński bo tam jest prawdziwa walka niż próby grania przez naszych piłkarzy przez 90 min. jeśli miasto miałbym wybierać to miasto powinno inwestować w infrastrukturę lekkoatletyczną a nie piłkarską. trzeba rozwijać to w czym jesteśmy dobrzy
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 9
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 13:38:03 83.31.*.*
      Sz. Cz. beku, To co Pan woli, to już wiem, ale nie wiem, czy Pan zauważył, że 99% procent mężczyzn kocha futbol. Ten jeden procent to statystyczny błąd. Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 1
    • beku 2020-01-24 13:41:48 83.5.*.*
      nie ma to jak wydawać pieniądze na coś co nie ma sensu. mówi pan teraz jak zwykły urzędnik. piłkarze zarabiają w Polsce ogromne pieniądze a nie odnoszą nawet najmniejszego sukcesu lekkoatleci przynoszą naszej ojczyźnie chwałę zdobywając złote medale a zarabiają grosze. ale to piłkarzom chce pan dawać więcej. ciekawe rozumowanie
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 8
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 13:49:22 83.31.*.*
      Sz. Cz beku, Pan koniecznie chce zamienić dyskusję o stanie infrastruktury futbolowej w Olsztynie na inny temat. Próbuje Pan dalej... Pozdrawiam!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 1
    • beku 2020-01-24 13:55:45 83.5.*.*
      bo pan widzi tylko jeden problem a nie więcej. nic więcej pana nie obchodzi tylko futbol który słabo naszym rodakom wychodzi.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 13
    • xXx 2020-01-24 14:02:45 37.47.*.*
      beku...ja jestem za tym aby i lekkoatleci mieli jak się rozwijać. W Olsztynie akurat jest taka możliwość ponieważ zmodernizowano stadion w Kortowie, notabene kosztem 13 mln zł z kasy publicznej...Można by się przyczepić co faktycznie kosztowało tam te 13 mln zł, ale niech tam...Jeśli chodzi o piłkę nożną w Olsztynie, sytuacja wygląda tak, że np Orliki o których Pan napisał, od 01.01.2020, straciły dofinansowanie z UE i wszelka aktywność na tych obiektach zamarła w związku z tym że miasto nie ma środków na opłacanie animatorów, którzy teoretycznie tymi obiektami się zajmowali. O stadionie napisano już poematy. Hala sportowa? Czy jedyną możliwością posiadania nowego/odnowionego obiektu jest tylko termomodernizacja? Czyli mówiąc najprościej pozyskanie funduszy przez miasto w sposób "zawoalowany", wymyślanie różnych pierdół tak aby móc w ogóle jakoś pozyskać środki...a nie po prostu "na budowę hali widowiskowo- sportowej"??? Tak samo miasto pozyskiwało środki na budowę buspasów, remont ulic itp, to nie odbywa się na zasadzie środki na remont np ul Partyzantów, a na zasadzie modernizacji sieci wodociągowej, a że przy okazji wylejemy trochę asfaltu...Miasto poza plażą miejską nie ma nic. Środki są wydawane skandalicznie, bez głowy, za chwilę będą lawinowe pozwy placówek typu żłobki, przedszkola ze źle naliczanymi dopłatami, Hiszpanie już praktycznie wygrali proces przeciwko miastu, a jeśli komuś naprawdę zechce się dobrać prezydentowi do tyłka, i sprawdzić jakość wykonania torowisk i użytych do tego materiałów mimo konkretnych wymagań, np jakości betonu przez co wszystko się sypie, to wielu Olsztyniakom dopiero otworzą się oczy...
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 0
    • beku 2020-01-24 14:11:40 83.5.*.*
      wiesz najgorsze że te programy unijne z dofinansowaniem na budowę czegoś już dawno się pokończyły. nowych nie widać. z tego co wiem to teraz są głównie na właśnie takie termomodernizacje, przebudowy, remonty czyli właśnie na pudrowanie trupów. co później z tego wychodzi to wszystko wiemy. fakt jeśli np na uranię są pozyskane środki na termomodernizację to nie znaczy że wszystko z tej unijnej kasy można rozliczyć. składając projekt na dofinansowanie musisz określić co jest kosztem kwalifikowanym a co nie. jeśli coś jest kosztem niekwalifikowanym to nie dostaniesz na to kasy i miasto musi bulić samo. identyczna sytuacja była z jezdnią ulicy Sikorskiego w stronę centrum. ona była robiona z kasy własnej miasta bo była kosztem niekwalifikowanym do programu tramwajowego. co do jakości robót. niestety jest to problem i to duży. niby są inspektorzy nadzoru ale oni zawsze mają układy z wykonawcami (to akurat znam dokładnie). czy się to kiedyś skończy? wątpię. pracuję w budownictwie 30 lat i nic się nie zmienia. i nie ważne czy prezydentem będzie ten czy tamten to się nie zmieni
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 9
  • Kibic Oks 2020-01-24 10:35:55 31.0.*.*
    Człowiek, który zna się na piłce, zarabia na niej, ma tyle ciekawych pomysłów, a woli promować się w mediach niż zasiąść do merytorycznej dyskusji dla dobra rozwoju olsztyńskiej piłki nożnej. Dziwne...Takie wypociny napisał prezes klubu.Czy może się Pan odnieść do tego?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 12:27:25 83.31.*.*
      Sz. Cz. Kibic Oks, Merytoryczna dyskusja? Z kim? Z urzędnikami od bazy sportowej, w mieście bez bazy sportowej? Merytoryczna rozmowa z ludźmi, którzy od ponad 30 lat nie szanują zdrowia (niszczą to zdrowie, poprzez skandaliczny stan boisk i ich brak w Olsztynie) i rozwoju dzieci i młodzieży? Tutaj potrzeba kija! Tweet Pana prezesa Stomilu Olsztyn to typowa antynomia, która wynika z braku zastanowienia nad treścią notki. A już pisanie prezesa Stomilu Olsztyn na Twitterze (medium globalne) o mnie, że ja się promuję na Olsztyn.com.pl (medium lokalne) zostawię do oceny moich Czytelników. O rozwoju bazy sportowej w mieście bez bazy sportowej od ponad 30 lat rozmawiają na spotkaniach organizowanych w Olsztynie przez urzędników od bazy sportowej, w mieście bez bazy sportowej. Poprzednik Pana prezesa Wojciecha Kowalewskiego brał udział w takim spotkaniu. I co? I nic! Oczywiście nie wymagam, aby prezes Stomilu Olsztyn Wojciech Kowalewski opowiedział się za odwołaniem prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza, ale jako starszy kolega proszę, żeby zastanowił się nad treścią mojej notki jeszcze raz i wnioski zostawił dla siebie, a nie dla Twittera... Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 1
  • tomasz19731 2020-01-24 10:30:05 81.190.*.*
    Proszę nie porównywać tematu piłki noznej do objawień Maryi. Niech Pan się zastanowi kilka razy, zanim Pan coś napisze.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 9
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 11:16:42 83.31.*.*
      Sz. Cz. tomasz19731, Mam ogromny sentyment do tego miejsca i rozumiem, że cud z Gietrzwałdzie w 1877 roku sam w sobie ma dla nas ludzi stąd ogromne znaczenie. Ale skoro cud gietrzwałdzki dotknął ludzi, to ja czerpię inspirację z tego faktu także w sporcie, ponieważ to dla ludzi (także piłkarzy) to objawienie miało miejsce. Przy czym zgadzam się z Panem, że ten cud jest obwarowany szacunkiem! Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 0
  • Mondi 2020-01-24 09:50:33 83.9.*.*
    Ale to w końcu bez sportu, czy bez piłki dzieci wylądują na odwyku? Bo lobbowanie za takimi nakładami na piłkę w Olsztynie, w zasadzie przekreśla szansę na utrzymanie, czy rozwój innych dyscyplin sportowych. Generalnie w Olsztynie musi się zmienić system finansowania sportu, a nie system finansowania Stomilu i Warmii. Podziękujcie Pani Dyrektor Wydziału Sportu, Dyrektorowi OSiRu i Prezesowi LZSów za to, ze w Olsztynie jest jak jest.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 9
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 11:03:36 83.31.*.*
      Sz. Cz. Mondi, Pan ironia jest nie na miejscu... mamy 2020 rok, a w Olsztynie amatorzy z Warmii Olsztyn musza oddawać mecze walkowerem, ponieważ nie mają gdzie uprawiać futbolu w Olsztynie! Alternatywą dla kultury fizycznej są tylko narkotyki, siedzący tryb życia, problemy psychiczne i inne! Kto tego nie wie, to nic nie wie i szkoda czasu na dyskusję... A w Olsztynie wydaje się pieniądze na urzędników od bazy sportowej, a nie na infrastrukturę, co łatwo sprawdzić. Proszę zrobić spacerek do Areny de Gruz lub do Uranii. Na obiekty Warmii, aż strach pójść, ponieważ tam mogą na Pana czekać dziki. Pisząc o inwestycjach w infrastrukturę mam na myśli inwestycje: w stadion, halę, pełnowymiarowe boiska etc. Rozdawanie ochłapów w formie dotacji dla klubów bez infrastruktury jest głupotą piramidalną. Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
  • mm2 2020-01-24 06:27:41 176.221.*.*
    Sport nie jest najważniejszym problemem tego miasta
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 11
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 10:50:51 83.31.*.*
      Sz. Cz. mm2, Sport jest o wiele ważniejszy, niż Pan myśli! Jest ważnym elementem życia! Olsztyn nie jest wyjątkiem i tutaj również każdy chłopak kopie piłkę! To takie oczywiste, że aż trudno uwierzyć, że jest taki samorząd w Polsce, jak ten w Olsztynie! Pan uprawia sport? Ma Pan dzieci uprawiające sport? Proszę pójść na spacer na obiekty Warmii Olsztyn i zastanowić się chwilkę... Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 2
    • mm2 2020-01-24 11:46:39 83.5.*.*
      ze sportem mam sporo wspólnego. 4 treningi biegowe, 3x siłownia i 2 x basen. chyba mam coś wspólnego. ale nie jest to najważniejsze. jaki jest stan obiektu Warmii - wiem, niedawno widziałem jak kibicowałem. tyle że nie można obarczać włodarzy miasta żeby się tylko sportem zajmowali bo miasto to nie tylko sport. faktem jest że nasze miasto jest bardzo zaniedbane. w najgorszym stanie była infrastruktura drogowa oraz to co jest po drogami a korzystamy z tego przy każdym naciśnięciu spłuczki. tyle że z tym problemem borykało się wiele miast. każdy czerpał z dotacji ile mógł aby przebudować jak najwięcej rzeczy które są mieszkańcom najbardziej potrzebne, z których korzystają codziennie. faktem jest że wiele tych dotacji właśnie było skierowanych na infrastrukturę a mniej na sport. mało które miasto było w stanie z własnego budżetu przebudować stadion czy halę sportową. można mieć pretensję do włodarzy miasta za taki stan rzeczy ale nie da się wszystkiego zrobić. dla pana liczy się tylko sport. pisze pan o tym tak zawzięcie jakby nic innego nie było. ja widzę to inaczej. kto chce to trenuje a jak ma zadatki na coś lepszego to idzie do innego miasta gdzie będzie miał warunki. mamy takie czasy że możemy się bez problemu przemieszczać . a czy u nas będzie lepiej ? nie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 6
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 12:40:05 83.31.*.*
      Sz. Cz. mm2, Wielu ludzi korzysta z Pana rady i wyjeżdża z Olsztyna. Niestety dotyczy to także młodzieży, która głosuje nogami i uczy się futbolu wszędzie tylko nie w Olsztynie. Dlaczego? O tym właśnie piszę... Pozdrawiam i życzę sukcesów i przyjemności w uprawianiu sportu.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 2
    • mm2 2020-01-24 13:29:50 83.5.*.*
      w pierwszej kolejności należy zakończyć remont zużytej infrastruktury a następnie inwestować w obiekty sportowe bez nowego stadionu jakoś się obejdziemy natomiast bez działającego sedesu już gorzej. ja rozumiem że piłka jest dla pana całym światem ale trzeba patrzeć szerzej.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 8
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 13:35:45 83.31.*.*
      Sz. Cz. mm2, No i zostaliśmy z ręką w opisanym przez Pana sedesie. Tylko na sedesie świat się nie kończy! Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 2
    • mm2 2020-01-24 13:48:47 83.5.*.*
      tyle że z tego sedesu korzysta pan codziennie. tak samo z wody czy innych mediów. fakt budować trzeba ale żaden z prezydentów nie miał jakoś do tego wizji czy to do infrastruktury czy obiektów sportowych. tak samo z innymi obiektami służącymi rozrywce. może inaczej by było gdyby obok miasta była jakaś prężnię działająca firma która nie bałaby się sponsorować jakiś sport w mieście. ale Olsztyn ma pecha że leży na uboczu, pośrodku niczego i żaden wielki inwestor raczej tu nie przyjdzie. dobrze że nam przynajmniej S51 wybudowali i mamy jakieś w miarę normalne połączenie z resztą świata ale to już zasługa GDDKiA
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 7
  • docho 2020-01-23 23:50:01 83.9.*.*
    Masz rację . Dużo widzisz i masz porównanie. Olsztyn przez 20 lat jeśli się zmienia to na gorzej . Najgorszy jest nieudacznik w Ratuszu .Inwestor w kadry urzędnicze.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 1
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 10:40:13 83.31.*.*
      Sz. Cz. docho, Rolą samorządu powinno być inwestowanie w infrastrukturę sportową. U nas inwestuje się, tak jak pan napisał, w urzędników. Pozdrawiam serdecznie!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 2
  • Taki Jeden 2020-01-23 21:45:08 89.228.*.*
    No tak, największym problemem w dwóch kiepskich włodarzach miasta jest nie to, że zdemolowali miasto i zatrzymali jego rozwój, ale że nie ma stadionu, chociaż w Niemczech jest. Co trzeba mieć w głowie, żeby porównywać biedne miasto ze znikomym przemysłem z miastem, które jest siedzibą jednego z największych producentów samochodów na świecie i który ma tam największy na świecie zakład produkujący samochody? Polska to nie Niemcy, Olsztyn to nie Wolfsburg, Michelin to nie Volkswagen. Normalnie foch dziecka, że rodzice nie kupili mu lizaka, chociaż w domu nie ma kasy na bochenek chleba.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 15
    • Piotr Tyszkiewicz 2020-01-24 10:32:06 83.31.*.*
      Sz. Cz. Taki jeden, Pan uważa, że boiska mogą powstać tylko przy siedzibie Volkswagena? Nie! Wystarczy mieć wiedzę o roli sportu w rozwoju człowieka i wówczas świadomi ludzie wolą inwestować w sport, niż w przychodnie dla narkomanów etc. Boiska jednak w Olsztynie nie powstają, ponieważ Olsztyn woli wydawać pieniądze na urzędników od bazy sportowej... Odpowiadając na Pana pytanie- Trzeba mieć świadomość! Pozdrawiam!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 1
  • Menago 2020-01-23 20:57:32 77.111.*.*
    U narcyzowego menago (Trenera z Ceramiki za jej najlepszych czasów hehe) policzki coraz pełniejsze! Od dmuchania materacy?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 20
  • gość 2020-01-23 20:21:51 88.156.*.*
    o pan samolocik, która to Beatka na tym zdjęciu?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 15

www.autoczescionline24.pl