Dziś jest: 20.04.2024
Imieniny: Agnieszki, Czesława
Data dodania: 2010-06-23 10:38
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 11:39

WeronikaPieloch

Wszystko o Gender Index na Warmii i Mazurach

1 lipca 2009 roku Region Warmińsko-Mazurski NSZZ Solidarność rozpoczął realizację projektu Gender Index na Warmii i Mazurach. Podstawowym jego celem jest promowanie informacji o równości płci w sferze ekonomicznej.

reklama

Wielu pracodawców wprowadzenie polityki równości płci w firmie traktuje jak kolejny, biurokratyczny wymóg. Może się wydawać, że korzyści odnoszone z tytułu jej wdrażania są mało istotne. Natomiast problem związany z równouprawnieniem, tak mało ważny, że nie warto tracić na niego czasu.  Projekt “Gender Index na Warmii i Mazurach” jest po to, aby zwalczać ten pogląd. Jego realizacja ma na celu ukazanie, że problem dyskryminacji wciąż istnieje i w znacznym stopniu wpływa na kondycję finansową regionalnych firm.

Honorowy patronat nad całą kampanią objęła Minister Elżbieta Radziszewska – Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania. W projekcie wzięły udział wszystkie powiaty województwa warmińsko-mazurskiego. Głównym jego założeniem jest prowadzenie obszernej kampanii medialnej na temat równouprawnienia. Najważniejszymi jej elementami były cztery dwudniowe konferencje przeprowadzone w Ostródzie, Ełku, Rynie i Mikołajkach. Miały one uświadomić uczestnikom istnienie złożonych zjawisk społecznych i problemów z nimi związanych.

Każda taka konferencja składała się z prezentacji i dyskusji panelowej, na określony przez prowadzących temat. Uczestnicy poznali problemy wynikające z braku stosowania zasady równouprawnienia płci w przedsiębiorstwach. Poznali także sposoby ich rozwiązywania i korzyści płynące z wdrożenia polityki równości w firmie. Polepszenie wyników finansowych, podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz większe możliwości promocyjne. To tylko niektóre profity, osiągnięte poprzez realizację projektu.

Odbiorcami kampanii są przede wszystkim przedsiębiorcy i pracownicy. Projekt jest również skierowany do przedstawicieli organizacji pozarządowych, działaczy związków zawodowych i organizacji pracowniczych.

Realizatorzy kampanii stwierdzili, że spotkania informacyjne w poszczególnych miastach osiągnęły zamierzony cel. Uświadomiły pracodawcom przejawy dyskryminacji w obszarach firmy, na które nie zwracali uwagi. Rekrutacja, dostęp do awansów, szkoleń, wysokość wynagrodzenia za pracę i  możliwość łączenia obowiązków zawodowych z życiem rodzinnym. Poruszenie tych problemów pozwoliło znaleźć wspólne sposoby na ich rozwiązanie.

Źródło: CSR/własne

Komentarze (2)

Dodawanie komentarzy zostało wyłączone.

  • ada1987 2010-06-23 16:06:51 83.9.*.*
    projekt to kampania społeczna, która ma na celu promowanie równouprawnienia płci w przedsiębiorstwach. polecam czytanie ze zrozumieniem...
    Przenieś Oceń: 0 0
  • Mama 2010-06-23 12:24:12 83.9.*.*
    A tak konkretnie, to co to za projekt???
    Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl