„Administracja przyjazna obywatelowi to taka, która nie tylko minimalizuje bariery biurokratyczne, ale również aktywnie wspiera inkluzję społeczną, równość dostępu do usług oraz cyfrową transformację zgodną z zasadami dobrej administracji. Taki model sprzyja nie tylko wzrostowi efektywności, ale również umacnia społeczny kapitał zaufania – podstawę trwałości ładu demokratycznego. W konkursie staramy się identyfikować, nagradzać i promować instytucje administracji publicznej, które spełniają kryteria nowoczesności, innowacyjności, kreatywności i otwartości na potrzeby interesariuszy zewnętrznych. Gratulujemy znalezienia się w gronie Laureatów Konkursu – Urzędów spełniających najwyższe kryteria…” – napisał Wiktor Żyła, prezes zarządu Europejskiego Centrum Badań nad Jakością w Krakowie w liście gratulacyjnym skierowanym do Andrzeja Abako, starosty olsztyńskiego.
Godło „Przyjazny Urząd” przyznaje Kapituła złożona z naukowców-ekspertów oraz praktyków administracji publicznej, specjalizujących się naukowo lub zawodowo w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością. Oceniała ona jakość obsługi klienta, kulturę jakości w urzędzie, skuteczność wprowadzania nowoczesnych modeli zarządzania publicznego oraz działania na rzecz efektywnej, transparentnej i dostępnej administracji, która stawia obywatela w centrum uwagi.
Ocena działalności olsztyńskiego starostwa wypadła na tyle dobrze, że urząd otrzymał aż dwa certyfikaty: Znaku Jakości „Przyjazny Urząd” oraz Wyróżnienie Nadzwyczajne „Innowacyjny Urząd”.
– Cieszę się, że tak dobrze wypadliśmy w oczach ludzi, którzy niewątpliwie znają się na rzeczy. Nagrody te są potwierdzeniem naszego zaangażowania w ciągłe podnoszenie standardów pracy, cyfrową transformację, dbanie o dostępność urzędu także dla osób ze szczególnymi potrzebami, tworząc samorząd bez barier. To jest nagroda dla wszystkich pracowników starostwa, którym gratuluję kolejnego sukcesu – mówi starosta Andrzej Abako. – To motywacja dla nas do dalszych działań zmierzających do poprawy satysfakcji naszych interesantów.
Certyfikaty wraz z gratulacjami od członków kapituły i organizatorów konkursu, menedżerowie sektora administracji publicznej z całej Polski odebrali podczas poniedziałkowej gali w siedzibie Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
Do tej pory przyznawany przez ECBJ Znak Jakości „Przyjazny Urząd” na Warmii i Mazurach otrzymały: w roku 2015, w pierwszej edycji tego konkursu – Urząd Miejski w Barczewie oraz dwa lata temu – w roku 2023 – Elbląskie Centrum Usług Społecznych.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz