A | A | A
Data dodania: 2013-04-11 09:02
Iwona Starczewska
Olsztyn musi dołożyć do wykupu gruntów na trasie obwodnicy
Miasto otrzymało pismo od olsztyńskiego oddziału GDDKiA, z którego wynika, że gmina będzie musiała uczestniczyć w finansowaniu wykupu gruntów na trasie planowanej obwodnicy Olsztyna. Problem w tym, że ratusz takiej sytuacji nie przewidział.
reklama
Władze miasta cieszyły się, że wreszcie coś się w tej sprawie się ruszyło, a liczne protesty - mające zwrócić uwagę rządu na problem Olsztyna – poskutkowały.
Teraz okazuje się, że za te protesty przyjdzie nam zapłacić.
GDDKiA jeszcze w marcu tego roku wysłało do ratusza pismo, w którym informuje, że miasto będzie musiało uczestniczyć w finansowaniu wykupu gruntów na trasie obwodnicy, bo przyszła obwodnica nie jest postrzegana jako droga ekspresowa.
- Zgodnie z art. 19 ust. 5 ustawy o drogach publicznych w granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta. Natomiast art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2005r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz. U. Nr 267, poz. 2251 ze zm.) mówi, że w granicach miast na prawach powiatu zadania w zakresie finansowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami publicznymi, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, finansowane są z budżetów tych miast – informuje Karol Głębocki, rzecznik GDDKiA Olsztyn.
Jaka część gruntów leży w obrębie miasta? Łączna powierzchnia pasa drogowego obwodnicy Olsztyna w granicach administracyjnych miasta wynosi 32,2529 ha.
- Składają się na nią nieruchomości stanowiące własność Gminy Olsztyn o powierzchni 21,7208 ha, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa w zarządzie ANR i ZMIUW o powierzchni 0,3092 ha i nieruchomości stanowiące własność osób prywatnych i firm o powierzchni 11,3188 ha – dodaje rzecznik GDDKiA Olsztyn.
Źródło: GDDKiA Olsztyn/własne
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz