Po pierwszym spotkaniu konsultacyjnym w sprawie przebudowy al. Wojska Polskiego, Obywatelska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego poddała analizie wariant W4A, który oceniła najwyżej z pięciu przedstawionych. (Wszystkie warianty tu->)
Wariant W4A to przede wszystkim większa liczba zatok postojowych (15) i autobusowych (5).Według planu miałaby powstać droga jednojezdniowa dwupasowa z dodatkowymi pasami dla skręcających w lewo. W tym przypadku również poszerzenie drogi wyliczono na około 600 metrów kwadratowych. Realizacja wariantu zakłada wycinkę 3-4 drzew.
Zdaniem olsztyńskich społeczników najważniejszym wnioskiem, który nasuwa się w trakcie analizy wariantu jest konieczność zmniejszenia szerokości każdego z pasów jezdni do 3 metrów. Członkowie rady twierdzą, że nawet minimalna zmiana szerokości, przy zachowaniu funkcjonalności drogi pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Węższe pasy ruchu – zdaniem Obywatelskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - sprzyjają zachowaniu przepisowej prędkości przy jednoczesnym zwiększeniu uwagi kierowców na innych uczestników ruchu.
Społecznicy mają pomysł jak zagospodarować odzyskaną przestrzeń.
- Przestrzeń (1 – 1,5 metra w zależności od odcinka) możemy przeznaczyć na dalszą poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poprzez powiększenie azyli na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów, wprowadzenie pasa bezpieczeństwa pomiędzy zatokami postojowymi, a drogami dla rowerów, wprowadzenie pasa bezpieczeństwa pomiędzy drogami dla rowerów, a chodnikami – czytamy w opracowaniu Rady.
Zdaniem Rady ważne jest by wariant zakładał również budowę wyniesionych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów równoległych do al. Wojska Polskiego.
Konsultacje w sprawie przebudowy al. Wojska Polskiego wciąż trwają. Swoje uwagi możecie zgłaszać na platformie konsultacji społecznych ->
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz