Procedury związane z uzyskiwaniem zezwolenia na użytkowanie potrwają około miesiąca. W tym czasie, kolejne fragmenty trasy będą sukcesywnie udostępniane kierowcom, którzy już teraz jeżdżą jedną jezdnią nowej drogi.
Umowę na budowę drogi ekspresowej S-7 Pasłęk-Miłomłyn podpisano 1 lutego 2010 r. Przebieg nowej trasy siódemki został zatwierdzony decyzją środowiskową wojewody z dnia 28 września 2008 r. Nowa trasa drogi ekspresowej S-7 przebiega w korytarzu istniejącej drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.
Odcinek Pasłęk – Miłomłyn jest II etapem budowy drogi ekspresowej S-7 Elbląg – Miłomłyn finansowanej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kontrakt obejmował wykonanie 36,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2 z rezerwą terenu na trzeci pas ruchu. Zakres inwestycji obejmował ponadto budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S-7 oraz przygotowanie terenu pod 2 pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych).
Droga ekspresowa S-7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN-T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym
ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej.
Do tej pory w standardzie drogi ekspresowej wykonano ponad 4 km obwodnicy Elbląga (2007) oraz 14 km na odcinku Elbląg – Pasłęk (2011). Łącznie z kończonym obecnie odcinkiem kierowcy będą mieli do dyspozycji prawie 55 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Do tej długości dojdzie jeszcze w listopadzie tego roku ponad 31 km S-7 od Olsztynka do Nidzicy.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz