Dziś jest: 27.04.2024
Imieniny: Felicji, Teofila, Zyty
Data dodania: 2019-12-19 13:35

Monika Smolik

Pociągi do Warszawy miały jechać szybciej, a jadą wolniej. Co na to PKP?

Pociągi do Warszawy miały jechać szybciej, a jadą wolniej. Co na to PKP?
Pociągi do Warszawy miały jechać szybciej, a jadą wolniej. Ale jest szansa, że to się zmieni
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Od niedzieli zmienił się rozkład jazdy PKP. Mieszkańcy mogą też korzystać z nowego przystanku Olsztyn-Śródmieście. Kolejarze zapowiadali, że dzięki modernizacjom, pociągi pojadą szybciej. Tymczasem rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej.

reklama

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o tym, że od niedzieli zmienił się rozkład jazdy oraz w końcu można skorzystać z przystanku Olsztyn-Śródmieście. Kolejarze zakładali, że dzięki modernizacjom linii pociągi do Warszawy pojadą szybciej, dzięki czemu skróci się czas podróży do stolicy. Lepsza obsługa miała być zapewniona na stacjach i przystankach na trasie do Działdowa m.in. na Olsztynku, Waplewie, Bujakach, Dobrzyniu, Nidzicy. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory, powróciły też pociągi.

- Zupełnie nowy obiekt zapewnia mieszkańcom lepszy dostęp do kolei, podobnie jak wybudowany wcześniej przystanek Olsztyn Dajtki. Olsztyn-Śródmieście, dzięki swojemu położeniu, pozwoli na komfortowy dojazd pociągami do centrum miasta. Można z niego wyruszyć także w stronę Działdowa, Iławy, Torunia czy Gdańska. Oba przystanki, jak wszystkie na trasie Olsztyn – Działdowo, zostały w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania – mówi Martyn Janduła, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jednak okazuje się, że rzeczywistość wygląda inaczej, bo pociągi z Olsztyna do Działdowa jadą dłużej i z ograniczeniem prędkości do około 99 km/h.

- Na trasie występują punktowe ograniczenia prędkości na przejazdach kolejowo-drogowych. Planujemy, że prace na przejazdach zakończą się wiosną, co pozwoli odwołać ograniczenia prędkości. Natomiast składy pojadą z docelową – wyższą – prędkością 120-140 km/h po uzyskaniu certyfikacji dla linii. Planujemy, że ten etap potrwa do połowy 2020 roku. Wówczas czas przejazdu na trasie Warszawa – Olsztyn skróci się do ok. 2 godz. i 15 minut – tłumaczy rzecznik PKP PLK.

Komentarze (5)

Dodaj swój komentarz

  • Kolejarka 2020-12-10 16:24:07 185.170.*.*
    Modernizacja była przeprowadzona przez polskie firmy a zatem firmy nieudaczników i dlatego nie ma pozwolenia na większą szybkość.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • ewka 2019-12-20 19:55:49 81.190.*.*
    A miał być planowany przejazd na trasie Olsztyn Zachodni - Warszawa Centralna 1:59; pieniądze wyrzucone w błoto
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Pociąg 2019-12-20 17:20:48 37.7.*.*
    Z Olsztyna do Warszawy powinno się jechać max 1:30 godz.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Obserwator 2019-12-19 18:12:19 195.136.*.*
    Mam takie wrażenie iż PKP ignoruje rowerzystów oraz kobiety z wózkami - brak ramp schodowych na perony, czego przykładem jest w mirę nowy Olsztyński dworzec zachodni.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • kil 2019-12-19 18:08:06 88.156.*.*
    Pożyjemy,zobaczymy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0

www.autoczescionline24.pl