Tramwaje w Olsztynie. Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnej linii

Tramwaje w Olsztynie. Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnej linii
Ratusz ogłosił przetarg na budowę nowej linii tramwajowej
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Dziś Urząd Miasta w Olsztynie ogłosił przetarg na budowę linii tramwajowej. Nowa linia ma połączyć Pieczewo ze Śródmieściem i Dworcem Głównym. Oferty można składać do 12 maja.

Przypomnijmy, ostatni przetarg zakończył się fiaskiem, bo złożone oferty opiewały na wyższe sumy niż miasto miało zarezerwowane na ten cel. Dziś urząd ogłosił nowy przetarg. Nowe torowisko zacznie się w pobliżu obecnej pętli autobusowej na os. Pieczewo, zostanie połączone z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki. Dzięki temu będą mogły powstać kolejne dwie linie.

Nowa torowisko ma mieć około 6 km długości. Ma przebiegać przez ulice Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości około 270 m, a przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.

W ramach projektu powstaną także strefy o spowolnionym ruchu czy ronda zamiast tradycyjnych skrzyżowań oraz około 10 km tras rowerowych. W jego zakres wchodzi również budowa nowych tramwajów z Turcji.

- Liczymy, że - w przeciwieństwie do pierwszego przetargu, jaki odbył się około dwóch lat temu - tym razem ceny zaproponowane przez wykonawców będą w naszym zasięgu. Niedawno podpisałem umowę o dofinansowanie tej inwestycji. Na jej realizację dostaliśmy z Unii Europejskiej około 365 milionów, to więcej w porównaniu z pierwotną kwotą aż o 188 mln złotych – wyjaśnia prezydent Piotr Grzymowicz.

Czas na składani ofert mija 12 maja. Prace mają trawać około 26 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Komentarze (13)

Dodaj swój komentarz

  • Emeryt 2020-04-06 12:39:03 176.221.*.*
    Skoro budżet jest wielką niewiadomą proponuję wstrzymać wszystkie kosztowne inwestycje a pieniądze przeznaczyć na walkę z wirusem i ochronę miejsc pracy . Inaczej nie będzie komu spłacać kolejnych długów, które są zaciągane na poczet inwestycji. Teraz najważniejsza jest walka ze spustoszeniem gospodarki przez epidemię a nie sny o tramwajach, od których ważniejszy jest fatalny stan ulic. Służby nadal poruszają się samochodami nie przeznaczonymi do warunków panujących na poligonach i zapewne to się nie zmieni.
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść
  • xxxcc 2020-04-03 17:15:13 83.5.*.*
    A może zamiast tramwajów zacząć inwestować w tańsze i bardziej mobilne trolejbusy?
    Odpowiedz Oceń: 7 7 Zgłoś treść
  • plus i minus 2020-04-03 10:41:16 88.156.*.*
    Minusy: wzdłuż Krasickiego od strony Nagórek wytną wszystkie drzewa, estakada niepotrzebna po otwarciu obwodnicy, na Wyszyńskiego wytną wszystkie drzewa, przystanek przy Wysokiej Bramie to będzie raczej przystanek przy czerwonej poczcie lub siedzibie kurii warmińskiej, rondo na dworcowej przebudują na skrzyżowanie. Plusem jest przebudował Piłsudskiego, wybudowanie tam strefy TEMPO 30, ucywilizowanie otoczenia.
    Odpowiedz Oceń: 6 5 Zgłoś treść
  • Oloo 2020-04-02 17:09:14 31.0.*.*
    Napiszcie lepiej kiedy tramwaj będzie jeździł na zatorze ?! Wojska Polskiego i Limanowskiego już ledwo zipią a tam ciagle dowalają jeszcze Sterowców , Quattro, Nowe Zatorze etc...
    Odpowiedz Oceń: 7 1 Zgłoś treść
  • Podatnik 2020-04-02 16:13:23 5.173.*.*
    A może tak redakcja dodałaby jakieś mapy zamiast powielać suchy tekst ze strony urzędu miasta.
    Odpowiedz Oceń: 4 0 Zgłoś treść