Dziś jest: 01.05.2024
Imieniny: Filipa, Jeremiasza
Data dodania: 2023-02-14 08:31
Ostatnia aktualizacja 2023-09-25 09:41

Krzysztof Brągiel

Wiadukt prowadzący z ronda Bema na Zatorze do remontu? Zdecyduje ekspertyza

Wiadukt prowadzący z ronda Bema na Zatorze do remontu? Zdecyduje ekspertyza
Wiadukt prowadzący z ronda Bema na Zatorze jest w złym stanie technicznym
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Do poniedziałku (13 lutego) można było składać oferty na wykonanie ekspertyzy stanu technicznego wiaduktu im. Powstańców Węgierskich. Kluczowy dla komunikacji Olsztyna obiekt łączy Zatorze z rondem Bema.

reklama

Wjeżdżając do miasta od strony Dywit, kierowcy mają dwie opcje. Jechać główną drogą w stronę ulicy Artyleryjskiej albo odbić w lewo, żeby wjechać do centrum ulicą Limanowskiego. Druga możliwość w każdej chwili może zostać ucięta. Wszystko przez stan techniczny wiaduktu im. Powstańców Węgierskich 1956 roku. Obiekt od dekady jest warunkowo dopuszczony do ruchu.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu 6 lutego złożył zamówienie na wykonanie ekspertyzy stanu technicznego mostu nad torami. Chodzi o sprawdzenie nośności oraz określenie warunków dalszej eksploatacji. Termin przyjmowania zgłoszeń minął w poniedziałek (13 lutego). Zamawiający przyjął 30 czerwca br. jako ostateczny termin sporządzenia dokumentacji. Chęć wykonania ekspertyzy wyraziło pięć przedsiębiorstw. Najatrakcyjniejszą cenowo ofertę złożyła firma z Katowic. Wykonawca zaproponował 28 290 zł.

Wiadukt w pobliżu stacji Olsztyn Główny to ważny szlak komunikacyjny dla mieszkańców Zatorza. Chodzi nawet o 25 tysięcy osób. Co w sytuacji, gdy remont obiektu będzie niezbędny?

- Wyniki tej ekspertyzy być może wymuszą na nas zmianę organizacji ruchu – mówi prezydent Piotr Grzymowicz.

Brak drożności przy dojeździe do ronda Bema najprawdopodobniej obciąży Rondo Ofiar Katastrofy Smoleńskiej, które już teraz musi radzić sobie z dużymi korkami.

Przypomnijmy, że od 2019 roku miasto dysponuje planami przebudowy wiaduktu. Według dokumentacji poza dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, po obu stronach miałyby zostać wytyczone ścieżki rowerowe. Nośność konstrukcji po remoncie zostałaby podniesiona z 30 do 50 ton.

ktb

Komentarze (45)

Dodaj swój komentarz

  • Bawoł 2023-02-15 07:49:16 31.0.*.*
    Witam ,powinni zrobić przejście zadaszone czy osłonione dla pieszych taki przezroczysty tunel ,tak to widzę.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 4
  • Tom 2023-02-15 06:49:01 145.237.*.*
    Hahaha ekspert za 28290,00 zl stwierdzi, że wiadukt trzeba zamknąć. Będzie jazda. Grzym będzie musiał uciekać z miasta.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 0
  • fer 2023-02-14 19:04:01 31.0.*.*
    Platforma, kod i grzymowicz i dziennikarze to są ludzie którym możecie podziękować za to co tutaj się dzieje a jeszcze będzie śmieszniej jak miasto nie wyrobi się z terminem tramwajowym i do tego pis który nie potrafi postawić niektórych notabeli przed sądem i jakiś debil okupujący ławkę w obronie sędziów co nie chcą sądzić-istny cyrk i dlatego nie idę na wybory aby nie oddawać głosu na tych co te miasto doprowadzili do tego punktu w którym się znajdujemy
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 9
  • ToraTora 2023-02-14 15:58:00 95.160.*.*
    Nie jestem nikim ważnym, nie jestem inżynierem ruchu, nie jestem drogowcem ale też nie jestem ani ślepy, ani pozbawiony wyobraźni. Tu nie trzeba być Alfą i Omegą, aby zauważyć nie tylko potrzebę ale także zagrożenia. Jeśli wy teraz mówicie o WARUNKOWYM dopuszczeniu do eksploatacji, wiaduktu, który w godzinach szczytu bywa - mam takie wrażenie - dociążany do swojej maksymalnej nośności, to myślę, że katastrofa budowlana wisi na włosku. No bo co to znaczy warunkowo dopuszczony? To oznacza że nie spełnia do końca określonych konstrukcyjnie wymogów!!! No bo coś tam! Zatem gdzieś pojawiły się wątpliwości i niejednoznaczność, które nie pozwalają na ostateczne, pewne stwierdzenie braku zagrożeń, tak? Pytam zatem co ukrywacie przed opinią publiczną? Co spowodowało tę warunkowość? Czy stwarza ta warunkowość potencjalne zagrożenie? Jakie? Wobec tego jak często przeprowadzane są dokładne badania i oględziny? Rodzą się kolejne pytania - dlaczego "złapano" się za realizację inwestycji mogących spokojnie poczekać? A dlaczego NIE zaplanowano do realizacji remontu istniejącej i WARUNKOWO dopuszczonej przeprawy!!?? Dlaczego nie podjęto kroków budowy 3 przeprawy mostowej? Wielokrotnie paluchem wskazywałem, że są takie miejsca tyle że trzeba byłoby to rozpracować! I nadal widzę optymalne miejsce z szansą na posadowienie wiaduktu z ulicy Lubelskiej w stronę Zientary Malewskiej lub Poprzecznej. Widać to z satelity, tam jest realna szansa! A nie gdzieś na Tracku, gdzie trzeba byłoby przygotować do dużej fali ruchu sporą infrastrukturę drogową za niebotyczne pewnie pieniądze. Teraz to jest pozamiatane, miasto jest bez kasy i nawet bez możliwości naprawy wiaduktu. Czy ktoś za to weźmie odpowiedzialność?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 23 3
  • Ola12 2023-02-14 14:34:37 88.156.*.*
    Kolejna katastrofa w tym mieście 😅
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
  • szukaj w googlach 2023-02-14 12:58:55 31.60.*.*
    "Żaden sędzia z Olsztyna nie chce sądzić „afery stulecia”. Na ławie oskarżonych prezydent Grzymowicz"
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 6
  • mw0313 2023-02-14 12:54:00 5.172.*.*
    Jakby wyglądał układ komunikacyjny Olsztyna gdyby zgodnie z planami -przedłużono ulicę Leonharda do torów i tam wybudowano wiadukt - kontynuowano przebudowę ulicy Artyleryjskiej przez ul. Kolejową i Zientary-Malewskiej do Poprzecznej -przedłużono ulicę Obiegową do ulicy Kętrzyńskiego
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 1
  • .R.O. 2023-02-14 11:55:21 31.60.*.*
    Jak wiadukt zostanie zamknięty to szykuje się niezły bigos komunikacyjny...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 23 0
  • Beauregard 2023-02-14 11:27:25 178.42.*.*
    Dopiero teraz? Trzeba było 10 lat temu zrobić remont. Teraz się walcie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 4
  • dezerter 2023-02-14 11:17:19 194.165.*.*
    Tylko się pomodlić żeby nie zamknęli. Zatorze byłoby odcięte komunikacyjnie zapewne na lata.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 28 4
  • Mk 2023-02-14 10:59:48 5.172.*.*
    Gdyby tak był wiadukt w okolicy końca Poprzecznej... rozmarzyłem się......
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 0
  • Brawoo dla braku rozumu władz miasta. 2023-02-14 10:11:20 5.184.*.*
    Czyli czas płynie, wiadukt kruszeje, a my bawimy się w długoterminowe procedury.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 4
  • R 2023-02-14 10:01:39 31.60.*.*
    Tak się dzieje jak tiry jeżdżą po mieście a kolej mamy najdroższa w Europie 👍
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 2
  • mw0313 2023-02-14 09:44:33 5.172.*.*
    A może zamiast n-ty raz remontować ten sam wiadukt wybudować dodatkowy tak jak to zaplanowano 50 lat temu?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 0
  • armagedon 2023-02-14 09:31:47 83.28.*.*
    O tak, jeszcze tylko tego brakowało! Ale zapewne to prawda, bo ileż taki wiadukt może wytrzymać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
  • nikt ważny 2023-02-14 08:47:05 79.185.*.*
    "Wiadukt prowadzący z ronda Bema na Zatorze remontu?" Co oznacza "Zatorze remontu"? Weryfikujcie teksty nim wrzucicie je na stronę. W kwestii wiaduktu ZDZiT wypowiadał się wielokrotnie. Jego stan jest fatalny, a do ruchu dopuszczony został warunkowo. Wiele lat temu przeszedł remont, ale nie pomogło to na długo. Pęka, grozi w przyszłości katastrofą. Dodajcie jeszcze informację o tym, że Urząd Miasta już dawno wykonał projekt przebudowy m.in. wiaduktu wzdłuż ul. Limanowskiego. " Umowy nr 272.1.2015 z 29.10.2015 r. zawartej pomiędzy TECHNITAL Sp. A. z siedzibą we Włoszech, 20139 Mediolan, via Cassano d?Adda 27/1, zarejestrowaną w Izbie Handlowej w Mediolanie w Rejestrze Przedsiębiorców, NIP i numer wpisu 05139031008, zarejestrowaną w Rejestrze Administracyjno-Gospodarczym pod nr 1711806, z kapitałem zakładowym 5.000.000 EUR, adres do doręczeń w Polsce: ul. Grzybowska 12/14 lok. 37B, 00-132 Warszawa, NIP PL: 107-00-14-924, a Gminą Olsztyn, z siedzibą przy pl. Jana Pawła II, 10-101 Olsztyn na wykonanie zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej: przebudowy Al. Sybiraków w Olsztynie wraz ze skrzyżowaniem z Al. Wojska Polskiego (drogi wprowadzającej ruch z miasta w kierunku drogi DK51 przejście graniczne Bezledy” oraz przebudowy wiaduktu nad koleją w ciągu ul. Limanowskiego w Olsztynie" Buspas i tylko po jednym pasie ruchu dla pojazdów w każdym kierunku. Taki projekt został sporządzony. Zatorze zatka się totalnie, a dojzd w kierunku Dywity będzie drogą przez mekę.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 1
  • Tamara Twardodupcewa 2023-02-14 08:44:15 5.173.*.*
    Wiele razy jak stoję na rondzie Bema to czuję drgania siedząc w samochodzie. Ten wiadukt to jest proszenie się o kłopoty. Tutaj powinien być jeszcze na Tracku dodatkowy wiadukt, by odciążyć rondo Bema, bo tak cały ruch idzie na Bema, a dodatkowy wiadukt skierowałby cały ruch z Malewskiej/Poprzecznej i okolic na inny kierunek
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 0
  • StadionDlaStomilu 2023-02-14 08:42:20 31.60.*.*
    A na okres przebódowy co, przeprawa promowa?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 2

www.autoczescionline24.pl