Czy mały przedsiębiorca potrzebuje płatności bezgotówkowych?

Czy mały przedsiębiorca potrzebuje płatności bezgotówkowych?
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Materiał Partnera

Szeroka dostępność terminali płatniczych w punktach handlowych i usługowych sprawia, że obecnie transakcje bezgotówkowe stają się niemal standardem. Co można zyskać, decydując się na terminal płatniczy i czy w ogóle jest on potrzebny małemu przedsiębiorcy?

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez NBP z roku na rok rośnie liczba terminali płatniczych w punktach sprzedażowo-usługowych. Z końcem I kwartału 2019 roku ich liczba przekroczyła już 822 tys.. Mimo to przedsiębiorcy obracający jedynie gotówką nadal mają wątpliwości, czy warto do swojego biznesu wprowadzić tego typu urządzenie i czy taka decyzja przyniesie profit. Część mikroprzedsiębiorców obawia się, że decydując się na akceptację płatności bezgotówkowych przy użyciu terminala płatniczego podwyższy koszty prowadzenia swojej działalności. Niepotrzebnie, gdyż jest to mit. Ponad 80% tego typu urządzeń w Polsce zainstalowanych od początku 2018 r. zostało wdrożonych za darmo, w ramach programu „Polska Bezgotówkowa”. Warto wiedzieć, że biorący udział w programie mali przedsiębiorcy przez pierwszy rok w ogóle nie płacą za dzierżawę nawet trzech terminali ani za obsługę transakcji. Co więcej, operatorzy terminali, tacy jak Polskie ePłatności, oferują również rewolucyjne rozwiązania dla MŚP – np. przedsiębiorcy przyjmujący płatności w kwocie do 50 zł mogą w ramach programu „Polska Bezgotówkowa” skorzystać z opcji Terminal w Smartfonie czyli innowacyjnego rozwiązania SoftPOS PeP.

Klienci oczekują możliwości płacenia bezgotówkowo

Rosnąca dostępność punktów, w których można dokonywać płatności bezgotówkowych sprawia, że klienci coraz chętniej uiszczają opłaty w ten sposób. Mało tego – coraz więcej osób tego właśnie oczekuje. Dla klientów możliwość uiszczenia opłaty za zakup towarów czy usług za pomocą karty płatniczej, telefonu lub nawet zegarka to już obecnie niemal standard, dlatego akceptowanie jedynie płatności gotówkowych może z biegiem czasu skutkować ograniczeniem liczby klientów, a tym samym regresją w rozwoju małego biznesu.

Korzyści płynące z transakcji bezgotówkowych

Bezpieczeństwo przeprowadzania transakcji bezgotówkowych to niewątpliwa zaleta posiadania terminala płatniczego. Minimalizowanie ilości gotówki w kasie dodatkowo ogranicza ryzyko kradzieży, a w dodatku kwota do zapłaty błyskawicznie trafia na konto przedsiębiorcy (w przeciwieństwie do dziennego utargu w gotówce, który musi być każdorazowo przewożony do banku). Akceptacja płatności za pomocą terminala pozwala również znacznie szybciej i sprawniej niż zwykle obsługiwać klientów; nie trzeba również pamiętać o posiadaniu drobnych do wydawania reszty oraz jej prawidłowym przeliczaniu.

Przedsiębiorcy polecają terminale

Rozważając wprowadzenie w swojej działalności płatności bezgotówkowych, warto również zwrócić uwagę na rekomendacje innych przedsiębiorców. Z danych Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że ponad 95% właścicieli firm, którzy wzięli udział w programie, poleca terminale płatnicze innym przedsiębiorcom. Co więcej, badania potwierdzają również, że brak ograniczeń w formach akceptowanych płatności przyczynia się do rozwoju małego biznesu – ponad połowa nowych firm wykorzystujących terminale zanotowała zwiększenie obrotów.

Rozwój technologiczny oraz wsparcie programowe „Polski Bezgotówkowej” dają przedsiębiorcom możliwość wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jak pokazują badania, zainstalowanie terminala płatniczego pozwalającego na akceptowanie płatności bezgotówkowych to nie tylko element walki o klienta, ale również realna sposobność na wzrost obrotów w biznesie.

Artykuł sponsorowany

Tagi: SoftPOS PeP

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz