W sobotę (29 listopada) do policjantów z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą olsztyńskiej komendy miejskiej zgłosiła się 77-letnia mieszkanka gminy Dobre Miasto. Kobieta opowiedziała śledczym o tym, że kilka dni wcześniej odebrała wiadomość mailową, której zawarta była oferta pomocy w dorobieniu sobie do emerytury. Pokrzywdzona otworzyła link umieszczony w wiadomości, a następnie wypełniła formularz kontaktowy.
Niedługo potem odebrała telefon od osoby, która podawała się za brokera i zaoferowała pomoc w zdobyciu zysków z inwestycji. Oszuści byli dobrze przygotowani, wysłali kobiecie mail z załączoną spreparowaną umowę o świadczeniu usług brokerskich i pomogli jej w zalogowaniu się na platformie, która miała prezentować to, w jaki sposób jej środki pracują na rynku. Naciskali na to, żeby rozmowy były prowadzone za pośrednictwem komunikatorów internetowych.
Na początku pokrzywdzona wpłacała stosunkowo niewielkie kwoty na podawane przez sprawców konta bankowe. Na podstawionej aplikacji obserwowała swoje rzekome zyski. W końcu „broker” poinformował ją o tym, że trwa bardzo dobra promocja związana z obsługą inwestycji i świetna sytuacja na rynku, naciskał, aby korzystać z okazji i zainwestować tak dużo środków, ile się da.
Kobieta zachęcona wizją szybkiego zarobku zaciągnęła kredyt i całą uzyskaną z banku kwotę przelała na polskie i zagraniczne rachunki wskazane przez oszustów. W sumie przekazała sprawcom ponad 40 tys. zł – istotna większość tych środków pochodziła z pożyczki.
77-latka dopiero po rozmowie ze swoimi bliskimi zorientowała się, że padła ofiarą przestępstwa.











Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz