Kolejarze z Warmii i Mazur utrzymają dotychczasowy tabor przez 6 lat za kwotę 414 mln zł

Kolejarze z Warmii i Mazur utrzymają dotychczasowy tabor przez 6 lat za kwotę 414 mln zł
Władze samorządu województwa podpisały sześcioletnią umowę ze spółką Polregio na przewozy kolejowe mieszkańców województwa
Fot. Polregio Sp. z o.o.

Urząd marszałkowski podpisał umowę ze spółką Polregio, na mocy której zachowane zostaną dotychczasowe połączenia, a dodatkowo, po modernizacji torowisk, będzie możliwość wprowadzenia kolejnych par pociągów.

Umowa podpisana między władzami urzędu marszałkowskiego a spółką Polregio będzie trwała sześć lat. Zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2026 roku. Jej wartość to 414 mln zł, czyli 62 mln zł rocznie z budżetu województwa oraz niemal 7 mln zł z Funduszu Kolejowego.

Pociągi należące do Polregio będą przejeżdżać, podobnie jak dotąd, 3 mln pociągokilometrów rocznie. To jedno z najważniejszych założeń umowy – utrzymanie kursowania pociągów na dotychczasowych trasach.

Zapewnione są zatem m.in. połączenia z Olsztyna do Torunia, Elbląga, Gdyni czy lotniska w Szymanach, a z Iławy do Białegostoku.

To duże wyzwanie finansowe dla samorządu województwa, ale zapewnienie mieszkańcom dobrego dostępu do komunikacji jest jednym z naszych najważniejszych zadań. Uwzględniając specyfikę regionu, m.in. niską gęstość zaludnienia i znaczną długość tras kolejowych pokonywanych przez pociągi, zapewnienie satysfakcjonującej pasażerów oferty przewozowej jest trudne. Jednak każdego dnia we współpracy z Polregio uruchamiamy ponad 100 dobrze skomunikowanych pociągów. Jak ważny dla samorządu województwa jest rozwój transportu kolejowego, można zaobserwować, śledząc realizowane w regionie inwestycje – przyznał marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin.

Po drugie, po zmodernizowaniu niektórych tras kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim, Polregio będzie mogło rozszerzyć rozkład jazdy np. o Braniewo.

Zależy nam na tym, żeby poprawić ofertę komunikacyjną na Warmii i Mazurach. Dzięki zmodernizowanym szlakom pociągi mogą jeździć szybciej, bardziej punktualnie i stanowić atrakcyjną alternatywę dla mieszkańców i turystów. Chcielibyśmy wspólnie z samorządami i zarządcą infrastruktury pracować nad optymalnym i wygodnym rozkładem, który ułatwi mieszkańcom przesiadki, również do lokalnych i regionalnych autobusów – powiedział Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

Jak na razie przewozy objęte umową z Polregio będą realizowane na następujących trasach:

Działdowo - Iława - Działdowo

Iława Ełk - Grajewo - Białystok-Ełk

Elbląg - Malbork - Elbląg

Olsztyn - Działdowo - Olsztyn

Olsztyn - Szczytno - Pisz - Ełk - Olsztyn

Olsztyn - Szczytno - Olsztyn

Olsztyn - Szczytno - Szymany Lotnisko - Olsztyn

Olsztyn - Elbląg - Olsztyn

Olsztyn - Toruń- Olsztyn

Olsztyn - Iława – Olsztyn

Olsztyn - Jabłonowo Pom. - Olsztyn

Iława - Jabłonowo Pom. - Iława

Olsztyn - Korsze - Ełk - Olsztyn

Olsztyn - Korsze - Olsztyn

Korsze - Ełk - Korsze

Olsztyn - Iława – Gdynia- Malbork - Iława

Przypomnijmy, że obecnie modernizowane jest m.in. połączenie kolejowe na trasie Olsztyn-Braniewo. Z tego względu wprowadzono autobusową komunikację zastępczą, jednak pod koniec marca br. została ona zlikwidowana.

Więcej informacji na ten temat można przeczytać w artykułach:

Marszałek zlikwiduje bezpośrednie połączenia z Olsztyna do Braniewa

Urząd marszałkowski skomentował decyzję o likwidacji połączeń z Olsztyna do Braniewa

Braniewo odcięte od kolei. Działacz Lewicy ma pomysł na poprawę komunikacji

Remont torów ma potrwać przynajmniej do 2023 roku. Gdy zakończy się, urząd marszałkowski zaplanował uruchomienie 5 par pociągów z Olsztyna do Braniewa.

Po zrealizowaniu modernizacji linii nr 221 na odcinku Gutkowo-Dobre Miasto przy jednoczesnym remoncie przez zarządcę infrastruktury umożliwiającym pasażerską komunikację kolejową linii 221 na odcinku Dobre Miasto-Braniewo, Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego jako Organizator przewozów kolejowych wznowi przewozy pasażerskie w ilości pięciu par pociągów na dobę. Zwiększona liczba uruchamianych pociągów zależy również od współpracy i zaangażowania wszystkich samorządów wzdłuż linii nr 221 – powiedzieli w rozmowie z portalem Rynek-kolejowy.pl urzędnicy z biura prasowego marszałka.

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz