Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2017-07-06 09:21

ol

''Sieciówka'' w smartfonie

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu wprowadza nową usługę zakupu biletu sieciowego i 30-dniowego. Od teraz pasażerowie komunikacji miejskiej w Olsztynie nie muszą mieć przy sobie Karty Miejskiej – wystarczy... telefon.  

reklama

Dotychczas w Olsztynie możliwe było korzystanie z biletu w komórce wyłącznie w odniesieniu do biletów jednorazowych. Nowa usługa, którą właśnie uruchomiono dotyczy biletów sieciowych i 30-dniowych.

Przed przystąpieniem do zakupu biletu, pasażer musi dokonać jednorazowej rejestracji. Do wyboru jest rejestracja konta przez Internet na stronie www.mobilet.pl. Tam, wystarczy wybrać opcję ZAREJESTRUJ SIĘ. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól (numer telefonu, adres e-mail, hasło) oraz akceptacji regulaminu, klikamy DALEJ. Po kilku minutach na numer podany w formularzu zgłoszeniowym zostanie przesłana wiadomość z linkiem do instalacji aplikacji. Po zainstalowaniu aplikacji użytkownik musi podać hasło oraz wybrać ZDZiT Olsztyn.

Rejestracji można również dokonać poprzez wysłanie wiadomości SMS o treści: „MOBILET” pod numer 4321 (opłaty zgodne z taryfą operatora). Następnie należy odebrać SMS z linkiem do pobrania aplikacji, którą trzeba zainstalować na swoim telefonie.

Użytkownicy posiadający telefony z systemem Android, iOS, WindowsPhone mogą również dokonać instalacji aplikacji moBILET bezpośrednio z dedykowanego sklepu z aplikacjami. Po wyszukaniu i zainstalowaniu aplikacji, podczas pierwszego uruchomienia należy przejść prostą rejestrację, podając numer telefonu adres mail oraz hasło do usługi.

 

Zasilenie konta aplikacji może odbywać się na dwa sposoby:

-Zasilenie ekspresowe – jest ono realizowane za pośrednictwem serwisu Przelewy24 lub PayU jest dostępne bezpośrednio w Portalu Użytkownika lub stornie www.mobilet.pl. Korzystając z tej formy zasilenia, wpłacone środki dostępne są praktycznie natychmiast.

-Zasilenie standardowe – to przelew na przydzielony indywidualny rachunek rozliczeniowy. Zarówno numer rachunku, jak i dane do przelewu są widoczne w Portalu Użytkownika – zakładka „Zasilenie konta”.

Jak kupić bilet?

Dzięki usłudze moBILET możesz kupić bilety w następujący sposób:

-uruchomienie aplikacji

-wybór miasta/przewoźnika

-wybór biletu oraz ulgi

-podanie numeru linii/numeru bocznego – o ile jest wymagany

-zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o zakupie zostaje zapisana w bazie danych)

-pasażer otrzymuje potwierdzenie zakupionego biletu

bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie

Bilet należy skasować przed lub zaraz po wejściu do autobusu. Podczas kontroli pasażer musi przedstawić ekran z zakupionym biletem.

W przypadku zakupu biletu ulgowego konieczne jest posiadanie przy sobie dokumentu upoważniającego do zniżki.  

Źródło: ZDZiT

Komentarze (1)

Dodaj swój komentarz

  • Isruu 2017-07-06 22:38:42 94.254.*.*
    ... a jak telefonik się rozładuje to co pokazać przy kontroli...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl