Dziś jest: 24.04.2024
Imieniny: Feliksa, Grzegorza
Data dodania: 2004-09-22 00:00

magda_515167

Policja nas przyspiesza do 70 km/h

Ucieszą się kierowcy jeżdżący po Olsztynie. Policja i drogowcy zamiast tylko wprowadzać kolejne ograniczenia, pozwalają na szybszą jazdę na trzech kolejnych ulicach.

reklama
Miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego zaakceptowała podniesienie prędkości z 50 km/h na 70 km/h na ul. Obrońców Tobruku (na odcinku między ul. Iwaszkiewicza i Sikorskiego) oraz * na nowo wybudowanej ul. Sielskiej, a z 40 km/h do 50 km/h * na ul. Szarych Szeregów. Są to główne ulice tranzytowe prowadzące przez Olsztyn. O zmianę prędkości na ulicach Olsztyna wnioskowała policja. - Analiza liczby wypadków pokazała, że te miejsca nie należą do niebezpiecznych, dlatego można było podnieść prędkość dopuszczalną - mówi Izabela Niedźwiedzka z zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie. - To pomoże szybciej wyjechać z miasta samochodom jadącym tranzytem przez Olsztyn. Nie było żadnych wątpliwości, czy można podnieść dopuszczalną prędkość na ul. Sielskiej. Nowa ulica jest szeroka, jezdnie oddzielone są od siebie trawnikiem. Podwyższenie prędkości na ul. Szarych Szeregów wcześniej było niemożliwe. Zmieniło się to, gdy wzdłuż części ulicy powstał chodnik dla pieszych, a także zostało zainstalowane oświetlenie. - Nie ma już takiego zagrożenia jak dawniej, dlatego jesteśmy w trakcie przygotowywania się do tych zmian, tak by zaczęły obowiązywać w najbliższym czasie - tłumaczy Zbigniew Gustek z Miejskiego Zarządu Dróg, Mostów i Zieleni. - Teraz nawet w ciemnościach nie grozi, że kierowca nie dostrzeże pieszego. Najwięcej wątpliwości drogowcy mieli przy zmianie prędkości na ul. Obrońców Tobruku. A konieczność jazdy z prędkością 50 km/h na tak szerokiej ulicy bardzo denerwowała kierowców. Warto zauważyć, że tylko nieliczni jeździli tędy z przepisową prędkością. Ostatecznie zwyciężył rozsądek. - Ruch pieszych jest tu niewielki, ulica i chodniki dobrze widoczne, wypadków jest niewiele, więc podwyższenie prędkości nie powinno wpłynąć na obniżenie bezpieczeństwa - mówi Gustek. - Jeśli okaże się, że wypadków jest więcej, powrócimy do wcześniejszych zasad - dodaje rzeczniczka olsztyńskiej policji. To nie koniec zmian. Policja i drogowcy analizują kolejne ulice, na których prędkość może być podniesiona. Na których? Pomysłodawcy na razie nie zdradzają, by kierowcy już teraz nie zaczęli nimi jeździć szybciej. Czy 50 km/h pomaga? Ograniczenie prędkości w ciągu dnia do 50 km/h obowiązuje od maja br. W I półroczu 2004 r. policja zanotowała w Olsztynie 1792 zdarzenia drogowe. W tym samym okresie ub.r. było ich aż o 370 mniej. Czyżby zmniejszenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym wcale nie wpłynęło na bezpieczeństwo jazdy? Na podstawie statystyk trudno to na razie ustalić. Policja tłumaczy, że zdarzeń jest więcej, bo na początku roku, w związku ze zmianami przepisów, firmy ubezpieczeniowe wymagały, by na miejsce zdarzenia koniecznie przyjechał patrol drogówki. Tak więc kierowcy wzywali funkcjonariuszy do większości kolizji. Drogowa statystyka Olsztyna Wypadki*: 2004 r. - 128 (93 spowodowali kierujący pojazdami, a 28 piesi) 2003 r. - 132 Kolizje: 2004 r. - 1664 2003 r. - 1290 Zabici w wypadkach drogowych: 2004 r. - 2 osoby 2003 r. - 6 osób Ranni w wypadkach 2004 r. - 148 2003 r. - 155 * Porównanie danych z I półrocza 2003 i 2004 r.

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl