Punkt Urzędu Miasta w Galerii Warmińskiej był czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10-17:45. W centrum handlowym można było załatwić takie sprawy jak zameldowanie/wymeldowanie, nadanie numeru PESEL czy rejestracja pojazdu.
Wraz z początkiem miesiąca petenci muszą jednak „pocałować klamkę”.
- Punkt przestał istnieć z początkiem czerwca w związku z wypowiedzeniem umowy najmu przez właściciela obiektu – wyjaśnia rzecznik olsztyńskiego ratusza, Patryk Pulikowski.
Urzędnicy zachęcają do korzystania z e-usług, oferowanych w portalu cyfrowy.olsztyn.eu. - Wiele formalności, jakie mieszkańcy mają do dopełnienia w urzędzie można zrobić zdalnie, bez wychodzenia z domu – dodaje Pulikowski.
Dlaczego galeria zdecydowała się wypowiedzieć umowę urzędowi miasta? Dyrektor Galerii Warmińskiej, Michał Tur, wskazuje m.in. na małą dostępność świadczonych stacjonarnie usług.
- Z uwagi na znaczne ograniczenia dostępnych usług przez urząd miasta w tym punkcie oraz z uwagi na dostępność większości usług przez Internet, punkt przestał spełniać swoją rolę – tłumaczy Tur.
Dyrektor dodaje, że punkt przestał być „atrakcyjnym uzupełnieniem oferty galerii”.
Przypomnijmy, że stacjonarnie urzędowe formalności można załatwiać w ratuszu przy placu Jana Pawła II (np. dowody osobiste czy działalność gospodarcza) oraz w wydziale przy ul. Knosały 3 (np. rejestracja pojazdów).
Komentarze (34)
Dodaj swój komentarz