Jeśli testy wypadną pozytywnie – wykonawca linii tramwajowej pojawi się tu po0nownie w lipcu tego roku. Zanim jednak rozpoczną się prace na Tuwima, już 1 marca firma FCC Construction powróci na ulicę Płoskiego. Hiszpanie ten 690-metrowy fragment torowiska kończyć będą dwa miesiące, a więc do końca kwietnia.
Ulicą Obiegową, czyli łącznikiem ulicy Sikorskiego, Żołnierskiej i Piłsudskiego wykonawca zajmie się w maju. Z kolei w czerwcu ma ruszyć budowa pozostałego odcinka głównej linii, czyli torowiska wzdłuż ulic Żołnierskiej i Kościuszki oraz toru technicznego wzdłuż Dworcowej i Towarowej, do zajezdni MPK. Te prace mają zająć nieco ponad rok, czyli do pierwszych dni czerwca 2014 roku. Od lipca tworzony będzie odcinek linii od przystanku końcowego na Jarotach (skrzyżowanie Witosa i Kanta) do początku przyszłej ulicy Obiegowej. Zajezdnia tramwajowa przy Kołobrzeskiej zacznie powstawać w sierpniu 2013 roku, a jej budowa trwać będzie do końca czerwca 2014 roku. W tym samym czasie powstanie też tymczasowa zajezdnia autobusowa przy al. Sikorskiego, naprzeciwko Reala. Jednotorowa odnoga do Kortowa, wzdłuż ulicy Tuwima powstawać będzie od czerwca 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku. Z kolei - również jednotorowy - odcinek do Wysokiej Bramy, prowadzący wzdłuż al. Piłsudskiego i 11 Listopada będzie w budowie od sierpnia 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku.
- Większość prac zakończy się jeszcze w 2013 roku, w przyszłym powstawać będzie przede wszystkim infrastruktura dla tramwajów - przystanki, torowisko itp. Prace mają się zakończyć na przełomie czerwca i maja 2014 roku – informuje Urząd Miasta Olsztyna.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz