W ostatnich latach wielokrotnie poruszaliśmy temat łącznika między ul. Krasickiego i ul. Szymborskiej. Chodzi o ul. Dąbrowskiej, która została udostępniona kierowcom przy okazji budowy pierwszej linii tramwajowej, łączącej Jaroty z Dworcem Głównym i Starym Miastem.
Kierowcy zaczęli chętnie korzystać ze skrótu, którym dziś można szybciej dojechać do obwodnicy miasta. Piesi zostali natomiast bez chodnika. Problem zrobił się tym większy, że w 2021 roku przy ul. Dąbrowskiej na pieczewskim poligonie zakończono pierwszy etap budowy nowego osiedla mieszkaniowego.

Osiedle Pieczewo Premium na początku 2024 roku
fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl
W tym samym roku mieszkańcy nowych bloków interweniowali ws. chodnika u prezydenta Olsztyna, Piotra Grzymowicza. - W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców zwracamy się (…) z wnioskiem o wybudowanie ciągu pieszego wraz z oświetleniem, pozwalającego na bezpieczne przejście pieszych do i z osiedla – czytamy w petycji Wspólnoty Mieszkaniowej Pieczewo Premium.
Prezydent Grzymowicz w odpowiedzi na pismo przekonywał, że odpowiedzialny za budowę chodnika jest deweloper. - Deweloper, który realizuje budowę Osiedla Pieczewo Premium zawarł z gminą Olsztyn porozumienie, zgodnie z którym zobowiązał się do zrealizowania inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi wraz z chodnikami, stanowiącej obsługę komunikacyjną nowego osiedla – przekazał mieszkańcom w sierpniu 2021 roku ówczesny włodarz miasta.

Łącznikiem można dojechać do ul. Szymborskiej a dalej do obwodnicy miasta
fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl
Lata minęły, osiedle się rozrosło, a odcinek od ul. Krasickiego do nowych bloków nadal pozostaje bez oświetlenia i chodnika.
- Dzieci czy kobiety z wózkami przechodzą tuż przy samochodach, nierównym poboczem. Nie ma tam ani chodnika, ani oświetlenia. W mojej ocenie rodzi to ryzyko poważnego wypadku, do którego może dojść na tym odcinku – przekonywał podczas dzisiejszej konferencji prasowej miejski radny PiS, Adam Andrasz i dodał, że otrzymał od jednego z mieszkańców pismo z urzędu miasta, z którego wynika, że ratusz zobowiązał dewelopera, aby w ciągu roku przygotował dokumentację projektową na rzecz wykonania chodnika i oświetlenia.
Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie, potwierdził naszej redakcji, że w listopadzie br, podpisane zostało porozumienie z deweloperem na wykonanie w ciągu najbliższych 12 miesięcy kompletnej dokumentacji projektowej ciągu pieszo-rowerowego łączącego osiedle Premium Pieczewo z ul. Krasickiego.
- Przedmiotem umowy jest opracowanie dokumentacji dotyczącej zarówno budowy drogi wraz z odwodnieniem, oświetleniem, kanałem technologicznym i chodnikami po obu stronach drogi, jak również budowy ciągu pieszo-rowerowego wraz z oświetleniem - przekazał Koronowski.

Skrzyżowanie ul. Dąbrowskiej z Krasickiego znane jest z regularnych kolizji. Czy odcinek wiodący w stronę osiedla będzie wkrótce znany z poważnego potrącenia pieszego?
fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl
Adam Andrasz przekonywał, że należy podjąć natychmiastowe działania w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym na newralgicznym odcinku. Radny zaproponował, aby do czasu przebudowy ul. Dąbrowskiej wykorzystać zasoby ZDZiT-u – tymczasowe pachołki czy tymczasowe oświetlenie - i odseparować ruch pieszy od drogowego.
- Żyjemy w XXI wieku, w mieście wojewódzkim – czy naprawdę tak ciężko jest wykonać jakikolwiek ruch, aby poprawić bezpieczeństwo pieszych? - podsumował radny.
Michał Koronowski na pytanie o doraźne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo, zaproponowane przez Adama Andrasza, odpowiedział, że na omawianym odcinku będą prowadzone "bieżące prace utrzymaniowe".
Czytaj również:
Samochody jeżdżą pod blokami na Pieczewie, a mieszkańcy nie mają nawet chodnika

Radny Adam Andrasz chce, aby do momentu przebudowy pobocza, drogowcy wdrożyli tymczasowe rozwiązania na niebezpiecznym odcinku












Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz