Dziś jest: 26.04.2024
Imieniny: Klaudiusza, Marii
Data dodania: 2020-08-18 09:40

Monika Smolik

Miasto rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę linii tramwajowej

Miasto rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę linii tramwajowej
Miasto rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Urząd Miasta w Olsztynie rozstrzygnął przetarg na rozbudowę linii tramwajowej. Jeśli nie będzie odwołań, to wszystko wskazuje na to, że prace zostaną powierzone firmie z Krakowa, która złożyła najkorzystniejszą ofertę.

reklama

Drugi przetarg cieszył się większym zainteresowaniem niż pierwsze podejście. Do ratusza wpłynęło siedem ofert i wszyscy zmieścili się w wyznaczonym budżecie. To oznacza, że miasto będzie mogło nawet nieco zaoszczędzić. Najkorzystniejszą ofertę złożyła krakowska firma ZUE – 382,25 mln zł, czyli mniej niż zakłada budżet. Na realizację inwestycji przeznaczono kwotę w wysokości 479,7 mln zł.

- Ta oferta jest zarówno atrakcyjna finansowo, jak i wykonawca ma ogromne doświadczenie w tego typu pracach - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Zależy nam właśnie na takim wykonawcy i mamy nadzieję, że ostatecznie właśnie z tą firmą będziemy mogli podpisać umowę. Kiedy to się stanie? Na to wpływ mają ewentualne odwołania pozostałych sześciu oferentów, jak i tradycyjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Prace obejmują budowę infrastruktury tramwajowej. Tory będą prowadzić z osiedla Pieczewo ulicami Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Łącznie byłoby to około 6 km dwutorowej linii. Pozwoli to uruchomić dwie kolejne linie tramwajowe.

Projekt obejmuje również budowę 13 nowych przystanków. Trasa rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, gdzie zlokalizowany zostanie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Dalej tory poprowadzone będą ulicami Krasickiego oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki z istniejącym już układem torowym.

Prace mają trwać 26 miesięcy (791 dni).

Komentarze (39)

Dodaj swój komentarz

  • CHCEMY NOWE AUTOBUSY ZAMIAST TRAMWAJÓW 2020-08-20 12:07:07 77.111.*.*
    Zamiast tych drogich tramwajów lepiej gdyby w mieście przybyło kilka dziesiątek nowych autobusów. Drogie torowiska do tego awaryjne, droga trakcja do tego szpeci, autobus pojedzie wszędzie i jest tańszy. Lepiej by było gdyby w Olsztynie pojawił się obok Mpk i Irexu kolejny operator autobusowy z nowymi ekologicznymi autobusami zamiast ładować kasę w tramwaje które tylko korkują miasto, widać jak awaryjny jest to system często po mieście krążą autobusy zastępcze za tramwaje bo albo trakcja nawaliła albo torowiska albo tramwaj - autobusy są bardziej opłacalne i przyszłościowe. To autobusy utrzymują tramwaje a nie odwrotnie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 0
  • Obserwator 2020-08-20 08:43:39 51.79.*.*
    Inne miasta też rosną szybciej niż Olsztyn ale tam nowych linii nikt nie buduje, wręcz odwrotnie. Tak ktoś poniżej ma rację tylko Autobusy elektryki Solal i gaz - całość bardziej Eco niż tramwaj. Zadajmy sobie pytanie: O ile Olsztyn by był piękniejszy bez pajęczyny na niebie, bez głośnych przejazdów tramwai, od których trzęsą się domy obok, bez betonowych torowisk. Po co szpecić to miasto dalej? Otwórzcie oczy wyjedzcie za Olsztyn patrzcie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 0
  • Pawelm 2020-08-18 23:14:00 5.184.*.*
    Najdurniejsza inwestycja w Olsztynie to tramwaje. Które potęgują korki na skrzyżowaniach. Pasażerowie mający tłumnie jeździć nimi nie jeżdżą, obecne linie istnieją chyba tylko dla studentów i urzędników Urzędu Miasta, U. Wojewódzkiego i U Marszałkowskiego. Olsztyn jest zbyt mały na tramwaje, ulice zbyt wąskie szczególnie w centrum. Tramwaje to raczej sprawa ambicjonalna kilku urzędniczków miejskich marzących o wielkości Olsztyńskiej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 8
  • Lol z Olsztyna 2020-08-18 18:37:39 79.191.*.*
    Olsztyn miasto ruchu jednopasmowego dla aut w tym straży, karetek i policji, to jest cywilizacja Pana G. tylko co dalej jak jedno auto na tym pasie padnie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 6
  • Allenstein 2020-08-18 12:46:58 62.68.*.*
    Większoś mieszkańców Olsztyna to przyjezdni z Kurpi.Protestują generalnie przeciwko wszyskiemu co nowe.Najlepiej dla nich by było gdyby po Olsztynie wszyscy poruszali się furmankami lub wozami drabiniastymi.Jak w domu😁
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 31 15
  • Nowe autobusy dla Olsztyna 2020-08-18 11:53:35 88.156.*.*
    Wolałbym jak i zapewne większość mieszkańców Olsztyna aby miasto wpuściło dodatkowego operatora autobusowego dzięki któremu na ulice naszego miasta wyjechałoby kilkadziesiąt nowych autobusów zastępując staruszki z MPK.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 26 10
  • Inyżyner 2020-08-18 11:47:37 89.228.*.*
    90% elektrowni węglowych znajduje się na Śląsku, a przesył kosztuje 2 razy więcej niż koszt 1KW (straty energetyczne w przewodnikach). Tramwaje nie są kompletnie opłacalne. Do tego cały dwutlenek z węgla zostaje na śląsku (gdzie enologia?) 20 samochodów w nich ponad 100 osób, na paliwie kopci czekając aż wstrzymany jest ruch samochodowy bo tramwaj jedzie z 15 osobami w środku. Tramwaj to ewidentny przeżytek, przedwojenny absurd = Bzdura dla Olsztyna Teraz wzorem innych miast i rozwiniętych krajów robi się jak w Warszawie autobusy na gaz ziemny hybryda z panelem Solar na dachu. Taniej niż elektryk = 7 razy taniej niż tramwaj. Bez kosztów budowy bardzo drogich torowisk utrudniając życie ruchowi samochodowemu. Głośny tramwaj (torowisko), drogi serwis tramwajowy, pajęczyna drutu na niebie. Całość absolutnie nie poparta ekonomią czy nawet estetyką. Zatem pytanie kto ile wziął "prowizji" za ten absurd i wdraża go dalej?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 61 8
  • zablokowany olsztyn 2020-08-18 11:46:21 37.128.*.*
    Mam nadzieję, że tym razem nie dojdzie do dewastacji ruchu samochodowego jak poprzednio ????
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 5
  • Nie inaczej 2020-08-18 11:08:49 5.173.*.*
    Miasto nie ma pieniędzy, nie wiadomo jaka będzie najbliższa przyszłość a Grzymowicz brnie w tą swoją chorą wizję tramwajową. Ten człowiek niedługo chyba wyląduje w Choroszczy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 18
  • !!! 2020-08-18 11:07:00 145.239.*.*
    No i bardzo dobrze. Do roboty i planować kolejne linie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 13
  • Niezkurpi 2020-08-18 10:57:21 31.0.*.*
    Ludziom z kurpi się nie dogodzi. Będą nowe drogi, chodniki, ścieżki. Moim zdaniem super. Czego brakuje? Nowego dworca, kładki na zatorze. Oby jak najszybciej!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 8
  • Świński ryj 2020-08-18 10:50:44 195.136.*.*
    Grzymuß dopial swego,zacznie sie 2 lata piekla dla kierowcow mieszkajacych na jarotach.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 11
  • Endriu 2020-08-18 10:27:10 188.146.*.*
    kiedy Tramwaj polaczy Barczewo
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 4
  • Super 2020-08-18 09:45:43 188.147.*.*
    Robić i budować ! Kiedy tramwaj na Zatorze , Likusy i Redykajny ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 7

www.autoczescionline24.pl