Dziś jest: 20.04.2024
Imieniny: Agnieszki, Czesława
Data dodania: 2020-04-06 18:00
Ostatnia aktualizacja 2020-04-08 18:25

Aleksandra Szczepaniak

''Mamy dość tych złodziejskich praktyk!''. Olsztyńscy restauratorzy wszczynają bunt wobec platformy Pyszne.pl

''Mamy dość tych złodziejskich praktyk!''. Olsztyńscy restauratorzy wszczynają bunt wobec platformy Pyszne.pl
Restauratorzy buntują się przeciwko wysokim marżom w Pyszne.pl, które obowiązują także w czasie epidemii
Fot. Joe Gonzalez/FB

Właściciel olsztyńskiej restauracji „Joe Gonzalez” na Facebooku opublikował post, w którym przedstawił warunki współpracy ze znanym portalem do zamawiania jedzenia online. Oskarżył go o pasożytnictwo oraz drakońskie warunki, pomimo panującego koronawirusa. Zaapelował do innych restauratorów o bojkot.

reklama

Mariusz Możdżonek, właściciel olsztyńskiej restauracji Joe Gonzalez opublikował na swoim Facebooku post, w którym przedstawił prawdę o współpracy ze znanym portalem do zamawiania jedzenia online. Jak twierdzi właściciel, Pyszne.pl dopuściło się szeregu zaniedbań oraz nie wykazało chęci współpracy, pomimo ciężkiej sytuacji restauratorów.

Dość !!!!!! jako człowiek związany z gastronomią przez całe życie zawodowe mówię dość !!!! Dosyć mam złodziejskich praktyk portalu Pyszne.pl, Dosyć mam czekania na jakiekolwiek zmiany 14 dni, dosyć mam złodziejskiej prowizji, dosyć mam zasłaniania się przez portal zasadami owu, dosyć mam awarii i niezadowolenia klienta przez współprace z tym portalem. Dosyć mam wykłócania się o prowizje za zamówienia, które nie zostały zrealizowane z ich winy, dosyć mam stanu w którym płace za wszystko łącznie z prowizją za dowóz i za opakowania. Dosyć mam płacenia 17% prowizji, dosyć mam braku człowieczeństwa nawet przy wprowadzeniu posiłków dla lekarzy nie są w stanie zrezygnować z prowizji pomimo tego, że my robimy to po kosztach produktu, dosyć mam braku współpracy z naszym PARTNEREM, tak nazywają nas PARTNEREM, ale niestety związek który nas łączy jest Pasożytniczy, tak jak z pijawkami niby pomagają ale........
Wzywam do Bojkotu Portalu Pyszne.pl Restauratorzy, kelnerzy, kucharze, blogerzy, Drodzy Goście naszych restauracji i wszyscy pracownicy Gastro POKAŻMY SWOJĄ SIŁĘ, wyłączmy SOLIDARNIE na dzień, na dwa być może na zawsze Nasze restauracje w tym portalu Być może zaczną nas słuchać, być może się otrząsną

- napisał na swoim profilu Możdżonek

Na apel właściciela „Joe Gonzalez” odpowiedziało wielu olsztyńskich restauratorów. Zainspirowani wpisem Możdżonka, podzielili się własnymi doświadczeniami. Z niektórymi z nich udało nam się porozmawiać osobiście.

- Zawiesiliśmy działalność naszej restauracji na tym portalu, a byliśmy z nimi od roku. Prowizja jest bardzo wysoka i praktycznie od wszystkiego, co się da. Teraz współpraca z nimi nie ma w ogóle racji bytu. Jak na razie nie rozwiązujemy umowy, bo to wcale nie jest takie proste... - opowiedziała nam właścicielka „Malta Cafe”, Małgorzata Tandyrak-Bunalska.

Jeden z przedsiębiorców planował podjąć współpracę z Pyszne.pl na czas epidemii. Podpisał umowę zaledwie parę dni temu. Później jednak przeczytał wspomniany facebookowy post.

- Zostałem wprowadzony w błąd. Zdecydowałem się na współpracę z Pyszne.pl tylko dlatego, że obiecali nie pobierać prowizji w czasie, gdy funkcjonowanie wszystkich restauracji jest odgórnie zawieszone. Potem dowiedziałem się, że mnie okłamano. Dzwoniłem, aby wyjaśnić sprawę, ale nikt nie odebrał. Przecież nam wszystkim chodzi tylko o to, żeby przetrwać. Teraz nie zarabiamy prawie w ogóle – powiedział nam właściciel karczmy „Moja Bawaria”, klubu WakeUp” oraz pubu „Quźnia Muzycznych Klimatów”, Witold Młynarczyk.

Jak wyjaśniła restauratorka, która niedawno zerwała umowę z Pyszne.pl, zwolnienie z prowizji dotyczyło jedynie zamówień z odbiorem osobistym.

Sytuację skomentował również sam inicjator bojkotu.

- Współpraca z portalem Pyszne.pl w obecnej chwili nie istnieje. Jesteśmy z nimi od 4/5 lat. Co roku zwiększali marże o 1 proc. aż do teraz, gdy zdzierają z nas 13 proc. od zamówień netto. To już prawie haracz! Wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany w menu trwa u nich 14 dni, przez co my nie możemy reagować na sytuację dynamicznie. Chcemy zrobić jakąś promocje lub wprowadzić nowe dania, to musimy czekać dwa tygodnie! W przeciągu dwóch tygodni sytuacja może się zmienić diametralnie. Zamówienia na wynos to dla nas teraz jedyne źródło utrzymania. Inaczej przestaniemy istnieć. Nie mam już siły z nimi walczyć i zrezygnuję z ich usług. Jestem jednak tak wkurzony, że doprowadzę do tego, że cała Polska odłączy się z Pyszne.pl na jeden dzień! Może wtedy się otrząsną – skomentował Możdżonek.

Przez kilka dni prosiliśmy o komentarz w sprawie przedstawicieli platformy Pyszne.pl, jednak do tej pory takowego nie otrzymaliśmy.

* * *

Dzienny raport o koronawirusie (6 kwietnia, godz. 18):

* Polska: 4413 osób zakażonych, 107 nie żyje

* Warmia i Mazury: 83 osoby zakażone, 1 nie żyje

Dość !!!!!! jako człowiek związany z gastronomią przez całe życie zawodowe mówię dość !!!! Dosyć mam złodziejskich...

Opublikowany przez Mariusza Grzegorza Możdżonka Czwartek, 2 kwietnia 2020

Komentarze (30)

Dodawanie komentarzy zostało wyłączone.

  • Majkel Andżelo Sodano 2020-04-06 21:38:08 89.151.*.*
    A ja będę korzystać z pyszne.pl, bardzo sobie chwalę i narzekania tego nie zmienią :))))))
    Przenieś Oceń: 8 17
  • Żarłok 2020-04-06 21:23:15 194.36.*.*
    Ludzie! Po grzyba korzystacie z pośredników? Zamawiajcie żarcie bezpośrednio w knajpach a nie przez jakieś aplikacje bo zaraz knajpy poupadają.
    Przenieś Oceń: 15 4
  • olo 2020-04-06 21:07:30 88.156.*.*
    mam nadzieje ze ten portal upadnie
    Przenieś Oceń: 9 4
  • Kudi 2020-04-06 21:00:51 188.147.*.*
    Żadna szanująca się knajpa nie współpracuje z takim lub podobnym badziestwem .Frajerów nie brakuje jak widać
    Przenieś Oceń: 5 4
  • Laki 2020-04-06 20:42:30 83.31.*.*
    to jest czyste złodziejstwo 13% za nie robienie nic, takie pseudo portale powinny być dawno zlikwidowane.
    Przenieś Oceń: 13 6

www.autoczescionline24.pl