Dziś jest: 14.05.2025
Imieniny: Bonifacego, Dobiesława
Data dodania: 2012-09-26 11:32

Iwona Starczewska

Tramwaj w Olsztynie zwiększy atrakcyjność inwestycyjną miasta?

Tak przynajmniej twierdzi przedstawiciel firmy Solaris, która dostarczy nam tabor tramwajowy. Jego słowa na swoim blogu przytoczył Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, który zapewnia, że jeśli zależność ta okaże się prawdziwa - będzie trzeba jeszcze intensywniej pomyśleć o kolejnych liniach tramwajowych.

reklama

Przypomnijmy, tramwaje do Olsztyna wrócą w 2014 roku. Wtedy do użytku oddane zostanie torowisko i dostarczony zostanie tabor. Koszt taboru to 120 milionów złotych, natomiast budowa torowiska to kolejne 250 milionów złotych.

Inwestycja ma swoich zwolenników jak i przeciwników. Cieszą się szczególnie mieszkańcu Jarot, który liczą, że dzięki tramwajom do pracy czy szkoły w centrum dojadą bez konieczności stania w korku, jak ma to miejsce teraz. Inni z kolei twierdzą, że tramwaje w Olsztynie to bzdura - bo nie tylko psuje klimat miasta, ale i przy planowaniu tego rodzaju transportu nikt nie wziął pod uwagę tego, że spada liczba osób zameldowanych w Olsztynie, zmniejsza się ilość studentów, a coraz więcej mieszkańców wyprowadza się na obrzeża miasta, a więc tramwaj nie jest im potrzebny.

Prezydent Olsztyna, broni jednak inwestycji przytaczając argumenty, które przedstawił przy podpisaniu umowy przedstawiciel firmy Solaris.

- Okazuje się, że posiadanie sieci tramwajowej jest wyrazem metropolitalnego charakteru miasta i wpływa zdecydowanie na jego zewnętrzny wizerunek.  To pierwsza zaleta. Druga, może ważniejsza, to udokumentowany fakt, iż obecność tramwajów zwiększa atrakcyjność inwestycyjną miasta. Jeśli to rzeczywiście prawda, będziemy jeszcze intensywniej myśleć o kolejnych liniach - czytamy na Blogu Prezydenta Olsztyna, Piotra Grzymowicza.

Czy zgadzacie się z tymi argumentami?

Źródło: własne/grzymowicz.pl

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • jabol 2012-09-27 23:15:47 83.12.*.*
    torowiska NA PEWNO zwiększą atrakcyj gratuluję pokrętnego uzasadniania..ność i przejezdność przez miasto -
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Zdziwiony 2012-09-27 11:13:06 178.235.*.*
    Dziwi mnie strach mieszkańców Olsztyna przed tym cudownym środkiem komunikacji jakim są tramwaje... Czy tak trudno to pojąć, że miasto wielkości Olsztyna potrzebuje usprawnienia komunikacji miejskiej, która w tej chwili funkcjonuje tragicznie? Blisko 200 tys. mieszkańców Olsztyna nie może dłużej polegać już tylko na autobusach... Z czego to wynika? Strach olsztyńskich kierowców przed tramwajami? Zasada jest prosta - pocinak ma zawsze pierwszeństwo i tyle. Pozdrawiam
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • 1231 2012-09-27 07:35:10 83.9.*.*
    Panie Prezydencie, a cóż znaczą te "udokumentowane fakty"? Piękne słowa, tylko czy mają pokrycie w rzeczywistości? A swoją drogą, ciekaw jestem gdzie szanowny pan prezydent zamierzałby wytyczyć kolejne linie tramwajowe? Wkomponować je w bloki czy poprowadzić, jak dawniej przez Starówkę bo na tych wąskich ulicach dodatkowo wzbogaconych kolejną zachcianką w postaci buspasów, z pewnością nie ma na nie miejsca.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • mail925 2012-09-26 22:18:56 87.250.*.*
    O niczym nie zapomniałem, nie wiem skad ten zarzut. Artykuł jest i ja komentuję sprawę posiadania bądź nie tramwajów. Nie SKM-ek i nie trolejbusów. Zaraz się okaże, że jakby Olsztyn miał jeszcze SKM i trolejbusy to biznesmeni z całego świata zabijaliby się o kawałek najbardziej zasikanego trawnika w moim ukochanym mieście.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • gox 2012-09-26 21:24:23 83.9.*.*
    Zapomniałeś że Gdynia ma SKMkę i trolejbusy. Więc na pewno nie opiera komunikacji tylko na autobusach. A bez SKM-ki owszem byłaby mało atrakcyjna gdyż ludzie mieli by ograniczony sprawny dojazd do pracy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • mail925 2012-09-26 14:14:39 87.250.*.*
    Jaaasne. Jakaż ta Gdynia nieatrakcyjna dla inwestorów, zamierająca i w ogóle zalatująca wioską...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl