Otwarcie salonów fryzjerskich, kosmetycznych oraz lokali gastronomicznych to III etap odmrażania polskiej gospodarki. Poluzowania te jednak nie zwalniają z zachowania szczególnego rygoru bezpieczeństwa. Czym zatem będzie różnić się wizyta u fryzjera czy kosmetyczki od tej, którą pamiętamy?
Salony fryzjerskie
Klient – zasady:
- 
	Wizyty powinno umawiać się przez internet lub telefonicznie 
- 
	Klienci muszą zachować między sobą 2 metry odległości, gdy się mijają 
- 
	W salonie trzeba mieć maseczkę oraz rękawiczki 
- 
	Powinno się dokonywać płatności bezkontaktowo 
- 
	Klienci nie mogą korzystać z poczekalni 
- 
	Występuje zakaz używania telefonów komórkowych 
Salon - zasady:
- 
	Jeden fryzjer powinien obsługiwać jednego klienta, korzystając przy tym tylko z jednego zestawu narzędzi 
- 
	Obowiązują 2 metry odległości między stanowiskami. Jeśli jednak jest to niemożliwe, rekomendowane jest zastosowanie ścianki oddzielającej 
- 
	Fryzjer powinien mieć na sobie maseczkę/gogle/przyłbicę oraz rękawiczki 
- 
	Salon może przyjmować jedynie osoby zdrowe (nie będące na kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym) 
- 
	Fryzjer musi czyścić powierzchnię, na której pracuje zarówno w trakcie pracy, jak i dezynfekować ją po każdym kliencie 
- 
	Przerwy pomiędzy klientami muszą być na tyle długie, aby zastosować dany środek dezynfekujący 
- 
	Napoje mogą być serwowane tylko w opakowaniach jednorazowych 
Salony kosmetyczne
Klient – zasady:
- 
	Na zabiegi powinno się przychodzić bez osób towarzyszących 
- 
	Klienci muszą zachować między sobą 2 metry odległości, gdy się mijają 
- 
	Należy mieć na sobie maseczkę oraz rękawiczki (chyba że dany zabieg to uniemożliwia) 
- 
	Występuje zakaz używania telefonu komórkowego podczas usługi 
Salon – zasady:
- 
	Praca powinna odbywać się w systemie zmianowym i rotacyjnym. Dopuszczalna jest praca tego samego zespołu przez cały dzień 
- 
	Obowiązują 2 metry odległości między stanowiskami. Jeśli jednak jest to niemożliwe, rekomendowane jest zastosowanie ścianki oddzielającej 
- 
	Specjalista powinien mieć na sobie maseczkę/gogle/przyłbicę oraz rękawiczki, które musi zmieniać po każdym zabiegu oraz kliencie 
- 
	Należy każdorazowo, po wykonaniu usługi zdezynfekować urządzenia oraz narzędzia 
- 
	Napoje mogą być serwowane tylko w opakowaniach jednorazowych 
 
                        






 
                


 
                                         
                    
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz