Dziś jest: 01.05.2025
Imieniny: Filipa, Jeremiasza
Data dodania: 2025-03-18 19:01
Ostatnia aktualizacja 2025-03-19 09:31

Oliwia Jaroń

Andrzej Bogusz, prezes Arbetu o zabudowie miejskiej, wysokościowcach i poszerzaniu granic Olsztyna [WIDEO]

Naszym gościem był Andrzej Bogusz – prezes firmy Arbet Investment Group. W studiu wideo przedsiębiorca opowiedział nam m.in. o zabudowie Olsztyna, poszerzaniu granic miasta oraz czy w rejonie skrzyżowania al. Piłsudskiego i ul. Dworcowej powstanie wysokościowiec z prawdziwego zdarzenia?

reklama

Inwestor chciałby, aby Olsztyn wyglądał bardziej wielkomiejsko, a nawet - metropolitalnie. Jego ambicje nie kończą się na budowie mieszkań (których Arbet wybudował w 26-letniej działalności ponad 5 tys.).

- Ponad 16% olsztynian mieszka w mieszkaniach przez nas wybudowanych – powiedział Andrzej Bogusz.

Jego zdaniem, Olsztyn nie może się pochwalić prawdziwym centrum. Reprezentacyjnym punktem śródmieścia jest al. Piłsudskiego, natomiast zdaniem przedsiębiorcy, naprawa drogi i zmiana nazwy alei, nie sprawi, że miasto będzie bardziej nowoczesne.

- Olsztyńska starówka ma swój klimat – stwierdził Andrzej Bogusz. - Ale jej zabudowa świadczy o słabości Olsztyna – o mieszkańcach z przeszłości. To jest biedna starówka.

Jak mówi, administracyjne poszerzanie granic miasta jest potrzebne: - To jest chore, że tereny od ul. Bartąskiej (osiedle Jaroty) do Łyny nadal są terenami należącymi do gminy Stawiguda.

***

Zobacz również: Michał Kontraktowicz, wójt gminy Stawiguda o DW 527, przyciąganiu biznesu i aneksji sąsiada [WIDEO]

***

Zdaniem Bogusza, przeniesienie aresztu śledczego z centrum na obrzeża miasta, nie ma znaczenia. Istotne jest, aby do Olsztyna przywrócono np. sądy apelacyjne i przyciągano firmy.

Bogusz uważa, że w aktualnych granicach Olsztyna jest dużo niewykorzystanych terenów: - Można zwiększyć efektywność wykorzystania gruntów, a jedną z metod jest zgoda na podwyższenie zabudowy.

Kolejną kwestią były prace prowadzone przez Arbet w ramach inwestycji na terenie zburzonego w 2023 roku budynku TP S.A. (na zbiegu ulicy Dworcowej i alei Piłsudskiego). Została wydana zgoda na wybudowanie obiektu do 10 kondygnacji.

- To jedna z lokalizacji, która podniosłaby wizerunek tego miasta – powiedział Andrzej Bogusz. - Nasza idea była taka, żeby ta zabudowa była wielofunkcyjna.

***

Pisaliśmy o tym również tutaj: Halo, telekomunikacja? Nie, to nowe mieszkania. Miasto wydało decyzję środowiskową

***

Obecnie Centaurus jest obiektem z najwyższą liczbą kondygnacji – liczy ich 18.

Gdyby prezes Arbetu mógł samodzielnie (bez oglądania się na decyzje władz miasta) decydować o wysokości inwestycji na terenie dawnego budynku TP S.A., byłoby to mniej niż 25 kondygnacji.

Przedsiębiorca uważa, że żaden rząd do tej pory nie zajął się sensownym programem mieszkaniowym. Skrytykował także działanie samorządów w tym obszarze: - Tylko 2% to mieszkania komunalne. Ich się buduje zdecydowanie za mało. Jako deweloper, nie powinienem w ogóle głosić takich tez, ale takie są fakty - mówi.

Jego zdaniem, Polacy powinni mieć prawo do posiadania nieruchomości bez odgórnych limitów: - Siła narodu to kapitał, jakim ten naród dysponuje.

Bogusz ma wykształcenie weterynaryjne. Chociaż nie pracuje w zawodzie, posiada wiedzę medyczną.

- Medycyna nie służy społeczeństwu. Koncerny farmaceutyczne robią ciężką kasę, żeby ludzie łykali tabletki - powiedział deweloper. 

Na koniec Andrzej Bogusz podsumował swoje podejście do pracy: - To jest moja największa porażka w życiu. Nie umiem się cieszyć z czegoś, co ludzie nazywają "sukcesami". Nie umiem się cieszyć z tego, co osiągnąłem. Nie umiem odpoczywać - stwierdził przedsiębiorca.

Komentarze (51)

Dodaj swój komentarz

  • M.W. 2025-03-21 08:26:56 46.205.*.*
    Śmiała wizja która może wynieść nasze miasto na kolejny poziom. Oby się udało!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 2
  • Mieszkaniec Olsztyna 2025-03-20 18:18:40 37.31.*.*
    Bardzo rozsądny inwestor a zarazem mieszkaniec Olsztyna. Wszystkie argumenty jakie wskazał są rozsądne. Od sytuacji ul. Bartąskiej po teren po TP S.A., który powinien zdecydowanie być zabudowany budynkiem przynajmniej o wysokości 20 pięter. Życzę powodzenia, oby więcej takich ludzi w naszym mieście.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 6
  • Grzeg33 2025-03-20 00:28:31 2a00:f41:818:*
    Popieram pana Bogusza. Postawmy coś w tym miejscu reprezentacyjnego, nowoczesnego, wielofunkcyjnego, ponadczasowego.. coś z dobrą architekturą. Może to skusi dużych inwestorów do otwarcia swoich biur/restauracji/hoteli w tym miejscu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 8
  • Olosmolo 2025-03-19 18:49:50 37.31.*.*
    Olsztyn wiochą jest i basta...nic nie zmieni budowa wieżowców w centrum..... będzie to karykatura nowego Jorku np. lepiej być fajnym miastem otoczony zielenią i wodą.....to nie ten charakter naszego miasta....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 28
  • Zenek 2025-03-19 13:27:27 95.160.*.*
    Prezes Bogusz patrzy na wszystko przez pryzmat zysków. I niech tu nie pitoli farmazonów w stylu że powinno być bardziej wielkomiejsko czy metropolitarnie. Głupoty tacy ludzie szerzą. Nie mam pojęcia dlaczego w tym kraju rządcy są tak ślepo zapatrzeni na "wieżowcowy" styl. Przecież tu nie Honkong, nie Kualalumpur ani nie Nowy Jork. Niech ten bajdurzący facet wiecej pojeździ po Europie. W zdecydowanej większości miasta mają ...NISKĄ zabudowę !!!!!! Oczywiście wyjątkami są centra biurowo-biznesowe. Tyle, że taki Olsztyn NIE będzie i NIE musi być centrum finansjery!!!!!! Zatem wzorem Skandynawi, Szwajcarii, Niemiec czy krajów południa Europy wystarczy budować 3-4 kondygnacyjne budynki mieszkalne. Dlaczego tam to się opłaca, tam można prowadzić taką politykę a tu kurza twarz każdy chce nowojorsko-honkgowskiej betonozy - tego własnie nie pojmuję.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 49 25
  • Olosmolo 2025-03-19 10:43:01 37.31.*.*
    Wszystko mówi w swoim interesie.... nie opłaca się budowa niskich domów..... adwokat w swojej sprawie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 18
  • Al 2025-03-19 10:25:45 31.0.*.*
    Skoro mieszkańcy w większości chcą wieżowca to dlaczego przedstawiciele mieszkańców są przeciwni?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 32 7
  • Gucio. 2025-03-19 08:23:29 2a00:f41:835:*
    Niech lepiej powie w jaki sposób i za ile pozyskują działki pod inwestycje, bo Grzymowicz i Szewczyk bardzo w tym pomagają!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 11
  • Jan 2025-03-19 06:41:44 31.0.*.*
    Kilkanaście lat temu udzielił Pan wywiadu (biura były na ulicy Warszawskiej) i dalej jest pan że swoimi "marzeniami"!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 4
  • Jestem na tak 2025-03-19 06:30:16 188.146.*.*
    Bardzo mądry gość, z wykształcenia lekarz wet. Popieramy tą inwestycje. Nie wydawanie zgody na wyższą zabudowę w tym miejscu to w zasadzie działanie na szkodę Olsztyna. Jesteśmy z Panem Panie Andrzeju, liczymy na współpracę z magistratem. Już nie tylko Rzeszów ale nawet Kielce, Toruń czy nawet Zielona Góra pozwala na wyższą zabudowę w centrum miast. Jak nie tam to gdzie Olsztyn ma budować swoje City…?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 41 23
  • PRAWDA!!!! 2025-03-19 06:27:19 37.31.*.*
    Panie Andrzeju Bogusz ,obecna władza totalnego beprawia z niemieckim słupem ,herr tuSSkiem na czele traktuje Polskę wschodnią jako zło konieczne , byliśmy i jesteśmy dla nich Polską klasy B,a może C!!! Nawet w ujawnionym przez ministra M.Błaszczaka , planie obrony tuSSka na wypadek ruskiej agresji na Polskę , Polska wschodnia ma być unicestwiona, bo obrona miała się zacząć.dopiero na linn wisły i trwać tylko dwa tygodnie!! W tym czasie oczywiście tuska i jego kombinatorów nie byłoby już w Polsce!!!!! ZJEDNOCZONA PRAWICA WSPIERAŁA RÓWNIEŻ,A MOŻE PRZEDE WSZYSTKIM POLSKĘ WSCHODNIĄ TRAKTOWANĄ PO MACOSZEMU PRZEZ tuska i jego bandę!!!!! Dzisiaj prezydentem Olsztyna jest człowiek z PO,szewczyk!! NA NIC DOBREGO NIE LICZMY!!!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 29
  • Mieszkaniec 2025-03-19 06:23:49 188.146.*.*
    Bardzo fajny wywiad. PANIE PREZYDENCIE ROBERT SZEWCZYK! Mamy jasną deklarację postawienia przez ARBET budynku który ma szansę pchnąć gospodarczo Olsztyn do przodu - skoro ma tam być biurowiec to jest perspektywa nowych dobrze płatnych miejsc pracy. Prosimy więc o potraktowanie tej decyzji tak jakby pozyskiwał Pan inwestora np do parku przemysłowego …. Obok stoi Centaurus a dookoła wieżowce jeszcze z tamtego ustroju… aż się prosi tutaj o to żeby wyciągnąć rękę do biznesu i to jeszcze dodatkowo osoby która być może tą inwestycja naprawdę chce postawić sobie pomnik w Olsztynie za życia. Mało jest takich ludzi wspierajmy się !
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 35 14
  • Pioter 2025-03-19 06:21:26 145.237.*.*
    Znam kilku podwykonawców, którzy mają zniszczone firmy i życie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 10
  • Nik 2025-03-19 04:46:13 78.30.*.*
    W innych miastach podobnej wielkości powstają budynki powyżej 20 pięter ale w Olsztynie w miejscu które jest daleko od starego miasta nie może.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 36 6
  • obserwator7 2025-03-19 00:59:28 2a00:f41:8ae:*
    Generalnie pan Bogusz mówi rozsądnie. Z jednym zastrzeżeniem- wyrzucenie Aresztu Śledczego z centrum Olsztyna powinno być jednym z ważnych priorytetów władz i mieszkańców.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 7
  • Qq 2025-03-18 23:47:03 37.31.*.*
    Bardzo mądre spostrzeżenie- Olsztyn w przeszłości nie był miastem bogatym, a dziś na siłę pewne osoby starają się utrwalić stan poprzedni (czyli bieda-zabudowę). Te same osoby tak narzekały na plany budowy centaurusa. Dlatego bardzo popieram ideę zmiany podejścia i pozwolenie osobom z kapitałem i wizją, by budowały ponad stan zastany, wg własnych ambicji. A już zupełnie super, że takie ambicje ma firma z Olsztyna. I nie tylko ambicje, ale i kapitał, bo to jednak jest gwarancją realizacji. Nowe władze Olsztyna mają okazję, by się wykazać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 41 11
  • Bogumił 2025-03-18 22:59:13 88.156.*.*
    Jedno z nielicznych miejsc, gdzie można wybudować coś wyższego, to skrzyżowanie ulicy Piłsudskiego i Dworcowej. Jeśli zostanie tam zbudowany budynek do 10 pięter, to nie wyróżni tej części miasta, bo właśnie takie budynki tam stoją. Brakuje czegoś wyższego, co podkreśli rangę naszego miasta. Wysokie budynki powstają w Rzeszowie, a czemu nie w Olsztynie ? Kto blokuje wysoką zabudowę w mieście ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 44 10
  • Hen. 2025-03-18 22:45:06 31.0.*.*
    Powinien Pan kandydować na Prezydenta Olsztyna. Może wreszcie skończyły by się układy i układziki ciągle w tej samej ekipie. Może Olsztyn zacząłby sensownie się rozwijać. Życzę Panu tego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 31 20
  • taka sytuacja 2025-03-18 20:49:54 109.243.*.*
    Panie Andrzeju, niech Pan wróci do Stomilu :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 29 19

www.autoczescionline24.pl