Dziś jest: 17.04.2024
Imieniny: Roberta, Rudolfa
Data dodania: 2020-04-06 18:00
Ostatnia aktualizacja 2020-04-08 18:25

Aleksandra Szczepaniak

''Mamy dość tych złodziejskich praktyk!''. Olsztyńscy restauratorzy wszczynają bunt wobec platformy Pyszne.pl

''Mamy dość tych złodziejskich praktyk!''. Olsztyńscy restauratorzy wszczynają bunt wobec platformy Pyszne.pl
Restauratorzy buntują się przeciwko wysokim marżom w Pyszne.pl, które obowiązują także w czasie epidemii
Fot. Joe Gonzalez/FB

Właściciel olsztyńskiej restauracji „Joe Gonzalez” na Facebooku opublikował post, w którym przedstawił warunki współpracy ze znanym portalem do zamawiania jedzenia online. Oskarżył go o pasożytnictwo oraz drakońskie warunki, pomimo panującego koronawirusa. Zaapelował do innych restauratorów o bojkot.

reklama

Mariusz Możdżonek, właściciel olsztyńskiej restauracji Joe Gonzalez opublikował na swoim Facebooku post, w którym przedstawił prawdę o współpracy ze znanym portalem do zamawiania jedzenia online. Jak twierdzi właściciel, Pyszne.pl dopuściło się szeregu zaniedbań oraz nie wykazało chęci współpracy, pomimo ciężkiej sytuacji restauratorów.

Dość !!!!!! jako człowiek związany z gastronomią przez całe życie zawodowe mówię dość !!!! Dosyć mam złodziejskich praktyk portalu Pyszne.pl, Dosyć mam czekania na jakiekolwiek zmiany 14 dni, dosyć mam złodziejskiej prowizji, dosyć mam zasłaniania się przez portal zasadami owu, dosyć mam awarii i niezadowolenia klienta przez współprace z tym portalem. Dosyć mam wykłócania się o prowizje za zamówienia, które nie zostały zrealizowane z ich winy, dosyć mam stanu w którym płace za wszystko łącznie z prowizją za dowóz i za opakowania. Dosyć mam płacenia 17% prowizji, dosyć mam braku człowieczeństwa nawet przy wprowadzeniu posiłków dla lekarzy nie są w stanie zrezygnować z prowizji pomimo tego, że my robimy to po kosztach produktu, dosyć mam braku współpracy z naszym PARTNEREM, tak nazywają nas PARTNEREM, ale niestety związek który nas łączy jest Pasożytniczy, tak jak z pijawkami niby pomagają ale........
Wzywam do Bojkotu Portalu Pyszne.pl Restauratorzy, kelnerzy, kucharze, blogerzy, Drodzy Goście naszych restauracji i wszyscy pracownicy Gastro POKAŻMY SWOJĄ SIŁĘ, wyłączmy SOLIDARNIE na dzień, na dwa być może na zawsze Nasze restauracje w tym portalu Być może zaczną nas słuchać, być może się otrząsną

- napisał na swoim profilu Możdżonek

Na apel właściciela „Joe Gonzalez” odpowiedziało wielu olsztyńskich restauratorów. Zainspirowani wpisem Możdżonka, podzielili się własnymi doświadczeniami. Z niektórymi z nich udało nam się porozmawiać osobiście.

- Zawiesiliśmy działalność naszej restauracji na tym portalu, a byliśmy z nimi od roku. Prowizja jest bardzo wysoka i praktycznie od wszystkiego, co się da. Teraz współpraca z nimi nie ma w ogóle racji bytu. Jak na razie nie rozwiązujemy umowy, bo to wcale nie jest takie proste... - opowiedziała nam właścicielka „Malta Cafe”, Małgorzata Tandyrak-Bunalska.

Jeden z przedsiębiorców planował podjąć współpracę z Pyszne.pl na czas epidemii. Podpisał umowę zaledwie parę dni temu. Później jednak przeczytał wspomniany facebookowy post.

- Zostałem wprowadzony w błąd. Zdecydowałem się na współpracę z Pyszne.pl tylko dlatego, że obiecali nie pobierać prowizji w czasie, gdy funkcjonowanie wszystkich restauracji jest odgórnie zawieszone. Potem dowiedziałem się, że mnie okłamano. Dzwoniłem, aby wyjaśnić sprawę, ale nikt nie odebrał. Przecież nam wszystkim chodzi tylko o to, żeby przetrwać. Teraz nie zarabiamy prawie w ogóle – powiedział nam właściciel karczmy „Moja Bawaria”, klubu WakeUp” oraz pubu „Quźnia Muzycznych Klimatów”, Witold Młynarczyk.

Jak wyjaśniła restauratorka, która niedawno zerwała umowę z Pyszne.pl, zwolnienie z prowizji dotyczyło jedynie zamówień z odbiorem osobistym.

Sytuację skomentował również sam inicjator bojkotu.

- Współpraca z portalem Pyszne.pl w obecnej chwili nie istnieje. Jesteśmy z nimi od 4/5 lat. Co roku zwiększali marże o 1 proc. aż do teraz, gdy zdzierają z nas 13 proc. od zamówień netto. To już prawie haracz! Wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany w menu trwa u nich 14 dni, przez co my nie możemy reagować na sytuację dynamicznie. Chcemy zrobić jakąś promocje lub wprowadzić nowe dania, to musimy czekać dwa tygodnie! W przeciągu dwóch tygodni sytuacja może się zmienić diametralnie. Zamówienia na wynos to dla nas teraz jedyne źródło utrzymania. Inaczej przestaniemy istnieć. Nie mam już siły z nimi walczyć i zrezygnuję z ich usług. Jestem jednak tak wkurzony, że doprowadzę do tego, że cała Polska odłączy się z Pyszne.pl na jeden dzień! Może wtedy się otrząsną – skomentował Możdżonek.

Przez kilka dni prosiliśmy o komentarz w sprawie przedstawicieli platformy Pyszne.pl, jednak do tej pory takowego nie otrzymaliśmy.

* * *

Dzienny raport o koronawirusie (6 kwietnia, godz. 18):

* Polska: 4413 osób zakażonych, 107 nie żyje

* Warmia i Mazury: 83 osoby zakażone, 1 nie żyje

Dość !!!!!! jako człowiek związany z gastronomią przez całe życie zawodowe mówię dość !!!! Dosyć mam złodziejskich...

Opublikowany przez Mariusza Grzegorza Możdżonka Czwartek, 2 kwietnia 2020

Komentarze (30)

Dodaj swój komentarz

  • Nie płacz 2020-04-15 06:44:54 178.235.*.*
    A który z restauratorów poobniżal ceny dostajecie od dostawców mega rabaty maja wyprzedaże produktów które jak nie sprzedadzą tobie to wyrzuca wiec wyprzedają po groszach byle by sprzedać a która restauracja obniżyła ceny tylko się cieszą ze taniej kupili drożej sprzedali a pamiętajcie ze ubery pyszne itp tez zatrudniaj ludzi i istnieją po to ze ty nie potrafisz ogarnąć sprzedaży poza lokalem ze nie zatrudnisz kierowcy ze nie zapłacisz dla niego zusu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 2
  • Matyos 2020-04-09 17:57:46 91.216.*.*
    Ja bym wolał omijać tego typu pośredników szerokim łukiem i dogadał się np. z Restaumaticiem, żeby klienci zamawiali bezpośrednio u mnie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Bartek88888 2020-04-08 06:29:25 85.150.*.*
    Pyszne.pl to nie jest polski portal. W holandii na przyklad, dziala pod nazwa Thuisbezorgd.nl Także nie ma co się dziwić. A jeśli wprowadza stan wyjątkowy, to ta forma będzie mogła wnosić o odszkodowanie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Slawek 2020-04-07 22:52:46 94.254.*.*
    A myślisz że allegro ile pobiera? Od promowanej grzechotki 20 procent
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • sdefrgtyhj 2020-04-07 20:43:03 188.146.*.*
    komunistyczne nawyki im zostały?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • Marta 2020-04-07 20:42:41 80.115.*.*
    Jaka żenada 😂 rozumiem ze restauracje w tym momencie sa w ciężkiej sytuacji ale bez przesady. Nikt nie każe Ci z nimi współpracowac. Śmiać mi sie chce jak czytam te komentarze januszy biznesu którzy myślą ze firmy takie jak pyszne czy uber eats sa po to aby żerować na restauracjach. Patrząc na ich marketing i ile voucherow od nich dostaje można stwierdzić ze wydają mase pieniędzy na to aby dostarczyć tym restauracjom klientów. Ja tam uważam ze zamawianie przez pyszne czy inne portale jest wygodne i nie zmienie zdania. Nadal bede zamawiać
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 5
  • Szyderca 2020-04-07 13:44:05 46.149.*.*
    Po treści części komentarzy widać, że Pyszne.pl zamówiło marketing szemrany. Takim byzmesom jak pyszne.pl często odbija i uważają, że są najważniejsi. A to restauratorzy są najważniejsi. Restauracje przeżyją bez Pyszne.pl, ale Pyszne nie przeżyje bez restauratorów. A podbierani prowizji za dostarczanie jedzenia lekarzom w czasach pandemii to podłość.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 4
  • Sikor 2020-04-07 12:06:50 89.151.*.*
    Pyszne swoje czasy ma już za sobą. Mam dwa lokale i też chcę się wyswobodzić od pysznego. Lepiej iść na swoje, pogadać np. z Fooden albo Restaumatic i mieć zamówienia i wszystko co trzeba na swojej stronie. Bez pracowania dla haraczy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 3
  • ehh 2020-04-07 11:32:11 37.47.*.*
    Żałosny płacz ... W pyszne.pl to nie pracują ludzie? Jak operator zwolni restauracje z prowizji to za co wypłaci swoim ludziom wynagrodzenia? Każdy wie jakie macie marże na swoich daniach, te 13% na pewno was nie doprowadzi do bankructwa ..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 20
  • ja1980 2020-04-07 11:03:08 79.191.*.*
    Ale każda firma prowadząca działalność gastronomiczną nie ma nakazu współpracy z tym portalem. Portal daje możliwość uzyskania większej ilości klientów i bierze za to kasę. Nie pasuje to nie trzeba korzystać z ich usług proste.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 5
  • gość 2020-04-07 10:00:07 37.47.*.*
    jakoś barbecue potrafi zrobić stronkę do zamawiania pizzy online
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 0
  • Aniuta 2020-04-07 09:28:35 37.47.*.*
    ja zamawiam w restauracji ,chciałabym mieć dokąd pójść jak bedzie po wszystkim! młodsze pokolenia są uzależnione od aplikacji i portali , bez pyszne .pl, czy booking niczego nie ogarną! to taki rodzaj kalectwa .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 2
  • OK Boomer 2020-04-07 07:19:49 37.248.*.*
    Coś za coś miśki. Chcecie mieć większą bazę klientów to płaczcie i płaćcie. Ja tam wolę zamawiać przez glovo, pizza portal, pyszne.pl bo mam historię zamówienia. Nie raz się zdarzyło, że taki Janusz biznesu dostarczył złe zamówienie, trwało to mega długo i się wypinał. A tak, reklamacja do operatora i raz dwa problem rozwiązany. Jak dasz radę sobie ogarnąć bazę klientów bez operatora to spoko, ale jak chcesz mieć jego bazę i nie płacić to tylko XDDDDD
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 10
  • RobKrz 2020-04-07 00:51:28 88.156.*.*
    Panowie. Wynajmijcie informatyka aby Wam zrobił aplikacje i sprzedawajcie bezpośrednio. Będę Was wspierał zamówieniami. Podejrzewam że wielu innych również.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 1
  • ja12345 2020-04-06 23:36:03 77.253.*.*
    Nie rozumiem żalu. Niech zrezygnują, wypowiedzą umowę i papa. Po co ta cała pseudo vendetta? BTW UberEats bierze ok 30% prowizji, więc te 13% to i tak dużo mniej, także ten protest raczej nie będzie miał szerszego zasięgu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 12
  • Nażarty po pachy 2020-04-06 23:26:50 83.5.*.*
    Takie portale spinające oferty danej branży to powstały chyba dla postmilenialsów, którzy nie potrafią sami wygooglać dostawcy żarcia. Zamawiam przez neta i telefon z kilku miejsc w Olsztynie i nie potrzebuję do tego pośredników.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 4
  • wertyhjkuytr54tgyhjhytrd 2020-04-06 23:14:50 188.146.*.*
    HAHAHAHAHA, żałosne ! by można coś doradzić, ale oni za darmo też nie pracują. Żałosne ! :-D śmiać się chce z takich przedsiębiorców...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 13
  • hmmm 2020-04-06 22:06:54 89.64.*.*
    jak dla mnie to właściciel chce wykorzystać sytuację aby wywrzeć presję na dużego gracza... tylko nie rozumiem co mają ci biedni lekarze do tego oni przez portal zamawiają czy jak? aplikacja wie, że to lekarz ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 7
  • Dzik8297 2020-04-06 21:48:48 5.173.*.*
    Słyszałem że sos do pizzy na pyszne. pl kosztuje 6 PLN, gdzie w lokalu 2,5 PLN. Za taką przebitkę to ja podziękuję. Zamawiam w lokalu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 4
  • qwe 2020-04-06 21:48:23 37.47.*.*
    zróbcie fajną strone i wystarczy dać darmowy dowóz do zamówianie telefonicznego albo puszke napoju gratis
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 1

www.autoczescionline24.pl