Dziś jest: 27.11.2025
Imieniny: Maksyma, Waleriana
Data dodania: 2025-08-24 19:15
Ostatnia aktualizacja 2025-08-25 19:54

Aleksandra Laskowska

Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!„Bałam się iść do pracy”. Co się dzieje za drzwiami olsztyneckiej Biedronki? W tle zarzuty o mobbing i dyskryminację

„Bałam się iść do pracy”. Co się dzieje za drzwiami olsztyneckiej Biedronki? W tle zarzuty o mobbing i dyskryminację
Do redakcji portalu Olsztyn.com.pl zgłosiło się kilkoro byłych i obecnych pracowników jednego z popularnej sieci sklepów Biedronka, informując, iż w firmie na przestrzeni ostatnich lat doszło do szeregu naruszeń
Fot. Artur Szczepański / Olsztyn.com.pl; archiwum prywatne

Do redakcji portalu Olsztyn.com.pl zgłosiło się kilkoro byłych, jak i obecnych pracowników jednego ze sklepów Biedronka. Dyskont mieści się przy ul. Mrongowiusza w Olsztynku. Poinformowano nas, iż w firmie, która stanowi lub niedawno stanowiła ich miejsce zatrudniania, na przestrzeni ostatnich lat doszło do szeregu naruszeń, związanych ze stosowaniem mobbingu oraz dyskryminowaniu podwładnych przez dwie kierowniczki: sklepu oraz „rejonu”. Jak na zarzuty zareagował dyskont? Gdzie leży prawda?

reklama
Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!

Aleksandra Głąb, HR business partner regionu sieci Biedronka, zapewniła, iż otrzymane od naszego portalu zgłoszenie zostało zarejestrowane w Biurze Obsługi Pracowników i z związku z nim planowane jest wszczęcie postępowania weryfikującego „zasadność zgłoszenia zgodnie z przyjętymi w firmie procedurami”. 

Co ciekawe, w nadesłanej odpowiedzi pojawiła się też wzmianka na temat podjęcia działań w związku akcją, której, jak wynika z narracji biura prasowego dyskontu, przewodzi Damian, rozpowszechniając tym samym fałszywe informacje. 

- W związku z rozpowszechnianiem przez jednego z pracowników fałszywych informacji, szkodzących reputacji – z wykorzystaniem mediów i poprzez social media, zarówno kierowniczka sklepu, jak i kierowniczka operacji i sprzedaży rozważają wniesienie oskarżenia o zniesławienie, w której to decyzji firma będzie je wspierać. W tym konkretnym przypadku z pracownikiem wygasła umowa na czas określony, która nie została przedłużona – napisano. 

Kolejne pytania 

Po otrzymaniu odpowiedzi uznaliśmy, iż część kwestii wymagałaby doprecyzowania. Poprosiliśmy więc o rozwinięciu następujących wątków: 

  • Czy Biedronka jest w stanie skontrolować, jakie kwestie okazują się decydujące w procesie zatrudniania i zwalniania pracowników? Czy nie istnieje ryzyko, że dany kierownik może kierować się subiektywnymi odczuciami i dopuszczać się swego rodzaju faworyzacji?
  • W jaki sposób zweryfikowano wspomniany brak nieprawidłowości w danej materii?
  • Jak przebiega proces w przypadku postępowania weryfikującego zasadność zgłoszenia i ile taka procedura zazwyczaj trwa?
  • Dlaczego Biedronka już na tym etapie sprawy deklaruje udzielenie wsparcia kierowniczkom, mimo że nie ustalono czy przedstawione informacje faktycznie uznać można za „fałszywe”?
  • Podczas pierwszej, telefonicznej rozmowy z biurem prasowym dyskontu przekazano nam, iż wcześniej nie odnotowano zgłoszeń, dotyczących naruszeń, do jakich dochodzić ma w sklepie. Jednak z informacji, które przekazanych przez byłych i obecnych pracowników Biedronki wynika, że na przestrzeni ostatnich miesięcy, wpłynęły co najmniej trzy, dotyczące mobbingu.

W tym przypadku biuro prasowe udzieliło dość krótkiego wyjaśnienia:

- Chcemy podkreślić, że wszelkie decyzje kadrowe podejmowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy oraz wewnętrznymi procedurami firmy, w trosce o dobro zespołu oraz jakość obsługi naszych klientów. Ze względu na przepisy RODO nie możemy wypowiadać się na temat szczegółów zatrudniania konkretnych osób. Biuro Obsługi Pracowników, do którego wpłynęło zgłoszenie dotyczące sklepu w Olsztynku, funkcjonuje w oparciu o zasadę poufności i wszelkie informacje o rozpatrywanych zgłoszeniach są przekazywane bezpośrednio do osób zgłaszających – wskazano. 

Warto podkreślić, że pracownik, o którym mowa otrzymał w pierwszych dniach sierpnia wezwanie z Jetonimo Martins Polska do zaprzestania i usunięcia naruszeń. 

Kierowniczka sklepu unika spotkania?

W czasie analizowania całej sprawy dwukrotnie pojawiliśmy się w olsztyneckiej Biedronce, aby porozmawiać z kierowniczką sklepu. Niestety, bez powodzenia. Za pierwszym razem dowiedzieliśmy się, iż szefowej nie ma w pracy. Jednak na podstawie grafiku jedna z pracowniczek podała nam termin, kiedy przypada zmiana kierowniczki. Udaliśmy się więc na miejsce wskazanego dnia. Okazało się, że kierowniczka nie zjawiła się w pracy. Jak przekazał nam jeden z pracowników, najprawdopodobniej zdecydowała o wyborze dnia wolnego w innym niż podany w grafiku, czasie. Zdecydowaliśmy się więc na kontakt telefoniczny. Po nakreśleniu tematu kierowniczce sklepu, odparła, iż nie będzie udzielała jakiegokolwiek komentarza i prosi, aby się z nią nie kontaktować. 

* Imiona zmienione na potrzeby materiału. 

Galeria

Komentarze (93)

Dodaj swój komentarz

  • Była pracownica 2025-10-16 18:27:57 213.108.*.*
    Pracowałam w jednej z Biedronek na Dolnym Śląsku i potwierdzam, że takie sytuacje naprawdę mają miejsce. Doświadczyłam mobbingu, poniżania i nierównego traktowania mimo przeciwwskazań zdrowotnych byłam zmuszana do ciężkiej pracy fizycznej. Gdy zaczęłam się bronić, straciłam pracę. Obecnie toczy się moja sprawa w sądzie pracy Chciałabym, żeby ktoś wreszcie głośno powiedział, jak traktuje się zwykłych pracowników. Nie szukam sensacji tylko sprawiedliwości i zrozumienia dla tych, którzy boją się mówić
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Kejkej 2025-08-28 15:28:06 165.225.*.*
    Złej baletnicy rąbek spódnicy... Zarzuty są śmieszne, trudne do udowodnienia, kwestia słowa przeciwko słowu. Problem leży w tym, że w Biedronce zatrudniane są miernoty takie jak "ofiary" z artykułu. Jakby kierowniczki były takie harde i mobbingujące można by było jeść tam z podłogi ale z takim personelem jaki jest ciągle jest syf. Jeśli polecenie wykonywania swoich obowiązków to mobbing to nie mam pytań.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • Kamil 2025-08-27 22:41:02 46.112.*.*
    Niech sobie zalozy swoj sklep i tam stworzy swietne warunki pracy dla wszystkich...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Niestety polak 2025-08-27 12:02:57 37.31.*.*
    Dlatego chodzę do Aldi lub Lidla biedronka ma ma klientów patoli typowych buraków co kupuja polskie badziewie byle było tanio .lepiej Niemców dorabiać niż Polaków i Portugalczyków .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Niestety polak 2025-08-27 12:02:56 37.31.*.*
    Dlatego chodzę do Aldi lub Lidla biedronka ma ma klientów patoli typowych buraków co kupuja polskie badziewie byle było tanio .lepiej Niemców dorabiać niż Polaków i Portugalczyków .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Niestety polak 2025-08-27 12:02:56 37.31.*.*
    Dlatego chodzę do Aldi lub Lidla biedronka ma ma klientów patoli typowych buraków co kupuja polskie badziewie byle było tanio .lepiej Niemców dorabiać niż Polaków i Portugalczyków .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Niestety polak 2025-08-27 12:02:56 37.31.*.*
    Dlatego chodzę do Aldi lub Lidla biedronka ma ma klientów patoli typowych buraków co kupuja polskie badziewie byle było tanio .lepiej Niemców dorabiać niż Polaków i Portugalczyków .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Lid-l 2025-08-26 17:42:39 46.112.*.*
    A to dziwne że kasuje się komentarze które są nie wygodne.. czyżby lookowanie produktu? Tak,tak..sprawie zostanie ukręcony łeb i wezmą się damy że średniowiecza za kolejnych pracowników przewyższających je o głowę
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Władek 2025-08-26 16:41:28 78.30.*.*
    Pewnie przejęli praktyki z kołchozu .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • An 2025-08-26 09:28:58 2a00:f41:8d7:*
    Jako pracownik Biedronki w Olsztynku zauważam, że sytuacja zaczęła się pogarszać odkąd pojawił się nowy rejonowy – który jest bliskim znajomym naszej kierowniczki. Niestety, od tego czasu widoczne są faworyzowanie i nierówne traktowanie w zespole. Mam nadzieję, że temat zostanie dokładnie przeanalizowany i przyniesie pozytywne zmiany.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Biedaki 2025-08-26 09:26:54 2a00:f41:8d7:*
    Jako pracownicy sklepu Biedronka w Olsztynku chcemy tylko jednego – żeby obecna rejonowa odeszła. Od czasu jej przyjścia w sklepie panuje chaos, nierówne traktowanie i napięta atmosfera. Wcześniej, mimo trudności, była jakaś stabilizacja. Teraz ludzie są przemęczeni i zdemotywowani. Wierzymy, że zmiana na tym stanowisku przywróci normalność.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Martyna 2025-08-26 00:39:16 5.173.*.*
    Mobbing jest nie tylko na sklepach w DC również ile by się nie zrobiło z następnej zmiany to wiecznie mało.Poniżanie i zakaz rozmów to standard .Ilość osób na zmianie okrajana i pracuję się za 2 osoby ponad siły.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 0
  • Lid-l 2025-08-25 23:54:12 46.112.*.*
    Poczekajcie, ukręcą łeb sprawie,paniusie obrosną w piórka i wezmą się za kolejnych niewygodnych pracowników. Kwestia czasu..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • warto walczyć 2025-08-25 18:53:07 85.222.*.*
    W Biedronce pracowałam 8 lat i nigdy wcześniej nie doświadczyłam takiego upokorzenia, jak to, co spotkało mnie w pewnym okresie. Długo zajęło mi, aby odzyskać poczucie własnej wartości, a mimo że minęło już ponad 5 lat od kiedy tam nie pracuję, wspomnienia i relacje innych pracowników wciąż bardzo mnie bolą. Moja historia pochodzi z innego województwa, gdzie oprócz ciągłych krzyków, zastraszania, pojawiała się nawet przemoc fizyczna. To wszystko doprowadziło mnie do załamania psychicznego. Sprawę zgłosiłam do prokuratury, a mimo że około 8 pracowników – również mających status pokrzywdzonych – potwierdziło moje słowa, sąd uznał, że zachowanie kierowniczki to jedynie ‘brak kultury osobistej’. To bardzo przykre, że takie doświadczenia są bagatelizowane, a ludzie, którzy cierpią w pracy, zostają bez realnej pomocy i sprawiedliwości.” Więc bardzo proszę w imieniu tych wszystkich pokrzywdzonych osób,nie zostawiajcie tego,nie pozwólcie by ktoś stał ponad Waszym prawem Większość kierowników to osoby niewykształcone i w ten sposób próbują leczyć swoje kompleksy
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • papaj 2025-08-25 18:40:38 37.31.*.*
    Kierownik sklepu to nie jest osoba upoważniona do wypowiedzi w imieniu firmy prawda?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 1
  • Gregory 2025-08-25 18:06:47 2a00:f41:7061:*
    Jestem byłym pracownikiem Biedronki, lecz z innego rejonu kraju. Potwierdzam wszystkie zarzuty, wobec kierownictwa sklepów, które są niechlubnym standardem. Mobbing, uprzywilejowanie jednych pracowników, kosztem innych, odbywa sie niemal w każdym sklepie. Każda próba odwołania sie, do właściwej komórki w firmie, bądź rozmowa z kierownikiem rejonowym, naraża pracownika skarżącego na poważne nieprzyjemności, mobbing i ostatecznie zwolnienie z pracy, pod wymyślonym powodem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Gol 2025-08-25 16:05:19 193.32.*.*
    Jak czytam te wasze komentarze to albo jesteście patologia w biedronce i sami stosujecie mobbing albo jesteście odklejeni od rzeczywistości..ludzie chorują nie tylko w biedronce i kobiety rodzą dzieci w każdym zawodzie i pracy...ciebie maddddka urodziła na bezrobotnym?? Dżesika i Brajanek tylko mogą tak napisać
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Robotnik 2025-08-25 15:35:28 2a00:f41:88e:*
    Popłaczcie się. Zapraszam na pierwszą lepszą budowę to zobaczycie jak wygląda mobbing. I co? I nic ludzie pracują i tyle. Wpuszczają jednym uchem a wypuszczają drugim.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • BiedrONA 2025-08-25 15:28:27 2a00:f44:72:*
    Chciałoby się rzec...",witajcie w biedronkowej rzeczywistości". Nie będę wkładać wszystkich do jednego worka, ale na mojej Biedronce np zero kontaktu z KS. Zachowuje wszelakie info dla siebie, jakby były skarbem, a potem zdziwienie wielkie "to nie widzieliście o tym?!". Najlepiej to. Je odzywać się, bo wyraz twarzy mógłby zabić i jak śmiemy wyrażać swoje zdanie. Obowiązkowe szkolenia - oczywiście najlepiej w domu, w czasie wolnym; delegację na szkolenia lub badania - broń Boże wypisywać, bo firma zubożeje, problemy z urlopem na porządku dziennym... Długo by wymieniać. Oczywiście sprawa trafiła do BOP - efekt: sprawa zamieciona pod dywan. Z pozdrowieniami dla pani z HR 🤦
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Zez 2025-08-25 14:21:29 31.0.*.*
    Warto zaznaczyć też Intermarche
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 1