W sierpniu 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na modernizację stacji Ostróda. Inwestycja, warta przeszło 250 mln zł, realizowana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Projekt zakłada budowę dwóch peronów oraz przejścia podziemnego, które połączy je z budynkiem dworca i drugą stroną miasta. Na perony z przejścia będą prowadzić windy. W ramach zadania wymieniane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Inwestycja wiąże się także z budową nowej nastawni oraz modernizacji kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą.
Finał prac przewidziano na rok 2026. Na jakim etapie są aktualnie roboty? Jak informują PKP PLK można już korzystać z dwóch krawędzi peronowych, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. W użyciu ma być też nowa nastawnia. Dodatkowo, jakość przejazdów poprawiają nowe tory.
Jak podaje serwis Ostróda Flesz do nowej nastawni na dworcu zostali przeniesieni dotychczasowi dróżnicy z przejazdów. Nie było więc redukcji etatów. - Stara nastawnia ma być docelowo zburzona, z krajobrazu Ostródy znikną też w przyszłości dotychczasowe budki dróżników – informował w marcu br. lokalny portal.
Aktualnie na stacji Ostróda trwają prace związane m.in. z budową przejścia podziemnego oraz remontem mostu na rzece Drwęca. „Obiekt odzyskuje dawny blask, łącząc historię z nowoczesnością” - podkreśla inwestor.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz