Była podniszczona kładka, będzie trzyprzęsłowy most z drogą rowerową. Przy ul. Trackiej roboty związane z budową nowego przejścia nad torami wkraczają w finałową fazę.
W maju br. pisaliśmy, że obok przebudowywanej konstrukcji postawiono tymczasową kładkę dla pieszych. Konstrukcja waży około 17 ton i ma niemal 30 metrów długości. Będzie służyć mieszkańcom do momentu ustawienia nowego mostu, co zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku.

Umowa na przebudowę mostu na Tracku została podpisana już w 2022 roku, jednak dopiero w tym roku prace ruszyły na dobre. Jak podaje olsztyńska Gazeta Wyborcza wśród powodów opóźnień było m.in. przeciągające się w czasie wydanie decyzji w sprawie drzew, które miały zostać wycięte.
Nowy wiadukt ma mieć długość ok. 36 metrów i szerokość ok. 12 metrów. Projekt zakłada powstanie jednostronnej ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3 metrów i dwóch pasów ruchu dla samochodów.
W planie jest także budowa fragmentów dróg dojazdowych do obiektu - łącznie ok. 70 metrów. Koszt inwestycji to 8,5 mln zł, z czego ponad połowa została dofinansowana rządową dotacją. Wykonawcą jest spółka Mosty Gdynia.

Wiadukt to niejedyna inwestycja w tej części Olsztyna, która ma ułatwić komunikację między rozdzielonymi torami terenami miasta. Trwają przygotowania do budowy tunelu między ul. Zientary-Malewskiej a Lubelską.
Tunel ma mieć 32 m długości i 14 m szerokości. Dodatkowo powstanie niemal 1,4-kilometrowej długości ulica wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Istotnym elementem będzie także zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką. To łącznie niemal dwa kilometry trasy.


















Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz