Dziś jest: 27.04.2024
Imieniny: Felicji, Teofila, Zyty
Data dodania: 2018-11-19 12:53

Redakcja

Rozbudowa linii tramwajowej przesunięta o rok

W założeniach budżetowych Olsztyna na 2019 rok brakuje projektu rozbudowy linii tramwajowej. Rozpoczęcie inwestycji początkowo planowano na koniec tego roku.

reklama

Miasto opublikowało projekt budżetu na 2019 rok. Wśród inwestycji brakuje projektu zdawałoby się kluczowego – rozbudowy linii tramwajowej, której rozpoczęcie początkowo planowano na przełom 2018/2019 roku.

Realizacja zadania została jednak przesunięta o rok, po tym jak miasto musiało unieważnić przetarg z powodu zbyt wysokich cen złożonych ofert.  Na realizację zadania miasto zarezerwowało bowiem około 246 mln złotych. To za mało nawet w stosunku do najkorzystniejszej cenowo oferty złożonej w tym przetargu przez konsorcjum Mosty Łódź i Balzolę. Wykonawca wycenił prace na 393,6 mln złotych. Jeszcze więcej za wykonanie zadania chce konsorcjum firm Intercor i Torpol. Oferent jest w stanie podjąć się zadania za kwotę 507,6 mln. Do przetargu stanął również Strabag wyceniając ofertę na 540,3 mln złotych.

Miasto musi więc znaleźć dodatkowe źródła finansowania lub zmienić projekt, tak by jego realizacja była tańsza. Wiadomo więc, że prace mogłyby rozpocząć się dopiero w 2020 roku.

Przypomnijmy,  inwestycja zakłada budowę dwutorowej linii tramwajowej rozpoczynającej się przy istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Na pierwszym odcinku linia przebiegać będzie środkiem ul. Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul. Krasickiego do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpoczynać się będzie estakada o długości ok. 270 m, po której ma przebiegać - nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z ul. Synów Pułku. Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku oraz na ul. Wyszyńskiego, torowisko przebiegać ma poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. W al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana będzie między jezdniami tworząc tram-bus-pas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.

Komentarze (38)

Dodaj swój komentarz

  • Kapitan Planeta 2018-12-31 21:53:10 213.76.*.*
    PRIORYTET to teraz WILCZYŃSKIEGO-WARSZAWSKA - Liroy i Galeria zabiły komunikację na Sikorskiego i Tuwima
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Roman45 2018-11-24 17:56:05 88.156.*.*
    Nowobałtycka to priorytet!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 3
  • Olsztyn Kocham ! 2018-11-21 20:34:30 37.47.*.*
    Zagłosowałeś olsztyniaku na beton to się nie dziw. Będzie jak zawsze. Spółki miejskie opanowane przez klany rodzinne a czerwona fala nie tyko w ratuszu ale na skrzyżowaniach .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
  • Nickznikl 2018-11-21 08:54:16 83.9.*.*
    Uwielbiam tramwaje, wręcz je kocham. Dojeżdżam do świateł z zamiarem skrętu w lewo. Czekam na zielone i jest. Zdążyły przejechać 3 samochody i już czerwone bo tramwaj raczył dotoczyć się do skrzyżowania. Po odczekaniu kilku minut bach i jest zielone, ale kierowca ma zamułkę cztero sekundową zanim ruszy i znowu przejeżdżają 3 samochody. Czekam już nieźle wqrwiony a na horyzoncie widzę dojeżdżający tramwaj......
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 3
  • Zula 2018-11-21 07:48:06 95.160.*.*
    SPOKO, W 20-TYM ROKU NIE BĘDZIE NAS W UE, KACZYŇSKI TO ZAŁATWIA. KASY NIE BĘDZIE, WIĘC SZKODA CZASU NA TAKIE DYSPUTY. TRAMWAJE SĄ OK. MIŁEGO DNIA.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 4
  • Jak 2018-11-21 06:53:37 83.6.*.*
    nie robią ale płaci miasto za nadzór dla Sveco co miesiąc .Gdzie są redaktorzy sie pytam. ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • sołtys 2018-11-20 13:48:31 83.6.*.*
    a w 2020 będzie jeszcze drożej z 600mln . Dodatkowo Miasto przegra z Hiszpanami w sądzie i dodatkowe 200mln ... brawo Ty
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 1
  • ol90 2018-11-20 12:55:00 195.136.*.*
    Jestem całym sercem za tramwajami - tylko na początek trzeba zbudować północną obwodnicę. Coraz więcej samochodów w mieście dlatego kierowcy się denerwują i obwiniają za to tramwaje. Najlepsze jest to że narzekają tylko kierowcy - mądrzy bo mają samochody
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 7
  • Furman 2018-11-19 22:44:03 86.138.*.*
    Szczekaj ile wlezie.W twoim grajdole nigdy takich tramwajow nie uswiadczysz.I nie wycieraj sobie mordy olsztyniakkkkiem bo cie na mierza i dadza po japie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 11
  • olsztyniakkkkk 2018-11-19 22:22:29 88.156.*.*
    Jeszcze jedna sprawa jak zrobią tory na Piłsudskiego w ten sam sposób co przy Aurze, czyli jeden pas w jedną stronę a dwa w środku puste bo raz na jakiś czas przejedzie autobus lub tramwaj to korek od Michelina do ratusza i przejazd tą trasą zajmie godzinę do centrum. CZy tego chcemy? Chyba nie!!!! Większość ludzi, którzy pracują w Michelinie (80%) jest zza Olsztyna i jeździ samochodami ale Gromowładny chce dalej uszczęśliwiać nas tramwajami....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 15
  • olsztyniakkkkk 2018-11-19 20:39:41 88.156.*.*
    Mam nadzieję,że nigdy pieniędzy nie będzie na te tramwaje. Totalna zielona larwa zawsze blokuje przejazd przez skrzyżowania co powoduję kilometrowe korki w mieście. Prąd o 60% droższy , taniej jest autobusem elektrycznym tą samą drogą co wszyscy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 21
  • Tramwaj 2018-11-19 20:23:45 88.156.*.*
    Turcy juz sie ciesza ze tramwaje wybudoeane nie.beda jezdzily.Gwarancja sie skonczy iznowu do remontu w Turcji.Interes kwitnie a Polacy zawsze madrzy po szkodzie?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 4
  • Megal 2018-11-19 18:59:49 88.156.*.*
    Niech prezydent zrezygnuje z idiotycznych pomysłów jak np. estakada na Krasickiego (po otwarciu obwodnicy ruch spadnie tam znacznie), przebudowy ronda na Dworcowej na skrzyżowanie i da się wybudować linię taniej. Megalomania kosztuje, praktyczne rozwiązania niekoniecznie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 14
  • Lulu 2018-11-19 17:23:30 188.147.*.*
    Budować jak najszybciej ale.... polskimi firmami!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 2
  • Thro 2018-11-19 15:34:56 176.221.*.*
    Po co do Kościuszki jak można bezpośrednio do dworca?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 2
  • MP 2018-11-19 15:33:50 88.156.*.*
    Gonić z naszego rynku BALZOLE która buduje ul Partyzantów już prawie rok po terminie. oddania.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 1
  • Społeczniczka 2018-11-19 15:09:15 37.47.*.*
    Czytałam wypowiedź grzymowicza dotyczącą unieważnienia przetargu na budowę II linii tramwajowej. Pan grzymowicz z sarkazmem wypowiadał się o firmach biorących udział w przetargu. Był zbulwersowany faktem, że tyle pieniędzy chcą firmy za wybudowanie tej linii. W kasie zabrakło 160 milionów. Pan grzymowicz powiedział że w 2019 lub 2020 firmy obniźą kwotę. Teraz nie jest dobry moment na budowę ze względu na wysokie koszty. Może i tak będzie. Ale jak znam życie w Polsce jeszcze nic nie staniało. A skoro rząd stale ogłasza dobrobyt i wzrost PKS to jak coś moźe stanieć? Czarno widzę ten 2020r. dla tramwajów.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 3
  • ed 2018-11-19 14:20:16 31.6.*.*
    I bardzo dobrze. Jak powstanie obwodnica to się okaże, że te tramwaje do niczego nie są potrzebne
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 21
  • Tommm 2018-11-19 14:11:05 89.228.*.*
    Należy pamiętać,że miasto może przegrać sprawe i będzie musiało zapłacić firmie hiszpańskiej setki milionów za zerwanie kontraktu na budowe linii tramwajowej ... a prawdopodobnie przegra
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 17
  • Kapitan Planeta 2018-11-19 13:37:55 213.17.*.*
    za rok będzie jeszcze drożej i będzie mniej kasy na to, budowlanka nie ma ludzi, więc wszystko drożeje, z tym to całe szczęście
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 4

www.autoczescionline24.pl