Dziś jest: 30.04.2024
Imieniny: Donaty, Mariana, Tamary
Data dodania: 2022-11-25 13:00

Monika Smolik

Ogromne korki na obwodnicy Olsztyna po zamknięciu jednej z jezdni. Eksperci zbadają przyczyny usterki konstrukcji

Ogromne korki na obwodnicy Olsztyna po zamknięciu jednej z jezdni. Eksperci zbadają przyczyny usterki konstrukcji
Na obwodnicy Olsztyna będą wykonywane prace naprawcze nad konstrukcją
Fot. GDDKiA Olsztyn

Po prewencyjnym zamknięciu jednej jezdni obiektu na obwodnicy Olsztyna w ciągu S16/S51, pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie wraz z wykonawcą przystąpili do monitorowania stanu konstrukcji. Przygotowany zostanie także plan naprawczy. Kierowcy od dłuższego czasu muszą zmagać się z ogromnymi korkami, które tworzą się w tamtym miejscu.

reklama

Wykonana została tymczasowa stabilizacja jednego słupa podpory. Zainstalowane zostały również czujniki monitorujące pracę konstrukcji. Obecnie trwa analiza zachowania się konstrukcji na bazie przeprowadzonych pomiarów i badań. Celem jest ustalenie warunków pracy obiektu po przywróceniu ruchu na obu jezdniach.

- Po dokonanych obliczeniach, sprawdzeniu i zatwierdzeniu monitoringu przez projektanta, zaakceptujemy doraźny program naprawczy. W kolejnym kroku przystąpimy do montażu rozszerzonego monitoringu pracy konstrukcji oraz monitoringu geotechnicznego. Przewidujemy, że przywrócenie ruchu na obu jezdniach obiektu może nastąpić w pierwszej połowie grudnia br. Nie oznacza to końca prac – informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Olsztynie.

W kolejnych miesiącach nad przyczynami powstania usterki będzie pracował zespół ekspertów wskazanych przez wykonawcę i zaakceptowanych przez GDDKiA. Wykorzystując m.in. dane z monitoringu, zespół wskaże przyczyny powstania problemu i zbada pracę całej konstrukcji obiektu.

Opracowana ekspertyza zawierać będzie również docelowy program naprawczy, który pozwoli usunąć przyczyny usterki i przywrócić pełną sprawność całej konstrukcji. Koszty obecnych działań zabezpieczających oraz badań i analiz ponosi wykonawca obiektu.

Galeria

Komentarze (19)

Dodaj swój komentarz

  • olo 2022-11-28 19:54:47 88.156.*.*
    Aha, jeszcze jedno: wystarczy zerknąć na google maps. Są akurat zdjęcia "z lotu ptaka" z okresu trwania budowy tego wiaduktu. Nie znam się na budowlance ale to trochę dziwne, że wszystkie wylane betonowe podpory (chyba razem 10) w trakcie/tuż po wybudowaniu stoją dosłownie w wodnych basenach, te północne wyglądają jak barki wodne na rzece. Chyba żadnego odprowadzania/wypompowywania wody tam wówczas nie było.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • olo 2022-11-28 19:39:33 88.156.*.*
    Nie ma to jak wybudować i po oddaniu zacząć przeprowadzać badania, monitorować i opracowywać ekspertyzy. Budowanie na zasadzie "po taniości, a nuż postoi te kilka lat i po okresie gwarancji niech się odpie....ą i naprawiają/remontują za swoje". Budimex już pokazał "klasę" na zapadającym się (pod ciekiem wodnym) odcinku od obwodnicy do Klewek. Wybitnie nie leżą im tereny podmokłe i chyba traktują je identycznie do gruntów stabilnych w myśl zasady wymienionej na wstępie. Do trzech razy sztuka: teraz czas na most na Łynie. Ale tam się chyba przyłożyli bo mocno opóźnili oddanie obwodnicy przez palowanie w tamtym regionie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Kapitan Planeta 2022-11-26 22:32:54 79.184.*.*
    zjazd z Towarowej i Lubelskiej to jakaś masakra, był bardzo niebezpieczny a teraz to już dramat, tam 4 pasy zlewają się w jeden, a skrajnym lewym lecą ponad 100km na wprost przy stojących autach gdzie ci Lubelskiej starają się przebić ze skrajnego prawego na wylot na Barczewo, właśnie na ten skrajny lewy, kwestia czasu i będzie kraksa i to konkretna, zero regulacji ruchu, typowo po Olsztyńsku zamknąć i mieć gdzieś ludzi i bezpieczeństwo!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • jak 2022-11-26 17:23:14 5.173.*.*
    Czyli ze 2 lata w korkach? Nie macie odwagi wprost tego napisać?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 0
  • Jack 2022-11-26 13:32:19 5.184.*.*
    Tak to bywa jak się bierze wykonawców zza granicy i nie wykonuje kontroli podczas budowy. Takie są teraz efekty łapówkarstwa za czasów PO-PSL.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 18
  • Tom 2022-11-26 12:56:57 5.184.*.*
    Oldztyn jest dziurą j pozostanie nią na wieki
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 7
  • edrfgrg 2022-11-26 09:28:23 37.248.*.*
    jest mapa, a i tak nie wiadomo gdzie to, słaby opis....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 2
  • wiejski inżynier 2022-11-25 19:18:11 81.190.*.*
    Teren bagienny, na którym zbudowano podpory jezdni w ciągu obwodnicy. Można domniemywać, że palowanie zostało niewłaściwie wykonane i osiada.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 0
  • wyborca PIS 2022-11-25 15:31:13 176.221.*.*
    Hahaha, bo trzeba jeździć przez obwodnicę Dywit. Proste!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 7
  • Darek 2022-11-25 14:41:29 16.170.*.*
    Jak nic to robota Słomy i jego wafla Sroźniaka
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 0
  • Franek w Kimono 2022-11-25 13:42:04 104.223.*.*
    No co ? Jak panstwo z kartonu to drogi z papieru toaletowego (szarego) lub z gazet i do tego pisdebilia pospolita.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 29 8
  • NO 2022-11-25 13:17:42 31.0.*.*
    nauka,uczelnie, inżyniery, uwm, karol głębocki = droga wytrzymuje rok
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 24 3

www.autoczescionline24.pl