Jak mówił Robert Szewczyk, do tej pory w magistracie nie było zwyczaju informowania o zmianach kadrowych w ten sposób. Włodarzowi miasta zależy natomiast, aby przedstawiciele mediów, a więc także mieszkańcy – wiedzieli, kto pracuje w ratuszu.
Robert Szewczyk, prezydent Olsztyna
Jedną z najważniejszych zmian jest wybór nowego III wiceprezydenta Olsztyna. Do tej pory funkcję tę pełnił Radosław Zawadzki, który od października b.r. obejmie stanowisko prezesa zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Olsztynie. Zmiana ta nastąpiła ze względu na przejście na emeryturę poprzedniego prezesa, Wiesława Pancera.
Radosław Zawadzki, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Olsztynie
Radosław Zawadzki, jak wspomniał Robert Szewczyk, zajmował się m.in. promocją, organizacją transportu czy targowiskami miejskimi.
W związku ze zmianą funkcji Zawadzkiego, prezydent wybrał nowego III zastępcę. Stanowisko obejmie Marcin Szwarc, dotychczasowy dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
- Postawiłem na młodego człowieka z olbrzymim doświadczeniem – argumentował prezydent. - Osobę, która doskonale zna zagadnienia związane z zarządzaniem remontami. Znaną radom osiedli i działaczom osiedlowym ze współpracy, a także znaną jako bardzo dobry manager, jeśli chodzi o transport publiczny.
Marcin Szwarc, III zastępca prezydenta Olsztyna
I dodał: - Obejmuje on stanowisko zastępcy prezydenta Olsztyna w dużej mierze w takim samym zakresie, co do tej pory jako dyrektor ZDZiT. Dodatkowo, jego głównym zadaniem będzie też zmiana w zarządzaniu mieszkaniami komunalnymi i w polityce mieszkaniowej.
Jak mówił Szwarc, objęcie funkcji wiceprezydenta, to dla niego zaszczyt: - Będę chciał kontynuować wcześniejsze cele – poprawę infrastruktury, remonty chodników i jezdni czy wymianę taboru miejskiej spółki.
Następnie Robert Szewczyk przedstawił nową dyrektorkę Zakładu Lokali i Budynków Komunalnych. Stanowisko to obejmie Katarzyna Nieczepa. Do tej pory pełniła funkcję m.in. kierownika Referatu Budownictwa, Rozwoju Gospodarczego i Spraw Lokalowych w Jezioranach. Nieczepa zastąpiła na tym stanowisku Zbigniewa Karpowicza, który przeszedł na emeryturę po niemal 20 latach kierowania ZLiBK-em.
- Oddajemy zakład w ręce młodej, ale bardzo doświadczonej managerki, która jest przygotowana merytorycznie i wykształcona zgodnie z powierzonymi jej zadaniami – mówił Robert Szewczyk.
Katarzyna Nieczepa, dyrektorka Zakładu Lokali i Budynków Komunalnych
I kontynuował: - Będzie miała za zadanie wprowadzać rozwiązania zgodne z polityką mieszkaniową, jaką miasto określiło niedawno w strategii. Ogólnie rzecz biorąc, zmniejszanie zadłużenia, zwiększanie dostępności lokali i ich remontowanie.
Z kolei Maria Skibińska zajmie się zarządzaniem zamówieniami publicznymi. Do tej pory obejmowała stanowisko m.in. głównej specjalistki w Departamencie Zamówień Publicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Maria Skibińska, dyrektorka Wydziału Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Olsztyna
- Zamówienia publiczne w urzędach są kluczowe i mówią o tym, jak sprawnie inwestycje są przygotowywane – powiedział prezydent Olsztyna.
Aneta Terlikowska-Kuchta, radna gminy Jonkowo, zajmie się kierowaniem Olsztyńskiego Centrum Usług Wspólnych.
- Musimy nadrabiać pewne braki – stwierdził Szewczyk.
I dodał: - Centrum będzie obsługiwało dziś przede wszystkim jednostki oświatowe pod kątem kadrowym i księgowym. Nasze jednostki potrzebują wsparcia w zarządzaniu. OCUW będzie standaryzowało jakość i poziom obsługi naszych szkół, a miastu pozwoli lepiej nadzorować i planować budżet, jaki jest przeznaczony na oświatę co roku – nie mniej niż 900 mln zł.
Aneta Terlikowska-Kuchta, dyrektorka Olsztyńskiego Centrum Usług Wspólnych
Terlikowska-Kuchta uspokajała: - Zgodnie z podjętą uchwałą rady miasta, Olsztyńskie Centrum Usług Wspólnych przejmie prowadzenie spraw księgowo-płacowych miejskich jednostek organizacyjnych. W pierwszym etapie będą to jednostki oświatowe – 66 jednostek. Wszyscy pracownicy na dzień 31 grudnia 2025 roku – 1 stycznia staną się pracownikami OCUW-u.
I dodała: - Siedzibą OCUW-u będzie budynek Europa Center przy ul. Dworcowej 3.
Jak poinformował prezydent, Centrum Usług Wspólnych rozpocznie w pełni pracę od stycznia przyszłego roku.
* * *
* * *
Dyrektor sprawuje swoja obowiązki od września b.r. Reszta nowych dyrektorów oraz wiceprezydent zaczynają od 1 października.
Z kolei dyrektorem ZDZiT-u zostanie Tomasz Krzysztoń, który pełnił rolę zastępcy dyrektora tej jednostki.
Tomasz Krzysztoń, dyrektor zarządu Zieleni, Dróg i Transportu w Olsztynie
Paweł Sarnowski, który dotychczas pracował w Sekcji Transferu Technologii Centrum Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie zostanie z kolei dyrektorem Wydziału Promocji i Informacji Urzędu Miasta Olsztyna Rozpocznie pracę w od 13 października br.
Jak mówił prezydent Olsztyna, wybrane osoby są wykształcone i posiadają odpowiednie doświadczenie. Stwierdził również, że mają przed sobą trudne zadania, ale są na nie przygotowani.
Komentarze (8)
Dodaj swój komentarz