Szereg nieprawidłowości po kontroli Inspekcji Pracy w Intermarché w Olsztynie. Przedstawiciele marki zabierają głos w sprawie

Szereg nieprawidłowości po kontroli Inspekcji Pracy w Intermarché w Olsztynie. Przedstawiciele marki zabierają głos w sprawie
W Intermarché wprowadzono procedurę antymobbingową
Fot. Intermarché Olsztyn / Facebook

W listopadzie informowaliśmy o tym, że kontrola Inspekcji Pracy, do której doszło w supermarkecie Intermarché, wykazała liczne nieprawidłowości. Miało dojść m.in. do mobbingu. Przedstawiciele marki zabrali głos w sprawie.

Przypomnijmy, w lipcu w supermarkecie Intermarché interweniowali Piotr Ikonowicz, Społeczny Rzecznik Praw Obywatelskich oraz Łukasz Michnik, koordynatora Społecznego Rzecznika Praw Obywatelskich na województwo warmińsko-mazurskie. Chodziło m.in. o mobbing, który mieli odczuć byli już pracownicy. Odpowiedzialna za ten proceder miała być kierowniczka, która kazała na siebie mówić „Królowa”. Kolejnym problemem, na który wskazywali byli pracownicy był fakt, że nie płacono im za nadgodziny.

Piotr Ikonowicz i Łukasz Michnik w lipcu przekazali informacje o możliwym łamaniu prawa pracy w placówce. Po tym zgłoszeniu do supermarketu weszli inspektorzy pracy, którzy przeprowadzili kontrolę. Wykazała ona szereg nieprawidłowości.

- W lipcu dostarczyliśmy Inspekcji informacje o łamaniu prawa pracy w zakresie zawierania umów zleceń i umieszczania przy nich klauzuli o karach pieniężnych, sposobu prowadzenia ewidencji czasu pracy, stanu bhp, zasad stosowania monitoringu oraz realizowania procedur antymobbingowych. Wszystkie zostały wykazane podczas kontroli. Teraz inspektor podejmie środki, by poprawić warunki zatrudnienia w zakładzie – powiedział wtedy Łukasz Michnik.

Piotr Ikonowicz również otrzymał odpowiedź od Państwowej Inspekcji Pracy. W piśmie poinformowano, że w placówce wprowadzono procedurę antymobbingową.

O komentarz w sprawie poprosiliśmy także przedstawicieli Grupy Muszkieterów, w skład której wchodzi marka Intermarché. Pracownicy biura prasowego wyjaśnili, że osoby pracujące w olsztyńskiej placówce na szkoleniach są uwrażliwiani na obowiązek przestrzegania zasad współżycia społecznego, a większość zatrudnionych nie odczuwa mobbingu. Pełną treść odpowiedzi przedstawiamy poniżej.

Supermarkety Intermarché prowadzą polscy, niezależni przedsiębiorcy, którzy mają bezpośredni wpływ na politykę personalną, rozwój oraz zarządzanie swoim przedsiębiorstwem. Zgodnie z modelem biznesowym sieci, marka udostępnia właścicielom sklepów szyld oraz dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą, jednak nie wpływa na decyzje zarządcze. Obecnie pozostajemy w stałym kontakcie z właścicielem sklepu w Olsztynie i deklarujemy chęć wsparcia go we wprowadzaniu działań opisanych w przekazanej nam dokumentacji PIP. Już wcześniej przedstawiliśmy mu własną rekomendację odnośnie korzystnych dla pracowników rozwiązań, z których część została wdrożona.

W wyniku naszych dotychczasowych analiz, możemy stwierdzić, że klauzule o karach pieniężnych w sklepie w Olsztynie realizowane są stosownie do podpisanych umów. Zalecenia odnośnie ewidencji czasu pracy zostały wprowadzone i realizowane są na bieżąco. Pracownicy sklepu podlegają wymaganym szkoleniom bhp, a zalecenia odnośnie monitoringu zostały uwzględnione i zastosowane. Chcemy także nadmienić, iż działania mające na celu uwrażliwienie pracowników na obowiązek przestrzegania zasad współżycia społecznego przeprowadzane są podczas wstępnego szkolenia oraz przypominane podczas cotygodniowych zebrań załogi. Sklep wprowadził także wewnętrzny dokument regulujący politykę antymobbingową, stanowiący odrębny załącznik do regulaminu pracy. Co istotne, przeprowadzona w sklepie ankieta PIP wykazała, że zdecydowana większość pracowników nie odczuwa tego typu zachowań w swojej codziennej pracy.

W ramach sieci wyznajemy przekonanie, że wszyscy powinni być traktowani uczciwie i z należnym im szacunkiem. Dotyczy to w szczególności pracowników umożliwiających codziennie funkcjonowanie i zapewnianie wysokich standardów obsługi klienta w każdej z lokalizacji sieci. Dlatego szanując niezależność naszych sklepów, dbamy o to, aby ich właściciele mieli zapewniony dostęp do szkoleń, w których przedstawione są najlepsze praktyki dotyczące funkcjonowania w środowisku pracy.

Czytaj również:

Piotr Ikonowicz, Społeczny Rzecznik Praw Obywatelskich, interweniował w Olsztynie [WIDEO]

Kierowniczka supermarketu na obrzeżach Olsztyna wysłała do byłych pracowników pisma przedprocesowe

Kontrola Inspekcji Pracy w supermarkecie na obrzeżach miasta. Doszło do złamania prawa?

Komentarze (28)

Dodaj swój komentarz

  • Pracownik 2021-12-06 10:59:45 178.42.*.*
    Wszędzie piszą że coś wykazano a na facebooku Pani prezes tej spółki pisze oświadczenia że liczne kontrole nic nie wykazały śmiech na sali. Obłuda hahaha
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • Zhuge Liang 2021-12-05 20:23:52 178.42.*.*
    Może pora aby bardziej kontrolować przestrzeganie praw pracowników co? Surowo karać i nie zapowiadać się z kontrolą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • i tyle w temacie 2021-12-04 21:35:15 46.205.*.*
    W kauflandzie też niewesoło. Jak nie wywala menedżer Jolki L., to firma STRACI na opinii.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 0
  • Zazenowany 2021-12-04 20:21:30 31.60.*.*
    Trzeba miec nie pokolei w glowie , aby isc w dzisiejszych czasach do pracy na smieciowke , gdzie wszedzie praca szuka ludzi , w dodadku dawac sie gnoic jakiejs zfrustrowanej osobie , za marne grosze , ludzie nie ogarniam tego , sami dajecie tym pijawkom prawo do traktowania tak pracownikow
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 5
  • Byly klient 2021-12-04 20:12:11 31.60.*.*
    Niestety jak sie robi wode z mozgu dla dziewuchy malo rozgarnietej , to poziej cierpia i pracownicy , i firma traci wizerunek , nie kaze sie zarzadzac ludzmi komus komu mozna w glowie latwo nasrac , ta kobieta juz nie bedzie w miescie miala zycia , bo niestety wiekszosc juz wie kto to jest ,
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • z ul. Dorantta 2021-12-04 08:17:02 195.191.*.*
    Od chwili wybuchu skandalu nie robię zakupów w tej melinie, pomimo tego, że to mój najbliższy market.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 3
  • Krol 2021-12-04 07:08:58 31.60.*.*
    Ten " krolewski " pustak wyrabac na kopach do warzywniaka i po problemie , tak to jest jak dadza funkcje pustakowi za 3tys. podkreca jaka to ona wazna , to debilka se mysli ze jest faktycznie krolowa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 2
  • Giergielewicz 2021-12-04 00:06:23 176.221.*.*
    Teraz czas na Michelin.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 0
  • Świński ryj 2021-12-03 21:43:06 195.136.*.*
    A nie ma tam jakiegoś króla który by królowej dobrze pod ogon zakitral to by się kobieta uspokoiła i dała wam spokój.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 6
  • zorientowany w temacie 2021-12-03 16:03:08 83.7.*.*
    Zachodnie sieci robią u nas co chcą, związków brak, podatków prawie nie trzeba płacić, a zyski z 38mln. rynku zbytu piękne.. Czas chyba z tym już skończyć, co?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 0