Dziś jest: 14.06.2025
Imieniny: Bazylego, Elwiry
Data dodania: 2011-06-27 11:52
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 13:32

Iwona Starczewska

Umowa z wykonawcą linii tramwajowej podpisana

Umowa z wykonawcą linii tramwajowej podpisana
Fot. Ilustracja do tekstu

Dziś oficjalnie podpisana została umowa pomiędzy ratuszem a hiszpańską firmą FCC CONSTRUCCIÓN S.A - wykonawcą linii tramwajowej w Olsztynie. Teraz, zgodnie z umową, Hiszpanie będą mieli 3 lata na realizację inwestycji.

reklama

 

Przypomnijmy, inwestycja obejmuje nie tylko budowę linii tramwajowej, ale również odcinka ulicy Obiegowej, zajezdni tramwajowych, przejścia podziemnego pod al. Piłsudskiego (koło Alfy) oraz przebudowę skrzyżowań dla potrzeb poprowadzenia linii tramwajowej.

Podstawowe dane o elementach realizowanej infrastruktury:

1. Linia tramwajowa.

Linia podstawowa dwutorowa- Plac Konstytucji 3 Maja- ul. Kościuszki - ul. Żołnierska -  ul. Obiegowa - al. Sikorskiego- ul. Płoskiego- ul. Witosa (do skrzyżowania z ul. Kanta).

Odgałęzienia od linii głównej jednotorowe:

- od al. Sikorskiego - ul. Tuwima do Kortowa 1,

- od ul. Kościuszki - al. Piłsudskiego - ul. 11 Listopada - Plac Jedności Słowiańskiej (Wysoka Brama).

Dojazd z zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej na sieć tramwajową  zapewni dwutorowa linia  techniczna zlokalizowana na ulicy Towarowej i ulicy Dworcowej.

Długość linii około 11 km, rozstaw toru 1435 mm, zasilanie sieci trakcyjnej 600 V.

2. Zajezdnie.

Zajezdnia tramwajowa zostanie zlokalizowana w isntniejącej bazie MPK Olsztyn przy ulicy Kołobrzeskiej 40. Dodatkowa przy al. Sikorskiego zostanie wybudowana zajezdnia postojowa, docelowo dla 30 autobusów.

3. Ul. Obiegowa.

W ramach kontraktu zostanie wybudowana ul. Obiegowa na odcinku od ul. Pstrowskiego do al. Piłsudskiego. Przewidywana długość ulicy 1100 m, klasa drogi  G, przekrój dwujezdniowy (2x2), szerokość pasa ruchu 3,5 m, chodniki obustronne, ścieżka rowerowa po zachodniej stronie, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Żołnierską.

4. Przejście podziemne.

Przejście podziemne zostanie zlokalizowane pomiędzy budynkami Sądów a C.H. :ALFA", i D.T. "DUKAT"  będzie połączone z projektowanym przystankiem tramwajowych przy al. Piłsudskiego. Szerokość tunelu 11,2 m, dostęp do przzejścia dla osób niepełnosprawnych będzie zapewniony przez 3 windy.

5. Przebudowa skrzyżowań.

W ramach kontraktu w niezbędnym zakresie zostaną przebudowane skrzyżowania, przez które przebiegać będzie linia tramwajowa. Najwięcej robót przewidujemy w miejscach projektowanych węzłów (początków odgałęzień jednotorowych), czyli:

ul. Kościuszki/ al. Piłsudskiego,

ul. Synów Pułku/ ul. Tuwima/ al. Sikorskiego.

 

 

Źródło: tramwaje.olsztyn.eu

Galeria

Komentarze (1)

Dodaj swój komentarz

  • ciekawe 2011-06-30 15:22:49 83.9.*.*
    ciekawe jak to będzie wyglądać w rzeczywistości czy będzie tak piękni i różowo, wyjdzie w praniu, znając życie, tanio nie zawsze znaczy dobrze. Cieszę się, że powrócą tramwaje, tylko ile lat trzeba było czekać na przywrócenie tramwaji, od momentu ich zamknięcia, a szkoda, że zamkneli wtedy bo byśmy mieli teraz pożądną sieć komunikacyjną. A teraz jedna wielki chłam, OK likwidują(podziękujmy pasażerom walniętym) teraz macie mpk jedźcie i pijcie z tego wszyscy, 1,45 ulgowy, 2,9 normalny GRatulacje dla debili co głosowali ZA!!!!!!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl