Jak informuje wykonawca - firma FCC CONSTRUCCION S.A. - podczas prac mogą wystąpić lokalne utrudnienia w ruchu drogowym. Linia tramwajowa będzie przebiegała po północnej stronie ul. Tuwima. Podczas prac budowlanych ruch drogowy będzie odbywał się normalnie z drobnymi utrudnieniami podczas kolejnych faz projektu.
Większych ograniczeń muszą spodziewać się piesi oraz rowerzyści, którzy będą mogli poruszać się jedynie po południowej stronie ulicy.
To będzie trzeci już odcinek linii tramwajowej, przy którym pracować będzie hiszpański wykonawca. Wciąż trwają prace na ul. Płoskiego, a od 19 maja także na Dworcowej i Towarowej, gdzie ze względu na zmienioną organizację ruchu tworzą się gigantyczne korki niemal o każdej porze dnia.
Ulicą Obiegową, czyli łącznikiem ulicy Sikorskiego, Żołnierskiej i Piłsudskiego wykonawca zajmie się w połowie czerwca, kiedy tylko inwestor otrzyma decyzję środowiskową, która konieczna jest po tym, jak dokonano zmian w projekcie tego odcinka. W czerwcu ma ruszyć również budowa pozostałego odcinka głównej linii, czyli torowiska wzdłuż ulic Żołnierskiej i Kościuszki. Te prace, łącznie z tymi na Dworcowej i Towarowej, mają zająć nieco ponad rok, czyli do pierwszych dni czerwca 2014 roku.
Od lipca tworzony będzie odcinek linii od przystanku końcowego na Jarotach (skrzyżowanie Witosa i Kanta) do początku przyszłej ulicy Obiegowej.
Zajezdnia tramwajowa przy Kołobrzeskiej zacznie powstawać w sierpniu 2013 roku, a jej budowa trwać będzie do końca czerwca 2014 roku. W tym samym czasie powstanie też tymczasowa zajezdnia autobusowa przy al. Sikorskiego, naprzeciwko Reala. Jednotorowa odnoga do Kortowa, wzdłuż ulicy Tuwima powstawać będzie od czerwca 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku. Z kolei - również jednotorowy - odcinek do Wysokiej Bramy, prowadzący wzdłuż al. Piłsudskiego i 11 Listopada będzie w budowie od sierpnia 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz