Dziś jest: 12.05.2024
Imieniny: Achillesa, Dominika
Data dodania: 2016-03-04 14:02

ol

Oburzony mieszkaniec pisze do radnych: ''Bandyckie pierwszeństwo dla tramwajów''

Przy okazji konsultacji w sprawie rozbudowy linii tramwajowych, na skrzynkę mailową olsztyńskich radnych trafił list od oburzonego mieszkańca miasta Pana Tomasza, który krytykuje przywrócenie do stolicy Warmii i Mazur tramwajów, a sam pomysł nazywa pseudoekologią.  

reklama

- Tramwaje miały nam ułatwić komunikację, a nie utrudnić. Tymczasem samochodów przybyło i nadal będzie przybywać. Nikt nie zmusi mieszkańców, w tym mnie, żeby jeździć autobusem czy tramwajem. Wręcz bandyckie pierwszeństwa dla tramwajów i blokada wielu ulic, w tym chyba najbardziej centrum, to skandaliczna zagrywka władz naszego miasta. Miasto jest zapchane bardziej niż było kiedykolwiek i nie pomogło otwarcie ulicy Obiegowej – pisze oburzony mieszkaniec.

Jak twierdzi Pan Tomasz – zmiany w Olsztynie powinny mieć na uwadze potrzeby większości mieszkańców, nie zaś 5 procent korzystających z tramwajów.

- Skąd tak idiotyczny pomysł jak tramwaj w Olsztynie kosztem zawężenia jezdni o połowę? Jadący ulicą Sikorskiego w kierunku Niepodległości lub Pstrowskiego czekają 3 zmiany świateł w korku sięgającym 300 metrów, bo tramwaj, którym jedzie średnio 13 osób – ma zawsze ''zieloną falę''.

Zdaniem oburzonego mieszkańca, ci którzy korzystają z tramwajów to uczniowie, emeryci i ci pracujący 8 godzin dziennie. Jak twierdzi tym osobom nie zależy na czasie, czas nie jest dla nich pieniądzem.

- Z samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych korzystają ci, którym czas jest na wagę złota. W Olsztynie daliście czas tym, którzy go nie potrzebują, a zabraliście tym, którzy bezpośrednio płacą na wszystko to, największe podatki. Ich czas to pieniądz – pisze olsztynianin.

Olsztynianin proponuje przy tym, że lepszym ekologicznie rozwiązaniem dla odkorowania miasta byłoby wprowadzenie autobusów na wodór i dobudowanie dodatkowego pasa drogi, kosztem szerokich jak dwupasowa jezdnia chodników dla pieszych.

- Skoro już zrobiliście niepotrzebne twory, również kosztem moich podatków, to przynajmniej szanujcie mój czas i innych pracujących. Nie róbcie kolejnych linii tramwajowych. Wasze konsultacje mają wymiar tylko usprawiedliwiania niewypału za miliony złotych – kończy Pan Tomasz.

Do listu mieszkańca odniósł się radny Krzysztof Kacprzycki.

- Panie Tomaszu niestety nie mogę się z Pana opinią zgodzić. Konieczna jest zmiana polityki transportowej i od tego nie uciekniemy. Musimy też zwrócić uwagę na następstwa procesu, o którym Pan mówi – rozrost ilości pojazdów indywidualnych. Jeśli miasto pozostałoby obojętne wobec tego procesu, by dać przestrzeń dla „wygodnickich” trzeba by było zrównać z ziemią pół starówki. Bo jak przejechać, bo gdzie zaparkować – pisze Kacprzycki.

Zdaniem radnego SLD polityka transportowa w Olsztynie rodzi się w bólach, jednak zmiany są konieczne.

- Jeśli brakuje Panu pewnego rodzaju połączeń proszę o informację - zbadamy sprawę, bo zapewne nie jest Pan odosobniony, a dzięki temu uda się kolejne osoby zachęcić do transportu publicznego i zamiast budować kolejne m2 dróg, na których wszyscy będą stali – uda się zrobić zamiast parkingu – Park – dodaje radny.

Komentarze (92)

Dodaj swój komentarz

  • Tomek152 2016-03-07 10:17:02 46.112.*.*
    1 pełny tramwaj 270 osób to 100-120 AUT .Jak widzę codziennie na ul.Sikorskiego rano 700 lub więcej aut ,a w połowie w nich 1 człowiek to już chyba jest dziwne i na zachodzie lub w USA nienormalne. Musielibyśmy zbudować obszarowo 2 nasze miasta ,żeby dogonić ilość kupowanych aut. Część z nas najlepiej wjechałaby autem do sklepu, urzędu itd. Czas na zmiany mentalne w głowach waszych. Lenistwo i głupota. Wsiądź raz jeden z drugim do tramwaju. Zobacz co zbudowano i z czego można korzystać w Olsztynie bez auta .Szybko ,sprawnie. Druga sprawa do tych co krytykują . Zrobione nowe ulice jak Obiegowa, Plaża Miejska-rewelacja, Przystanie , Słoneczna Polana, Park centralny .Można mnożyć. Ruszcie tyłki gamonie ,a nie się wozicie i wszystko krytukujecie bezsensownie !!!!!!!!!!!!!!!!! Mieszkam od urodzenia w Olsztynie widziałem zmiany jak to miasto żyje i jestem za tym kierunkiem. Olsztyn to moja mała Ameryka.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 38 5
  • Mieszkanka Nagórek 2016-03-07 10:06:17 88.156.*.*
    Proszę o przywrócenie linie autobusowe, które zabrano mieszkańcom Nagórek. Przez te tramwaje mamy koszmar.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 3
  • drow 2016-03-07 08:43:16 217.99.*.*
    Poszkodowana jest także sama ul. Dworcowa, która aktualnie jest biednie skomunikowana z dworcem, z Kortowem i z całą resztą miasta. Można kombinować i najpierw do centrum, a potem dalej, tylko szkoda, że nikt nie myśli o czasie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2
  • Rcc 2016-03-07 07:01:24 83.6.*.*
    ... bo najpierw buduje się obwodnicę. Potem myśli o tramwajach w kategoriach czy sa w ogole potrzebne. Nie odwrotnie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 11
  • Olsztynianka999 2016-03-06 22:25:10 94.254.*.*
    Olsztyn jest zbyt małym miastem, żeby budować tramwaje. Utrudnia to poruszanie się samochodem. Inwestycja ta pochłonęła full pieniędzy, nie lepiej byłoby za te pieniądze ulepszyć drogi ?? wybudować więcej ścieżek rowerowych ?? Jazda samochodem od ul. Lubelskiej w stronę OBI - katastrofa!! Dodatkowy minus ?? Zabranie autobusów, które były bardzo potrzebne : 15, 21 , 25 ?? Teraz czeka nas kolejna inwestycja - rozbudowa linii. I PO CO ? Znowu korki, znowu dziury. I jeszcze ich trasa ?? Nikt nie pomyślał, żeby trasę na ul. lubelską puścić, gdzie dużo osób pracuje. Podsumowując : Zgadzam się z Panem Tomaszem. Dojdzie do tego, że mieszkańcy się zbuntują, przeprowadzą referendum i nasz prezydent zostanie odwołany z pełnionej funkcji.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 16
  • Miszka 2016-03-06 19:59:01 178.36.*.*
    Co za bzdury wypisuje. Tramwaje są dobrym rozwiązaniem tak samo jak szerokie chodniki i trasy rowerowe. Niestety prawda jest stanowczo zbyt długi czas oczekiwania na zmianę świateł na kluczowych skrzyżowaniach ale to kwestia rozwiązań związanych z sygnalizacja świetlna która jest zaplanowana do kitu. Nad tym powinni popracować bo frustracja kierowców rośnie ale tylko ktoś o ograniczonej własnym nosem perspektywie skrytykuje starania by uczynić miasto bardziej przyjaznym dla środowiska. Tramwaje i rowery to jest to. Zróbcie jednak coś ze światłami a wy drodzy kierowcy ruszajcie przy zmianie świateł. W większości przypadków refleks kierowcy na skrzyżowaniu pozwala przejechać jedynie jemu lub pojazdowi tuż za nim. Ruchy panowie i panie. Niewytłumaczalny spóźniony zapłon spowalnia i blokuje skrzyżowanie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 9
  • OBSERVER 2016-03-06 17:44:31 188.146.*.*
    Panie Kacprzycki, jeżeli już zabiera pan głos, proszę odpowiedziec na pytania pana Tomasz a nie kręcic że nie wiadomo o co panu chodzi. Popieram Pana Panie Tomaszu i wszystkich tych którzy mają podobne zdanie.Nie ma w Olsztynie miejsca dla Świętych krów, jakimi są tramwaje i do których dołączyły autobusy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 15
  • P.S. 2016-03-06 16:17:00 88.156.*.*
    Po zlikwidowaniu 15, 2 i zmianie trasy 20 straciłam 3 autobusy do i z pracy. Kupiłam samochód po kilku dniach. Dojeżdżam z Wańkowicza do Polmozbytu.Dodam,że od przystanku z Cezala szłam 20 minut piechotą. 10 nic mi nie dawała, bo wyprzedzałam ją pieszo (kurs o 8:00 jest przez PNT), poza tym byłabym spóźniona gdybym skorzystała z niepotrzebnej 10. Dzięki samochodowi oszczędzam 40 min dziennie (na spacery od i do przystanków, to jest ponad 3 godz. tygodniowo, 13 godzin miesięcznie. Dodam, że wspierałam budowę tramwajów, ale to co się teraz dzieje (likwidacja autobusów, czerwona fala dla kierowców) to brak szacunku dla ludzi.Pozdrawiam Marcina Szwarca z ZDZIT, który za młodu nauczył się rozkładu jazdy na pamięć(chodziłam z nim do szkoły), a teraz pracuje i spełnia się w tworzeniu rozkładu kreatywnego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 7
  • Olsztyniak od 50 lat 2016-03-06 16:10:59 89.228.*.*
    Po co tak głupie komentarze. Miasto pięknieje.Tramwaje są wspaniałym środkiem transportu. Zawsze znajdzie się grupa ludzi która próbuje udowadniać swoje bzdurne racje. Po co ten sarkazm do Ratusza. Czy żyje się gorzej jak 15 lat temu ?. Przecież piszący chcą zaistnieć !! = ale anonimowo to wychodzą na nimaków. Tak dużo mamy już problemów ,że akurat te z tramwajami to pestka. Tramwaje są OK.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 17
  • Tanoy 2016-03-06 14:43:47 95.195.*.*
    Tak to niestety jest jak sie bierze za to ktos kto ma z tego korzysć w postaci kasy rozwalili dobre zrobione drogi i zrobili na nowo z tramwajami co zakorkowalo miasto a pozostale dziurawe drogi dalej są dziurawe i nie naprawią ich nigdy bo trzeba rozwalić kolejne zrobione drogi i zrobic na nowo z tramwajami .parodia
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 4
  • Bazyl 2016-03-06 12:02:48 89.228.*.*
    Wydanie grubych milionów tylko po to by było gorzej to jakaś kosmiczna pomyłka. Kolosalne zadłużenie miasta przy bezpardonowym dławieniu przedsiębiorczości bardzo szybko zbliży miasto na skraj bankructwa. Podnoszenie podatków nie pomoże bo ludzie zaczną stąd uciekać jak ma to miejsce w wielu innych miastach Polski. Dla inwestorów okolica bez możliwości transportu jest nieatrakcyjna.Należy na koniec dołożyć utrudnienia w normalnym funkcjonowaniu mieszkańców i podniesione z tego tytułu koszty. Dlaczego przed planowaną rozbudową linii tramwajowej nikt nie raczył zrobić odpowiednich badań i nie ocenił skutków dotychczasowej inwestycji? Przy tak kolosalnych zmianach nie ma miejsca na eksperymenty.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 8
  • Mcc 2016-03-06 12:00:24 81.190.*.*
    "Zdaniem oburzonego mieszkańca, ci którzy korzystają z tramwajów to uczniowie, emeryci i ci pracujący 8 godzin dziennie. Jak twierdzi tym osobom nie zależy na czasie, czas nie jest dla nich pieniądzem."Zwłaszcza ci pracujący osiem godzin dziennie to maja czasu i rodzin pewnie nie mają , szczęśliwi czasu nie liczą. Trochę empatii dla osób pracujących 8 godzin niemających np samochodu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 7
  • Krzysiek. 2016-03-06 11:18:28 31.85.*.*
    No właśnie nikt nie zmusza, więc po co wy tak płaczecie... Sorry wielkie, ale miasto było zakorkowane już wiele lat wcześniej, a nie teraz.. bo jest tramwaj. Skoro w 3 mieście można żyć, w wa-wie też i nikt nie sapie o to że są tramwaje, więc dlaczego wy to robicie... Ja myślę że większość z was po prostu nigdy nie jeździła autem w momencie gdy są tramwaje. Jedyne o co się mogę przyczepić odnośnie ich, to to że tak zwana "zielona fala" powinna być zrobiona i dla samochodów a nie tylko dla tramwajów. Pozdrawiam. Ps: Tak jeżdżę samochodem, i nie marudzę tak jak większość bydła tutaj.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 13
  • desperado 2016-03-06 10:53:26 5.172.*.*
    Hmmm w trójmieście są i tramwaje i autobusy i najnowszy środek transportu kolejka metropolitalna i nikt wprowadzajac nowe rozwiązania nie likwiduje tych które były dotychczas, nikt mie zmusza do jazdy wybranym przez miasto środkiem lokomocji ludzie po prostu mają wybór i sami decycują czym jadą. A tramwaje nie mają tam specjalnych przywilejów jak w olsztynie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 3
  • Krychacz 2016-03-06 10:50:10 82.139.*.*
    Pan Tomasz ma absolutną rację. Za te pieniądze zamiast tramwajów można było poszerzyć jezdnie w Olsztynie, a nie zwęzić i autobusy przemykałyby skrzyżowania nie powodując blokady potoku samochodów. Niestety prymitywny mózg Grzymowicza wymyślił taki właśnie sposób wyciągnięcia kasy unijnej. Zawsze pisałem, że te tramwaje nam bardziej zaszkodzą, bo to było oczywiste. To jest właśnie przykład, jak duża unijna kasa może zaszkodzić przy prymitywizmie włodarzy. Gorzej, że odwrócenie tego jest już niemożliwe...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 10
  • Loras 2016-03-06 10:46:21 88.156.*.*
    "szerokie jak dwupasowa jezdnia chodniki dla pieszych" - idź gościu do lekarza od oczu...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • bobek 2016-03-06 10:38:18 5.172.*.*
    A co pan radny może innego powiedzieć? Nawet jak widzi, że jest beznadziejnie to i tak będzie wszystkim wpierał, że jest super i nie ma żadnego problemu. A sam pewnie zalicza się do grupy jak twierdzi "wygodnickich"
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 2
  • ONAMaZawszeRacje 2016-03-06 10:09:46 94.254.*.*
    Zawialo choroba psychiczna...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • emtecpl 2016-03-06 09:55:30 195.136.*.*
    Skrzyżowanie Płoskiego - przejście przez pasy w godzinach szczytu jest niemożliwe bo tramwaj zawsze zatrzymuje system i często trzeba czekać nawet 7 min (system działa w konfiguracji pasy jezdne-tramwaj-światło) po przejechaniu tramwaju system zaczyna znowu od pasów a nie e momencie w którym się zatrzymał
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 0
  • pablolife 96 2016-03-06 09:52:04 46.112.*.*
    Moim zdaniem na wszystkich skrzyżowaniach,rondach gdzie tramwaj przecina drogę samochodom powinna być ustawiona sygnalizacja i w szynach np 100m przed nimi powinna być czujka,że jak tramwaj przejedzie światło zmienia się na czerwone dla samochodów i nie problem by znikną, wystarczy ruszyć trochę głową i chcieć zrobić coś dla ludzi,a nie tylko mieć własne wizje i przemyślenia
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1

www.autoczescionline24.pl