Ten wariant nie był jednak bez wad, które mieszkańcy i społecznicy z Obywatelskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przedstawili podczas drugiego spotkania z urzędnikami ratusza.
Które rozwiązania zaproponowane przez mieszkańców urzędnicy i projektant zamierzają wziąć pod uwagę?
W ostatecznym raporcie, który w tym tygodniu opublikował ratusz, czytamy między innymi, że projektant odrzucił propozycję zawężenia pasów ruchu do 3,0 m, stwierdzając, że zaproponowane rozwiązanie nie poprawi bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku drogi, natomiast pogorszy warunki widoczności i przejezdności.
Jak czytamy w dokumencie - warunki bezpieczeństwa ruchu na przebudowywanym odcinku są spełnione poprzez spowolnienie ruchu wyspami dzielącymi oraz poprzez odgięcia torów ruchu na skrzyżowaniach. Biorąc pod uwagę komunikację zbiorową i inne pojazdy, drastyczne zawężenie pasów ruchu jest nieuzasadnione. Szerokość 3,5 metra wynika z istniejących przepisów.
Z tym tłumaczeniem nie zgadzają się społecznicy z FRO.
- Odpowiedzi na postulaty zawężenia pasów są dalej niemerytoryczne – odpowiada na platformie konsultacji społecznych Tomasz Birezowski z FRO.
Analizowano również propozycję sporządzenia 4 wlotu rowerowego vis-a-vis ul. Rataja. To rozwiązanie również nie znalazło uznania projektantów i drogowców.
- Z uwagi na bardzo duży ruch samochodowy w obu kierunkach zarządzający ruchem - MZDiM oraz Projektant opowiedzieli się za 3-ma wlotami i umiejscowieniem przejazdu dla rowerzystów przez al. Wojska Polskiego. Poinformowano też jednego z wnioskodawców, że nie planuje się budowy ronda na skrzyżowaniu z ul. Rataja, z uwagi na brak wolnej przestrzeni i warunki ruchowe w tym sąsiedztwo zjazdów – czytamy w raporcie wieńczącym konsultacje społeczne w sprawie ten inwestycji.
Projektant przychylił się jednak do propozycji utrzymania przejścia dla pieszych przy szpitalu psychiatrycznym. Został także uwzględniony wniosek o przejazd dla rowerów na al. Wojska Polskiego na skrzyżowaniu z ul. Żeromskiego.
Jak ostatecznie wyglądać będzie al. Wojska Polskiego po przebudowie? Z raportu nie można tego odczytać, należy poczekać na opublikowanie przez ratusz projektu przygotowanego w oparciu o zaproponowane podczas konsultacji zmiany.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz