Dziś jest: 04.06.2025
Imieniny: Franciszka, Kwiryny
Data dodania: 2020-10-05 12:15

Monika Smolik

PKP ogłosiło przetarg na modernizację stacji Olsztyn Główny. Będzie nowe przejście na Zatorze

PKP ogłosiło przetarg na modernizację stacji Olsztyn Główny. Będzie nowe przejście na Zatorze
Stacja Olsztyn Główny zostanie zmodernizowana
Fot. PKP PLK / Twitter

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację peronów, torów i przejścia podziemnego na stacji Olsztyn Główny, które połączy także Zatorze. Pojawią się nowe windy i ruchome schody.

reklama

PKP PLK S.A. Ogłosiło przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny. Wszystkie cztery perony zostaną podwyższone i poszerzone, zamontowane zostaną nowe ławki i tablice informacyjne. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach w infokioskach oraz przez nowe nagłośnienie.

Pojawią się też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Na każdy z peronów będą prowadziły ruchome schody oraz windy. Z kolei dla osób niewidomych i słabo widzących zostaną stworzone ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Powierzchnia ma być antypoślizgowa, będzie też nowe oświetlenie. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji, ich walory historyczne mają być zachowane.

– W Olsztynie, podobnie jak w Gdańsku, Rzeszowie, Szczecinie czy Lublinie, podróżni zyskają wygodniejsze i sprawniejsze podróże oraz funkcjonalny węzeł komunikacyjny. Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego, także na Warmii i Mazurach w ostatnich latach przebudowaliśmy 40 stacji i przystanków zwiększając dostępność do kolei czyli szybkiego i ekologicznego transportu. Już przygotowujemy kolejne inwestycje – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jednym z celów inwestycji będzie zapewnienie dostępu na perony również od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. PLK wybudują nowe przejście podziemne o długości 140 metrów, o 100 metrów dłuższe niż obecne. Przejście będzie szersze oraz wyższe.

Wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym ma zwiększyć możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji. Docelowo o bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba Lokalne Centrum Sterowania w Olsztynie.

Inwestycja jest kolejnym etapem w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo-Olsztyn”. Jego szacunkowa wartość to ponad 200 mln zł. Zakończenie prac przewidziano na 2023 r. Przebudowa stacji jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Komentarze (14)

Dodaj swój komentarz

  • R j 2020-10-25 09:15:29 5.173.*.*
    a cc z elektryfikacja na odcinku Korsze Elk
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Allensteiner 2020-10-06 22:56:16 176.221.*.*
    No jak to ? To PKP już modernizuje stary a nie wyburza i buduje nowy barak ? Już się trochę pogubiłem w tej grotesce. Zaktualizujcie mi treść tej komedii jak nadążacie ;)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 2
    • beku 2020-10-07 07:28:33 79.184.*.*
      gdybyś czytał uważnie to doczytałbyś że chodzi o układ torowy, perony i tunel a nie o budynek dworca. To dwa oddzielne zadania z czego budynek dworca jeszcze nie ma skończonej dokumentacji
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
    • Allensteiner 2020-10-08 07:49:55 213.73.*.*
      Dziękuję beku za kulturalne wyjaśnienie. Faktycznie nie doczytałem ale też kwestia schodów ruchomych i wind nieco mnie zmyliła. Mea culpa
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • analityk 2020-10-06 09:26:42 89.228.*.*
    przejazd dla aut potrzebny Pilnie ! z ul. Lubelskiej na Zatorze
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
    • Andrzej 2020-10-06 09:33:28 89.228.*.*
      Dokładnie, kiedy wiadukt z Lubelskiej na zatorze?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
    • Marian Koniuszko 2020-10-06 10:26:27 88.156.*.*
      w którym miejscu. Bo chyba nie myślicie o Poprzecznej. Zapraszam na mapy googla. Połączenie możliwe tylko za Trackiem
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
    • Więcej wiary 2020-10-06 10:47:01 188.147.*.*
      A czemu nie możliwe na poprzecznej do lubelskiej? Bez problemu to można tam zrobić wystarczy pomyśleć ... ludzie eurotunel zbudowali albo tunel wzdłuż Wisły zrobili , a wiec poprzeczna do lubelskiej to PIKUŚ!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 3
    • do więcej wiary 2020-10-06 13:06:21 88.156.*.*
      Dalej nie wiesz że to niemożliwe. Czy trzeba ci dalej tłumaczyć. Fizycznie wszystko jest możliwe. Nawet tunel Zatorze-Jaroty
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • edrftgfr 2020-10-05 22:24:47 77.111.*.*
    jakiś zjazd na hulajnogi mogliby zrobić od razu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • To może uzdrowić Zatorze 2020-10-05 17:45:16 46.169.*.*
    Przy tym przejściu powinna być pętla autobusowa i partiom P+R. Nie ma lepszego miejsca. Wszyscy dojeżdżają MPK i dalej jadą innymi MKPami albo tramwajem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Pasażer 2020-10-05 17:43:13 46.169.*.*
    108 i 112 trzeba wydłużyć obowiązkowo do tego przejścia na Zientary!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • Mateuszb 2020-10-05 17:05:15 5.173.*.*
    A ciekawe co z PKS .... :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • Granat 2020-10-05 16:02:37 31.60.*.*
    W każdej umowie , przejazd nie przejście ( chyba że 1+1 ) w pierwszej kolejności !!!!!! Później się zobaczy!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1

www.autoczescionline24.pl