37 gmin podpisało umowę na dofinansowanie wspólnego projektu ''System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów''. Głównym celem projektu jest uporządkowanie i rozwiązanie problemu składowania śmieci.
Śmieci z gmin trafiać będą do stacji przeładunkowych. Stamtąd transportowane będą do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Olsztynie, gdzie odzyskiwane będzie z odpadów to, co możliwe. Dalej śmieci wywożone będą na składowisko pod Bartoszycami.
Przedsięwzięcie ma uchronić gminy przed wysokimi karami, a środowisko przed zanieczyszczaniem go. Całkowity koszt inwestycji to 284 miliony złotych, z czego 162 miliony złotych to dotacja unijna z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Projekt realizowany będzie do września 2014 roku.
- Pracujemy nad tym od kilku lat, dlatego cieszę się, że oficjalnie możemy ruszyć z realizacją zadania - mówi Piotr Grzymowicz, Prezydent Olsztyna.
Wspólny projekt gmin zakłada:
· budowę Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Olsztynie w oparciu o technologię mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych z odzyskiem materiałowym,
· budowę drogi dojazdowej do ZUOK w Olsztynie,
· budowę 4 Stacji Przeładunkowych wraz z PDGO (Linowo, Polska Wieś, Kocioł Duży i Medyny),
· budowę składowania odpadów w Wysiece oraz kompostowni odpadów zielonych,
· budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Wysiece,
· rekultywację 8 składowisk odpadów (Kocioł Duży, Dywity, Adamowo, Zewłągi, Medyny, Kierwiny, Długa, Łęgajny),
· dostawę środków transportu i pojemników do selektywnej zbiórki.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz