Pyszne.pl odpowiada restauratorom. ''Prowizja, którą płaci Joe Gonzalez jest niższa niż 17 procent''

Pyszne.pl odpowiada restauratorom. ''Prowizja, którą płaci Joe Gonzalez jest niższa niż 17 procent''
Pyszne.pl odpowiada na zarzuty olsztyńskich restauratorów
Fot. Joe Gonzalez/FB

Olsztyńscy restauratorzy wszczęli bunt wobec popularnej platformy do zamawiania jedzenia online. Jeden z nich ujawnił kulisy współpracy z portalem. Pyszne.pl postanowiło odpowiedzieć na zarzuty właściciela restauracji. Mariusz Możdżonek zaatakował jednak ponownie.

Wracamy do sprawy buntu olsztyńskich restauratorów przeciwko serwisowi Pyszne.pl. Przedsiębiorcy sprzeciwiali się, m.in. wysokiej prowizji, pobieranej przez portal oraz nieelastycznym warunkom współpracy. Więcej: ''Mamy dość tych złodziejskich praktyk!''. Olsztyńscy restauratorzy wszczynają bunt wobec platformy Pyszne.pl.

Po opublikowaniu naszego artykułu, portal Pyszne.pl postanowił odpowiedzieć na zarzuty restauratorów. Właściciel Joe Gonzalez i tym razem nie dał jednak za wygraną.

Poniżej publikujemy fragmenty oświadczenia wraz z komentarzem Mariusza Możdżonka.

Jako Pyszne.pl widzimy, że nasi partnerzy obierają różne taktyki, aby utrzymać ciągłość swojego biznesu. Staramy się wprowadzać rozwiązania, które odpowiedzą na każdą z decyzji podjętych przez restauracje, dotyczącą strategii na następne miesiące. Niektóre restauracje postawiły na dowóz i zamówienia na wynos. W ciągu ostatnich trzech tygodni zgłosiło się do nas prawie tysiąc nowych restauracji. Dokładamy wszelkich starań, aby włączyć je jak najszybciej.

- Skoro, jak twierdzi Pyszne.pl, zgłosiło się do nich ponad tysiąc restauracji, dlaczego nie mogą obniżyć kosztów prowizji? Przecież to dowodzi tylko temu, że w tych trudnych czasach, chcą na nas zarobić. Dlaczego nie są w stanie nieznacznie zminimalizować zysku? - komentuje właściciel restauracji Joe Gonzalez, Mariusz Możdżonek.

Znieśliśmy także zupełnie prowizje dla restauracji, które oferują zamówienie z odbiorem osobistym. Dla restauracji w szczególnie trudnej sytuacji zaproponowaliśmy odroczenie płatności prowizji za pozostałe zamówienia.

- Brak prowizji dotyczy jedynie zamówień z odbiorem osobistym. Z tym że portal dobrze wiedział, że jest to „promil” pośród wszystkich zamówień w restauracjach. Nikt nie decyduje się na odbiór osobisty, korzystając z aplikacji. Pyszne.pl udaje, że idzie nam na rękę. Odnośnie odroczenia płatności – ja nie dostałem takiej propozycji. Uważam jednak, że jest ona bezsensowna. Płatność będzie przesunięta na kolejne miesiące, ale z czego będziemy mieli później ją uregulować? Ludzie będą mniej chętnej kupować w restauracjach, ze względu na puste portfele po kryzysie. My będziemy mieli mniejszy ruch, a większe opłaty. To tak samo irracjonalne rozwiązanie jak obecna Tarcza Antykryzysowa.

W obecnym okresie wiele restauracji postanowiło tymczasowo zamknąć swoją działalność. Wśród nich znalazło się ponad 1500 spośród prawie 8000 restauracji, z którymi na stałe współpracujemy. Na czas zamknięcia współpraca z nami jest zawieszona. Zjawisko to obserwujemy w całym kraju, również w Olsztynie.

- Pytanie brzmi, ile osób zawiesiło działalność, dlatego że zamknęło restaurację, a ile zrezygnowało ze współpracy z Pyszne.pl, po publikacji wcześniejszego artykułu. Myślę, że znalazłoby się parę osób z tej drugiej grupy...

Wysokość prowizji nie może być upubliczniona, gdyż jest to tajemnica handlowa pomiędzy Pyszne.pl oraz partnerami. W tej sytuacji możemy zdementować, że prowizja, którą płaci restauracja Joe Gonzalez w Olsztynie jest niższa niż 17 proc.

- Nigdzie w umowie nie znalazłem zapisu, że nie mogę o tym powiedzieć. Poza tym myślę, że ludzie powinni znać prawdę. Co do rzekomej niezgodności wysokości procentu prowizji, 17 proc. było wartością zaokrągloną. W rzeczywistości płacę 13 proc. netto, jednak dochodzi opłata VAT za opakowania na wynos i za dowóz. Finalnie jest to ok. 16 proc. wartości całego zamówienia.

Nie możemy skomentować informacji dotyczącej prowizji od specjalnych zamówień dla lekarzy, gdyż taki projekt nie był z nami konsultowany. Natomiast możemy już poinformować, że jako Pyszne.pl pracujemy nad projektem darowizny przeznaczonej na posiłki dla szpitali walczących z pandemią koronawirusa w Polsce. Szczegóły będziemy mogli podać już niedługo.

- Piękne PR-owe posunięcie. Pyszne.pl widocznie stara się zreflektować. W okresie rozpoczęcia akcji „Posiłek dla lekarza”, dzwoniłem na infolinię z pytaniem, czy Pyszne.pl włączy się w inicjatywę i zniesie wartość prowizji. Usłyszałem, że nie ma takiej możliwości.

Mariusz Możdżonek odpowiada również na komentarze internautów. Dlaczego po prostu nie zakończy współpracy z portalem, jeżeli warunki nie są dla niego zadowalające?

- Wysłałem już wypowiedzenie umowy. Dlaczego nadal walczę? Chcę wywrzeć presję na Pyszne.pl, żeby zaprzestała współpracy z restauratorami na zasadzie dyktatury. Gdy związałem się z nimi parę lat temu, pobierali znacznie niższą prowizję. Z roku na rok ona wzrastała. Pamiętam, że jeszcze jakiś czas temu mogłem zadzwonić na infolinię i wprowadzić zmiany w menu „od ręki”. Teraz Pyszne.pl stało się monopolistą i to bestialsko wykorzystuje.

Komentarze (12)

Dodaj swój komentarz

  • Małgorzata Wróblewska 2020-05-31 20:12:02 178.36.*.*
    Sorka za babola, away razem, ale piszę z komórki, więc wiadomo.
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść
  • Małgorzata Wróblewska 2020-05-31 20:09:10 178.36.*.*
    Zgadzam się. Dajemy się skubać i naszych restauratorów po kieszeni. Take a way jest coraz bardziej popularny, ale po licha zamawiać przez "pyszne", skoro można bezpośrednio. Nie dajmy się zwariować i popierajmy swoich!
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść
  • maszalboniemasz 2020-04-09 09:11:59 37.47.*.*
    Żeby te pyszne dawało chociaż dobrą obsługę za te 16% prowizji. Do tego warto zastanowić się komu chcemy dawać zarabiać, swoim restauratorom czy milionerom z Holandii ( pyszne to europejska korporacja) . Ja stawiam na swoich i dzwonie z zamówieniami na stacjonarne numery restauracji.
    Odpowiedz Oceń: 5 0 Zgłoś treść
  • Johnny Bravo 2020-04-09 08:58:50 31.0.*.*
    Ale srogi ból dupy u biznesmena XD
    Odpowiedz Oceń: 1 4 Zgłoś treść
  • Krzysztof 2020-04-08 23:03:06 188.147.*.*
    Podpisują współpracę z danym operatorem jesteśmy informowani o kosztach - chyba że nie czytamy umowy. Większość właścicieli restauracji w Olsztynie nie współpracował z posiłkiem na dowóz. Niestety Grupa z Poznania tak sobie liczy. Racjonalnie tak jak na Al... będą doliczane koszty które ponosi dana restauracja - MY ZA TO ZAPŁACIMY - OSTATECZNY KONSUMENT. BĄDŹMY LOGICZNI: - Czyli podwyżki. - Składajmy zamówienia telefoniczne w danej restauracji - przez stronę internetową (jeśli posiadają) - inne portale społecznościowe Życzę zdrowia.
    Odpowiedz Oceń: 4 1 Zgłoś treść
  • Konrad 2020-04-08 21:58:55 37.47.*.*
    Przymusu nie ma z nimi kooperowac wiec dać sobie spokój i robić to indywidualnie.16% to dużo fakt ale ceny w restaurachach to marze 300% zatem o co chodzi ..???
    Odpowiedz Oceń: 1 2 Zgłoś treść
  • Konrad 2020-04-08 21:58:54 37.47.*.*
    Przymusu nie ma z nimi kooperowac wiec dać sobie spokój i robić to indywidualnie.16% to dużo fakt ale ceny w restaurachach to marze 300% zatem o co chodzi ..???
    Odpowiedz Oceń: 1 2 Zgłoś treść
  • Marek 2020-04-08 21:39:05 5.173.*.*
    Pyszne.pl to firma jak każda inna. Współpraca jest dobrowolna.
    Odpowiedz Oceń: 1 0 Zgłoś treść
  • Flo 2020-04-08 18:27:40 185.138.*.*
    Pyszne to nic innego jak krwiopijcy. Wobec powszechnego buntu oni wydają oświadczenia zamiast przeprosić i dać wszystkim preferencyjne warunki. Restauratorzy, trzymajcie się!
    Odpowiedz Oceń: 7 3 Zgłoś treść