Buspasy: były niespodzianki - są i opóźnienia

Buspasy: były niespodzianki - są i opóźnienia
Fot. tramwaje.olsztyn.eu

Pierwszy etap budowy buspasów w Olsztynie, zgodnie z pierwotnym planem, miał się zakończyć 18 sierpnia. Tak się jednak nie stało. Powód? Kilka niespodzianek, na które natrafili drogowcy.

Budowa buspasów jest nie tylko na bieżąco monitorowana przez media, ale również przez urzędników, którzy na stronie tramwaje.olsztyn.eu na bieżąco publikują galerię zdjęć i opis – z kolejnych etapów realizacji tej inwestycji.

Olsztyńscy urzędnicy potwierdzają – opóźnienia jak wszyscy widzimy są, a jest to efekt problemów, na które natrafił wykonawca inwestycji. Mowa o XIX-wiecznej studni, którą wykonawca odkrył przy skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Knosały. Wojewódzki konserwator zabytków nakazał archeologom przebadać znalezisko. Po zbadaniu tego miejsca, konserwator wydał zgodę na przykrycie studni betonową płytą i kontynuowanie prac. 

Niespodzianki czekały na drogowców również w kilku innych miejscach, gdzie stwierdzono... brak podbudowy drogi. To fuszerka jeszcze z czasów PRL-u, kiedy aby oszczędzić wylewano często asfalt bez podbudowy, a więc...na piach. To oznacza z kolei, że wykonawca buspasów zamiast przebudowywać drogę musi ją stworzyć na nowo.

Stąd też opóźnienia w zakończeniu pierwszego etapu prac. Nowy termin drogowcy wyznaczyli na pierwszy tydzień września.

Tymczasem na budowie...

 

Z relacji urzędników wynika, że na ul. Śliwy przy stacji Statoil drogowcy w ostatnich dniach pracowali nad ułożeniem ostatniej warstwy asfaltu. Podobnie na tej samej ulicy, w okolicy hotelu Kopernik.

Na Alei Warszawskiej, w okolicy skrzyżowania z ul. Profesorską drogowcy skupiać się będą na ostatnim etapie, czyli malowaniu pasów. Między ul. Profesorską a ul. Armii Krajowej i al. Obrońców Tobruku jezdnia również jest gotowa, podobnie przy koszarach. Przebudowa na razie nie obejmuje obszaru samego skrzyżowania al. Warszawskiej z ul. Armii Krajowej i al. Obrońców Tobruku.

Na Warszawskiej przy stacji Neste pojawiają się już rowerzyści i dzieci na deskorolkach. Korzystają z odcinka póki co nieoficjalnie, jednak jest on już gotowy. Ten odcinek zostanie oddany jako pierwszy.

Prace w pobliżu starej pętli w Kortowie zakończyły się najwcześniej. Już trzy tygodnie temu buspas był praktycznie gotowy.

Najgorzej sprawa wygląda na ulicy Pstrowskiego. Brakuje krawężników, nie rozpoczęło się także wylewanie asfaltu. W okolicy Samotniaka przy ulicy Niepodległości też trudno mówić o sporych postępach pracy.

Źródło: własne/tramwaje.olsztyn.eu

Komentarze (1)

Dodaj swój komentarz

  • Kiki 2012-08-28 07:22:06 213.73.*.*
    A co to za barierki stawiają na Warszawskiej na wyremontowanej części ulicy?
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść