Via Baltica się rozrasta. Wojewoda wydał kolejne pozwolenie na rozbudowę drogi

Via Baltica się rozrasta. Wojewoda wydał kolejne pozwolenie na rozbudowę drogi
Wojewoda wydal kolejną decyzję na rozbudowę drogi Via Baltica
Fot. GDDKiA Olsztyn

Wojewoda warmińsko-mazurski wydał kolejną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla fragmentu przyszłego międzynarodowego szlaku Via Baltica.  Chodzi o odcinek drogi ekspresowej S61 Ełk Południe-Wysokie.

Wcześniej decyzje zostały wydane dla dwóch odcinków drogi międzynarodowej Via Baltica: Wysokie - Raczki oraz Szczuczyn - Ełk Południe. Na obu trwają już prace budowlane.

Odcinek Ełk Południe-Wysokie obejmie odcinek drogi ekspresowej S61 wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o łącznej długości ok. 23 km. Zgodnie z kontraktem powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstaną m.in. 24 obiekty inżynierskie oraz węzeł Ełk Wschód.  Nawierzchnia drogi, na której przewidujemy duży ruch pojazdów ciężarowych, zostanie wykonana z betonu cementowego, by jak najdłużej bez remontu sprostać obciążeniu 11,5 tony na oś.

Wartość inwestycji to około 685,9 mln zł. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Trakcja PRKiI S.A., Mostostal Warszawa S.A. oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o.

Realizacja S61 w województwie warmińsko-mazurskim:

Budowę drogi ekspresowej S61 pomiędzy miejscowościami Szczuczyn i Raczki podzielono na trzy odcinki realizacyjne, z czego na dwóch toczą się już prace budowlane:  

  • Szczuczyn - węzeł Ełk Południe (ok. 23,3 km),  

  • węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie (ok. 22,9 km), w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości ok. 4 km,  

  • węzeł Wysokie - Raczki (ok. 20,2 km).  

Dofinansowanie ze środków UE  

Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Budzisko, odc. Szczuczyn - Raczki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility - CEF).

Kalendarium:

15 października 2015 r. - uzyskano decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych  

15 kwietnia 2016 r. - ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj”  

19 lipca 2018 r. - podpisanie umowy z wykonawcą  

22 września 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID

Komentarze (5)

Dodaj swój komentarz

  • Piekłonaziemi 2020-09-26 07:24:23 31.60.*.*
    Czas wrócić do transportu kolejowego , zamknąć granice dla tirów lub podnieść wysoko opłaty za wjazd,pobyt,wyjazd
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść
  • konfederacja barska 2020-09-24 09:02:52 31.60.*.*
    Ciekawe czy Mazury też zamienią na tirostradę ???? zamiast rykowiska jeleni będzie wieczne rykowisko tysięcy tirów. tirów, większości pod obcą banderą , przewożących obcy towar .
    Odpowiedz Oceń: 2 4 Zgłoś treść
  • No i? 2020-09-23 17:49:34 5.174.*.*
    Co ma wspólnego woj warminsko mazurskie z via baltica ? Nas interesuje S7 , S16 i S5 .
    Odpowiedz Oceń: 4 4 Zgłoś treść