W połowie września pisaliśmy o ekspertyzy na temat stanu technicznego mostu św. Jakuba, którą otrzymali olsztyńscy drogowcy. Ekspert wydający opinię techniczną przydatności mostu do użytkowania zlecił zamknięcie lewego chodnika (od ratusza do pl. Roosevelta) i zamontowanie minigard na poboczach jezdni, które odgrodzą ruch samochodowy od najbardziej uszkodzonych fragmentów płyty mostu. Zlecono również naprawę nawierzchni mostu oraz pięćdziesięciometrowych odcinków dojazdu do mostu. Remont nawierzchni został już wykonany, na dniach zostaną zamontowane minigardy.
Zaproponowano również pokierowanie ruchu pieszych ze strony ul. Knosały i pl. Roosevelta na drugą stronę ul. Szrajbera. Wiązałoby się to z wytyczeniem nowego przejścia dla pieszych przez ul. Szrajbera zaraz za skrzyżowaniem z ul. Knosały oraz rozbudowania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Szrajbera, Pieniężnego i Staszica.
Drogowcy podpisali już umowę na wykonanie projektu nowej sygnalizacji. Ma powstać najpóźniej 1 grudnia. Wtedy też drogowcy rozpoczną montowanie sygnalizacji i wytyczanie nowego przejścia przez ul. Szrajbera. Sam projekt nowych świateł to 17 tysięcy złotych!
Drogowcy jednak bronią się twierdząc, że to rozwiązanie tańsze niż kładka czy pomost, a poza tym sygnalizacja możne zostać wykorzystana po przebudowie mostu, a więc wydane pieniądze nie zostaną wyrzucone w błoto.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz