Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2021-08-18 17:00

Monika Smolik

Wiemy, jaki los czeka linię nr 129 do Olsztynka

Wiemy, jaki los czeka linię nr 129 do Olsztynka
Operatorem linii nr 129 wciąż pozostanie ZDZiT
Fot. MPK Olsztyn

Gminy Olsztynek oraz Stawiguda chciały zmienić formę funkcjonowania linii nr 129. Zastanawiano się nad zmianą operatora (obecnie jest to ZDZiT). Jednak wszystko wskazuje na to, że nareszcie jest rozwiązanie problemu. Wszystkie zainteresowane gminy doszły do porozumienia.

reklama

24 czerwca Rada Miejska w Olsztynku podjęła uchwałę dotyczącą zawarcia porozumienia pomiędzy gminami Olsztynek i Stawiguda w zakresie transportu zbiorowego do Olsztyna. Na podstawie uchwały, gmina Stawiguda miała być organizatorem lokalnego transportu w gminie Olsztynek.

Do tej pory operatorem połączenia był Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. Jednak Stawiguda i Olsztynek szukały tańszego rozwiązania, bo to te gminy ponoszą największe koszty.

– Wiemy dobrze, że finanse gminy mogą ucierpieć z uwagi na to, że koszty funkcjonowania linii są duże. Wszystko zrobimy, aby jakość usług była lepsza lub co najmniej taka sama dla mieszkańców i żeby kwestie kosztów podróży pozostały na podobnym poziomie – powiedział nam wtedy Michał Kontraktowicz, wójt gminy Stawiguda.

Wówczas wójt nas zapewnił, że linia na pewno będzie funkcjonowała, ale mniejsze gminy chcą być traktowane przez Olsztyn po partnersku, dlatego szukano optymalnych rozwiązań.

Obecnie obowiązująca umowa podpisana jest tylko do końca sierpnia, dlatego mieszkańcy regionu mieli obawy, czy połączenie do Stawigudy i Olsztynka przetrwa. ZDZiT ostrzegał, że po zerwaniu umowy, przywrócenie połączenia na dotychczasowych zasadach będzie niemożliwe. Okazuje się jednak, że w końcu spór zażegnano i jest porozumienie.

- Na mocy aneksów do zawartych wcześniej porozumień z gminami Olsztynek i Stawiguda, współpraca będzie kontynuowana na dotychczasowych zasadach od 1 września do 31 grudnia 2021 roku – przyznał w rozmowie z nami Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT.

To oznacza, że gminy Stawiguda i Olsztynek w dalszym ciągu będą ponosiły największe koszty. Z danych zawartych w Biuletynie Informacji Publicznej wynika, że w dalszym ciągu największe koszty, bo w wysokości ponad 60%, będzie ponosiła gmina Olsztynek. Z kolei gmina Stawiguda niecałe 40%.

Roczny koszt funkcjonowania linii to ponad 1,4 mln zł.

Komentarze (8)

Dodaj swój komentarz

  • Jolii 2021-08-19 07:15:04 88.156.*.*
    Mówi się o tak dużych kosztach, to ja nie rozumię gdzie są pieniądze za bility. Prawie zawsze kiedy jadę autobus jest pełny ludzi, każdy płaci za bilet i co, płacimy do ZDZiT, pieniądze wyparowują.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 2
  • ttt 2021-08-18 17:19:09 5.172.*.*
    podziękujcie za to grzymowiczowi, platformie i ich gazecie tzn olsztyńskiej i wyborczej nie kupując tej propagandy
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 47

www.autoczescionline24.pl