Dziś jest: 16.04.2024
Imieniny: Bernardety, Cecylii
Data dodania: 2022-06-13 13:14

Mateusz Sikorski

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu sparaliżowały południowe osiedla Olsztyna

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu sparaliżowały południowe osiedla Olsztyna
Fot. Czytelniczka Olsztyn.com.pl

Według urzędników miejskich, tramwaje w Olsztynie to inwestycja, która ma pomóc mieszkańcom w przemieszczaniu się. Inaczej sprawę widzą kierowcy i podróżujący autobusami. Zdaniem niektórych, reorganizacja ruchu drogowego prowadzi do jeszcze większego zakorkowania miasta, które i tak jest już znane z zatorów drogowych. Zmiany w ruchu, jakie w niedzielę dotknęły skrzyżowanie Pstrowskiego, Synów Pułku i Wyszyńskiego w poniedziałkowy poranek sparaliżowały południowe osiedla Olsztyna. 

reklama

W niedzielę (12 czerwca) w godzinach wieczornych nastąpiła zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Pstrowskiego, Synów Pułku i Wyszyńskiego. Wyłączona została sygnalizacja świetlna, a na miejscu powstało tymczasowe rondo. Przejścia dla pieszych i przystanki autobusowe nadal znajdują się w tym samym miejscu.

Do dyspozycji kierowców zostało po jednym pasie ruchu – w poniedziałkowy poranek spowodowało to korki na ulicach dojazdowych do wyżej wspomnianego skrzyżowania. Dodatkowe utrudnienia mają kierujący większymi pojazdami, którym ledwo udaje się przejechać.

Jeden z korków - według internautów - ciągnął się od obwodnicy aż do tymczasowego ronda. Kierowcy polecali unikanie skrzyżowania "przy Rolniku"; boją się także jak skrzyżowanie wyglądać będzie w "godzinach szczytu".

Fot. czytelniczka Olsztyn.com.pl

Utrudnienia drogowe spowodowane są rozbudową linii tramwajowych. Pierwszy etap inwestycji zakończył się na jesień 2015, w grudniu tego roku uruchomiono wszystkie trzy dotychczasowe linie. Etap drugi rozpoczął się w lipcu ubiegłego roku – obejmuje budowę torowiska tramwajowego z Pieczewa do Wysokiej Bramy/dworca PKP, co pozwoli utworzyć dwie dodatkowe linie. Inwestycja ma kosztować ok. 400 milionów złotych, z czego 80% pochodzi ze środków Unii Europejskiej. O inwestycji pisaliśmy w artykule Ruszyła budowa nowej linii tramwajowej w Olsztynie.

O olsztyńskie tramwaje spór toczy się od pierwszych decyzji ratusza o budowie torowisk. Mieszkańcy są w tej sprawie podzieleni, jedni uważają rozszerzenie komunikacji miejskiej za potrzebne, inni pogardliwie nazywają prezydenta Grzymowicza pogardliwie "tramwajarzem" i "motorniczym". O opinii olsztynian odnośnie tramwajów i ich potrzebności pisaliśmy w artykule Czy tramwaje są potrzebne olsztynianom? Przedstawiamy opinie

 

Galeria

Komentarze (53)

Dodaj swój komentarz

  • Architekt 2022-06-13 13:25:04 109.43.*.*
    Kurde nie mogli poczekać 2 tygodnie do wakacji? Ruch wtedy jest mniejszy i mniejsze korki. Ale u nas budowlańcy myślą tylko o budowie a nie o innych zero empati przy tworzeniu harmonogramu. Kluczowe skrzyżowanie i tylko po jednym pasie? Przejścia dla pieszych na rondach powinny być oddalone bo każde wejście pieszego to blokada ruchu. Może warto zrobić światła dla pieszych w cyklu czterozmianowym?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 7
  • Hulajnoga 2022-06-13 13:25:01 79.191.*.*
    Znowu ci kierowacze nie ogarniają jazdy po rondzie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 8
  • Moly 2022-06-13 13:21:44 80.52.*.*
    Niech szlag trafi tych i diotów, co planują i nadzorują te inwestycję. Brak jakiejkolwiek logiki i wiedzy - zakorkowali całe miasto. Na wielu odcinkach naraz rozpoczęto budowę, a ludzi do roboty brak. To jakiś koszmar!!! Odradzam rodzinie i znajomym jakichkolwiek wizyt i wakacji w tym roku w Olsztynie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 5

www.autoczescionline24.pl