Na terenie budowy zajezdni tramwajowej przy ul. Kołobrzeskiej dokonano dziś wmurowania kamienia węgielnego pod tę część inwestycji. Wykonawca - konsorcjum firm Budimex S.A. i KZN Rail sp. z o.o. - w ramach zadania zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych, dostawy i montażu sprzętu, maszyn, urządzeń, przeprowadzenia prób oraz testów w zakresie niezbędnym do uruchomienia i oddania do eksploatacji wszystkich elementów zajezdni.
Co ważne, do projektu włączony jest również niezbędny remont lub przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego wyłącznie dla potrzeb ruchu zastępczego w czasie prowadzenia robót przy zajezdni.
Generalnym założeniem projektu jest wykonanie zajezdni i torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, ale również wybudowanie takich obiektów jak budynek socjalno-warsztatowy, hala główna napraw z kanałami, hala myjni, hala tokarki podtorowej, budynek centralnej dyspozycji mocy i dyspozytury zakładowej ze sterowaniem zwrotnicami. W 2015 r. zajezdnia będzie obsługiwała zarówno tramwaje jak i autobusy. Realizacja zadania ma kosztować prawie 89 mln złotych.
Podczas uroczystości prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz poinformował, iż miasto posiada również koncepcję zagospodarowania dawnej zajezdni trolejbusowej przy Muzeum Nowoczesności.
W ubiegłym roku Urząd Miasta Olsztyna pozyskał fundusze z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Fundusz Promocji Kultury w ramach programu Rozwój infrastruktury kultury; priorytet Infrastruktura domów kultury) na przygotowanie koncepcji zagospodarowania dawnej zajezdni trolejbusowej. Zajezdnia sąsiaduje z przyszłym muzeum i mogłaby stanowić znakomite uzupełnienie muzealnych obiektów.
- To dopiero koncepcja, która po uzyskaniu finansowania mogłaby wkrótce zostać zrealizowana i uzupełnić Muzeum Nowoczesności - mówił Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz