- Gdybym dzisiaj zapytał elblążankę czy elblążanina, czy jest mu bliżej do Gdańska albo Olsztyna, to z pewnością powie, że do Gdańska - stwierdził.
I dodał: - Z rachunku ekonomicznego warmińsko-mazurskie pewnie wychodzi Elblągowi "na zdrowie".
Poinformował, że w północno-wschodniej Polsce wkład własny w projektach unijnych wynosi 15%, a w woj. pomorskim - jest dużo wyższy, nawet 25-30%.
Jak mówił Missan, budżet Elbląga obecnie jest na poziomie mniej-więcej 1,2 mld zł przy ok. 120 tys. mieszkańców (budżet Olsztyna wynosi ok. 2 mld zł, a według urzędu statystycznego, Olsztyn liczy ok. 170 tys. mieszkańców).
Włodarz miasta wypowiedział się także na temat inwestycji związanych z portem: - Urządzenie portu i dojazd do niego leżą po stronie samorządowej, natomiast pogłębienie toru wodnego – należy do agendy rządowej – wyjaśnił.
* * *
Więcej: Tylko 1,5 tys. jednostek w 2024 roku. Czy przekop Mierzei Wiślanej stanie się gospodarczo opłacalny?
* * *
Pozostając w obszarze komunikacji, Michał Missan zapowiedział współpracę samorządów subregionu Zalewu Wiślanego, który będzie się udzielał m.in. w sprawie rozwoju kolei na tym obszarze.
- Chcielibyśmy, aby powstała Szybka Kolej Miejska łącząca nas z Gdańskiem – powiedział.
I kontynuował: - W roku 2024 6 tys. elblążan pracowało w Trójmieście. Drugie 6 tys. - leczyło się tam, a ponad tysiąc osób tam obecnie studiuje.
Prócz tego, pojawiły się kwestie m.in:
- tramwajów, przemysłu i uczelni w Elblągu,
- elbląskiej turystyki oraz kultury,
- rzeki Elbląg,
- finansowania sportu przez miasto, m.in. Olimpii Elbląg,
- działalności Michała Missana










Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz