– To jedna z najważniejszych, drogowych inwestycji Olsztyna ostatnich lat. Dzięki temu wyremontowaliśmy fragment wysłużonej trasy, biegnącej przez dzielnicę przemysłową i wybudowaliśmy zupełnie nowy fragment, wiodący do południowej obwodnicy naszego miasta. Bez wątpienia to zmiana jakościowa przestrzeni oraz funkcjonalności komunikacyjnej tego obszaru – powiedział Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Oprócz samej głównej arterii, która ma po dwa pasy ruchu w obie strony, drogowcy wykonali drogi obsługujące, które ułatwiają dojazd do firm a także ścieżki rowerowe, chodniki i zatoki autobusowe. Przebudowano również skrzyżowania i sąsiadujące z Towarową ulice: Budowlaną, Cementową, Sprzętową, Leonharda i Stalową. Postawiono dwa nowe wiadukty a także stworzono zbiornik retencyjny.
Łącznie nowa ul. Towarowa liczy blisko 2,8 kilometra. Wartość realizowanego zadania to około 131,5 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniosło 85 proc. 40 proc. wartości kontraktu stanowiły przebudowy instalacji podziemnych.
Wsparcie projektu z funduszy unijnych pochodziło z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 (Działanie 2.2 Infrastruktura drogowa), realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
– Dzisiejsza uroczystość kończy realizację projektów drogowych współfinansowanych z POPW 2014-2020 zarówno w województwie warmińsko-mazurskim jak i samym Olsztynie. Wszystkie dostępne środki w ramach działania „Infrastruktura drogowa” zostały już wykorzystane. Przed nami przygotowanie nowych inwestycji do realizacji w kolejnym programie operacyjnym w nowym okresie programowania – wyjaśnił Maciej Berliński, dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych PARP.
Przypomnijmy, że umowę podpisano 29 września 2016 roku. Wykonawcą zostało konsorcjum firm: Budimex SA (lider) oraz Ferrovial Agroman SA. Rozpoczęcie prac nastąpiło w październiku 2016 roku.
Projekt został podzielony na dwa zadania. Pierwsze z nich polegało na przebudowie jezdni oraz otaczającego jej terenu od skrzyżowania Towarowa/Leonharda do skrzyżowania Towarowa/Budowlana. Drugie to budowa zupełnie nowej jezdni od ul. Budowlanej do węzła Wschód.
Pierwotnie prace miały zakończyć się jesienią 2018 roku, ale przesunęły się z uwagi na opóźnienia przy odbiorach odcinka od ul. Budowlanej do węzła Wschód.
Komentarze (6)