Tramwaje w Olsztynie. Piotr Grzymowicz: ''Wyrok KIO uwalnia kolejne decyzje związane z tą inwestycją''

Tramwaje w Olsztynie. Piotr Grzymowicz: ''Wyrok KIO uwalnia kolejne decyzje związane z tą inwestycją''
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Wracamy do tematu powstania linii tramwajowej. W poniedziałek wyrok w tej sprawie podjęła Krajowa Izba Odwoławcza, która oddaliła odwołanie firm ws. wyboru wykonawcy.

Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy coraz bliżej budowy II odcinka trakcji tramwajowej. Dzisiaj Krajowa Izba Odwoławcza wydała bardzo istotny dla inwestycji wyrok, oddalający odwołanie firm – uczestników przetargu od jego rozstrzygnięcia, wskazującego, jako wykonawcę trakcji konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Trakcja S.A. – powiedział prezydent Piotr Grzymowicz.

I dodał: – Nie wchodząc w szczegóły trzeba stwierdzić, że KIO podzieliła naszą argumentację, co do zasadności pozytywnej oceny materiałów i wyjaśnień przedstawionych przez zwycięskie konsorcjum i nie znalazła powodów do uchylenia rozstrzygnięcia. Wyrok KIO, chociaż może być jeszcze zaskarżony do Sądu Okręgowego w Olsztynie uwalnia kolejne decyzje związane z tą ważną i trudną inwestycją.

Dzięki decyzji KIO, miasto będzie mogło już w marcu podpisać umowę z wykonawcą i przystąpić do prac. Oczywiście, o ile pozostałe podmioty nie odwołają się do sądu.

Po tej decyzji Krajowej Izby Odwoławczej dokumenty dotyczące przetargu trafią teraz do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten będzie mieć 30 dni na wykonanie kontroli uprzedniej. Jeśli nie będzie żadnych uchybień, będzie możliwe podpisanie umowy.

Nowa, olsztyńska infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Zostanie poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.

Przypomnijmy, że przetarg wygrała firma ZUE, jednak konkurencja złożyła odwołanie. KIO przychyliła się do wniosku i wykluczyła zwycięzcę przetargu.

Zatem wyglądało na to, że trakcję tramwajową wybuduje konsorcjum firm Polimex i Trakcja. Sprawa trafiła jednak do sądu, ponieważ firma ZUE zaskarżyła decyzję KIO. Sąd Okręgowy w Olsztynie w grudniu oddalił skargę krakowskiej firmy.

Gdy wydawało się, że już wszystko zmierza do wyłonienia wykonawcy, wtedy odwołanie złożyło konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (następny podmiot na liście).

Oferta konsorcjum Polimex-Trakcja opiewa na nieco ponad 403 mln złotych. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy coraz bliżej budowy II odcinka trakcji tramwajowej. Dzisiaj Krajowa Izba Odwoławcza...

Opublikowany przez Prezydenta Olsztynę Piotr Grzymowicza Poniedziałek, 25 stycznia 2021

Komentarze (34)

Dodaj swój komentarz

  • Ja 2021-01-29 07:00:31 94.254.*.*
    Jeśli już tak bardzo trzeba iść w eko by dostać dotację to czemu nie trolejbusy? Można by nawet drogi przebudowywać i budować nowe z buspasami pod autobusy i auta elektryczne.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • Czy można zastopować 2021-01-28 08:23:51 80.50.*.*
    Ten bezsensowny projekt?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 2
  • Olptragedis 2021-01-28 08:21:44 80.50.*.*
    Tragedia. Sibirakow. Rataja to symbol olsztynskich standardów europejskich dróg. Głupi pomysł Prezydenta zabierze kasę dla użytkowników samochodów. Wytnie setki drzew i zakorkuje krsickego spytajcie się ile zarabiają kierowcy mzd i ilu ich zwolniono z braku etatów. Mniej ludzi jeździ komunikacja. Tylko pogratulować takiego Prezydenta Olsztyna... Korki w centrum, zamiast tej i w lepiej wybudować wiaduk nad torami jako przedłużenie Leonharta
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • Marek 2021-01-27 16:33:18 185.246.*.*
    A drogi dziurawe i wąskie ale co tam będą tramwaje.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 2
  • Ja 2021-01-27 12:43:20 5.173.*.*
    Tramwaje tramwajami, tylko dlaczego planowanie tras tak leży. Dwie stacje końcowe w niewielkiej odległości, zamiast budować układ pierścieniowy by jedna, dwie linie okrążały miasto zbierając ludzi po osiedlach i woziły do pracy i centrum. Chyba projektant na oczy Olsztyna nie widział.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 0
  • OLS 2021-01-27 11:35:53 31.60.*.*
    Na Zatorze - kolejka linowa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 0
  • Onn 2021-01-27 10:57:44 83.5.*.*
    Są konkretne doświadczenia z tramwajami na pierwszej linii, to wystarczy, trzeba zastopować wyrzucanie pieniędzy w przestarzałe systemy komunikacyjne, sentyment nie jest motywacją, pewnie już za późno na zmiany, może przy okazji lockdiwnów ktoś tu zatrzymsa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • NO 2021-01-27 10:09:12 37.248.*.*
    Narzekacie na ludzi z Kurpii, Kętrzynów itp. a sprawdźcie kto kupuje mieszkania na Bartągu, tęczowych lasach itp. To 90% ludzie z tamtych okolic. Co do tramwajów - powinniście temu kibicować, żeby jeździć po równym asfalcie, a nie narzekać. MOIM ZDANIEM
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 4
  • Kurp 2021-01-27 08:43:30 31.60.*.*
    A moze trasa na Przasnysz i Myszyniec
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • Miras 2021-01-27 08:11:31 188.146.*.*
    Dla kogo potrzebne są tramwaje?Kto nimi jeździ?Może pan prezydent i urzędnicy miejscy ,po zatłoczonym parkingu za ratuszem ,chyba nie....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 7