Dziś jest: 06.05.2024
Imieniny: Filipa, Jakuba, Judyty
Data dodania: 2023-05-22 09:41

Krzysztof Brągiel

Wielki powrót linii nr 3? Jest warunek

Wielki powrót linii nr 3? Jest warunek
Piotr Grzymowicz
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Tramwaj nr 3 nie kursuje w Olsztynie od długich miesięcy. Linia była redukowana i zawieszana z różnych przyczyn m.in. obostrzeń pandemicznych. Zarząd Dróg Zieleni i Transportu zapowiada jednak wielki powrót tramwajów na odcinku Kortowo-Dworzec Główny.

reklama

Tramwajowa linia nr 3 nie ma łatwego życia. Studenci na przystanek startowy przy ul. Tuwima mają kawałek drogi, co często podają jako powód, dla którego linia nie biła rekordów popularności. Kiedy pandemiczne obostrzenia wymogły na ZDZIT nową organizację komunikacji, w pierwszej kolejności ucierpiała „trójka”, którą bez sentymentów poświęcono na ołtarzu rządowych limitów. Tabor, który wcześniej woził studentów został „przerzucony” na obsługę popularniejszej linii nr 2.

Ostatnie zawieszenie „trójki” wiązało się z robotami przy skrzyżowaniu ulicy Kościuszki z aleją Piłsudskiego. Prace trwały od lipca 2022 roku do tegorocznej majówki. Wąski łącznik, który obsługiwał ruch na wysokości Skweru Wakara pozwalał jedynie na kursowanie linii nr 2. Po zakończeniu robót na tory wróciła linia nr 1. Linia nr 3 musi zaczekać do jesieni.

- Na 1 października 2023 roku, wraz z inauguracją nowego roku akademickiego na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zaplanowane jest wznowienie funkcjonowania linii tramwajowej nr 3 – powiedział rzecznik ZDZIT, Michał Koronowski, cytowany przez transport-publiczny.pl.

Jest jednak warunek. Studenci muszą wrócić po wakacjach do rzeczywistości, jaką zostawili przed letnią przerwą, a więc do studiów stacjonarnych. – Nawet nie bierzemy pod uwagę, że mogłoby być inaczej – zaznaczył Koronowski.

Studenci, jak też mieszkańcy osiedla Brzeziny, którzy korzystali z „trójki” muszą zatem uzbroić się w cierpliwość. Aktualnie po trasie jeździ zastępcza komunikacja autobusowa Z-3, która ma zaspokajać potrzeby pasażerów. Trzeba pamiętać, że wraz z końcem roku ma zostać zakończona budowa drugiego etapu sieci tramwajowej w Olsztynie. Chodzi o trasę łączącą Pieczewo z centrum miasta. Istnieje ryzyko, że zimą sytuacja taborowa w Olsztynie znowu się skomplikuje. Która linia ucierpi, jeśli zabraknie wolnych tramwajów? Nie jest to trudna zagadka.

Źródło: transport-publiczny.pl / Własne

Komentarze (10)

Dodaj swój komentarz

  • naoczny 2023-06-14 22:14:26 88.156.*.*
    Białystok jest o wiele większym miastem. Ma dobrze rozwiniętą sieć autobusową i nie myśli o tramwajach. Ale tamtego Prezydenta nie interesuje zostawienia po sobie pamiątki jak naszego. To tylko widzimisię Grzymowicza.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 2
  • doc 2023-05-22 13:45:47 83.24.*.*
    wystarczyło przedłuzyć linie przez Starówke do Kortowa i by nie było problemu, ani z pasażerami ani z sezonowoscią . To tylko 800 metrów dalej od galerii Warminskiej . Wybrano jednak wariant puszczenia tramwaju po odludziu i wozi powietrze zamiast mieszkanców, ale za to biegnie blisko domu Grzymowicza.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 7
  • Olsztyniak 2023-05-22 09:53:47 2a01:116f:4405:*
    Wystarczyło pierwotnie odżałować, zapłacić więcej i zbudować tą linię odrobinę dalej w głąb osiedla akademickiego (chociażby do Bibloteki/Centrum Konferencyjnego) i 3 byłaby minimum kilkukrotnie bardziej uczęszczana, ale tak to jest jak oszczędności szuka się wszędzie...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 33 2
  • Olsztyniak 2023-05-22 09:53:47 2a01:116f:4405:*
    Wystarczyło pierwotnie odżałować, zapłacić więcej i zbudować tą linię odrobinę dalej w głąb osiedla akademickiego (chociażby do Bibloteki/Centrum Konferencyjnego) i 3 byłaby minimum kilkukrotnie bardziej uczęszczana, ale tak to jest jak oszczędności szuka się wszędzie...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 1

www.autoczescionline24.pl