Dziś jest: 12.05.2024
Imieniny: Achillesa, Dominika
Data dodania: 2007-11-13 19:30

Msren

Szpital w Ameryce wyróżniony w Polskiej Nagrodzie Jakości

11 listopada 2007r. na Zamku Królewski w Warszawie, w imieniu wszystkich pracowników Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Ameryce, dyrektor Roman Lewandowski odebrał wyróżnienie w XIII Edycji Polskiej Nagrody

reklama
Polska Nagroda Jakości (PNJ) to wyróżnienie przyznawane przedsiębiorstwom i organizacjom publicznym za wdrażanie koncepcji zarządzania przez jakość - TQM (Total Quality Management). Nagroda została ustanowiona w 1995 roku przez Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji oraz Fundację Teraz Polska. W konkursie wyróżniane są organizacje najlepsze z najlepszych. Te, które skutecznie podążają za światowymi tendencjami w zarządzaniu. W tegorocznej edycji uhonorowano 12 firm i instytucji z całej Polski, wśród nich znajdują się przedsiębiorstwa produkcyjne, placówki oświaty, spółdzielnie mieszkaniowe, urzędy administracji publicznej oraz placówki służby zdrowia. Wśród nich znalazł się Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci w Ameryce. Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci w Ameryce k. Olsztynka to nowoczesna, specjalistyczna placówka udzielająca świadczeń medycznych w zakresie kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży oraz leczenia chorób alergologicznych (astma oskrzelowa, pyłkowica, atopowe zapalenie skóry). Wprowadzona reforma służby zdrowia, w branży usług zdrowotnych wyzwoliła mechanizmy rynkowe. Wychodząc naprzeciw nowym wymaganiom rynkowym w Szpitalu zastosowano zarządzanie przez jakość (filozofia TQM - ang. Total Quality Management), które oparte jest na analizie potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz na ciągłym podwyższaniu jakości ofero­wanych usług. Zarządzanie strategiczne w Szpitalu jest wspierane poprzez odpowiednie zarządzanie operacyjne, zarządzanie zasobami ludzkimi, wiedzą. Dużą rolę odgrywa tu wysoki poziom informatyzacji szpitala, m.in. Zintegrowana Karta Wyników (ang. Balanced Scorecard), system CRM, program do elektronicznego obiegu dokumentów, budżetowania oraz program usprawniający liczenie jednostkowych kosztów leczenia pacjenta. Szpital realizuje swoją misję wykorzystując dostępne zasoby i projektując odpowiednie struktury organizacyjne zdolne do efektywnego udzielania wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych. Świadczą o tym wysokie wskaźniki satysfakcji pacjentów oraz oceny niezależnych, zewnętrznych organizacji, którym Szpital wielokrotnie się poddawał. - Przyznane wyróżnienie to dla Szpitala ogromny sukces, zwłaszcza że w konkursie Polskiej Nagrody Jakości startowaliśmy po raz pierwszy – mówi dyrektor szpitala, Roman Lewandowski – Jednak najważniejsze są dla nas sukcesy pacjentów, którzy dzięki naszej pomocy wracają do zdrowia. Wyróżnienie w Polskiej Nagrodzie Jakości potwierdza, że uzyskane rezultaty nie są dziełem przypadku, ale doskonale funkcjonującego systemu.
Tagi: szpital

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl