''Bilet był zbyt szeroki i nie pasował do kasownika''. Co zrobić w takiej sytuacji?

''Bilet był zbyt szeroki i nie pasował do kasownika''. Co zrobić w takiej sytuacji?
Nasz czytelnik kupił w biletomacie bilet, który nie pasował do kasownika
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Zadzwonił do nas czytelnik, którego spotkała niecodzienna sytuacja w autobusie linii nr 116. Powiedział nam, że bilet, który kupił w biletomacie, nie pasował do kasownika, bo był... zbyt szeroki. Zapytaliśmy w ZDZiT, co można zrobić w takiej sytuacji.

Zgłosił się do nas czytelnik, który opisał nam nietypową sytuację, do jakiej doszło w autobusie linii nr 116.

- Jechałem rano autobusem i jak zawsze, po wejściu do niego kupiłem bilet w biletomacie. Gdy chciałem go skasować, okazało się, że jest za szeroki. Nie wiedziałem, co zrobić, więc zapytałem o to kierowcy. Ten wziął mój bilet, zagiął go i powiedział, że teraz powinno być dobrze – opowiada nasz czytelnik.

Postanowiliśmy zapytać w Zarządzie Dróg, Zieleni i Transportu, czy gdyby w takiej sytuacji pasażer nie skasowałby biletu z winy urządzenia, mógłby dostać mandat.

- Opisany przypadek należy traktować incydentalnie. Papier, na którym drukowane są bilety, najprawdopodobniej przesunął się podczas jego wymiany. W takim przypadku nie należy na siłę umieszczać takiego biletu w kasowniku, ale zachować go w takiej formie i okazać podczas kontroli biletów. Jeśli okażę się, że to wada urządzenia, naturalnie pasażer nie otrzyma mandatu – wyjaśnia Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT.

Komentarze (10)

Dodaj swój komentarz

  • Pasażer 2019-12-01 14:23:05 88.156.*.*
    Może zdzit powinien zacząć płacić odszkodowania za podobne sytuacje wtedy nie będzie takiej fuszery. A rady by zdać się na osad kanara są bezczelnością. Kanar moze to uznac lub nie. Dlaczego pasażer musi zdawać sie na laske i niełaskę kontrolera, który zazwyczaj jest wrogo nastawiony do pasażera i obchodzi go jedynie zysk. Kolejna sprawa to dlaczego na każdym przystanku w Olsztynie nie ma biletomatow nie wspomnę,ze nia ma ich również we wszystkich autobusach. Bark biletomatow wygląda na celowe działanie, by pasażer nie mial szansy kupic biletu i dostal kare. Bo kierowcy tez robia lache zeby bilet sprzedać.
    Odpowiedz Oceń: 8 2 Zgłoś treść
  • Kudo 2019-11-30 13:32:56 188.147.*.*
    Proste nie kasować i śmigać parę przejazdów za darmo aż do kontroli .
    Odpowiedz Oceń: 3 2 Zgłoś treść
  • Nowe Solarisy 2019-11-30 12:17:56 88.156.*.*
    Po nowym roku podobno wejdzie kolejny obok Irexu nowy prywatny operator z 30 nowymi Solarisami:) Witamy!
    Odpowiedz Oceń: 12 2 Zgłoś treść
  • hytry 2019-11-30 12:07:51 37.47.*.*
    Kolejny przykład braku zaradności, skoro szanowny pan jeżdzi codziennie to po co kupuje bilet za każdym razem? nie lepiej kupic zapas biletow lub zakupic sieciówkę? co jakby autobus przyjechal bez biletomatu. biedny pasazer nie moglby zakupic biletu jak codziennie
    Odpowiedz Oceń: 4 4 Zgłoś treść
  • bb 2019-11-30 11:38:13 185.138.*.*
    Ależ to wstrząsające!! Bezradność pasażera rozkłada na łopatki, jak ty radzisz sobie w życiu, człowieku...?
    Odpowiedz Oceń: 7 1 Zgłoś treść
  • wujek Staszek 2019-11-30 11:12:20 37.47.*.*
    "Fachowa rynka" kierowcy ratuje honor ZDZiT'u. Najprawdopodobniej przesunąłbym środki na premię.
    Odpowiedz Oceń: 3 1 Zgłoś treść