W środę Prezydent Olsztyna, po spotkaniu z Dyrektorem Zarządzającym FCC Rejon Europa - uspokajał, że jeszcze w czwartek na Płoskiego pojawią się pracownicy wykonawcy. Rzeczywiście po godzinie 15.00 na terenie budowy obecnych było kilku robotników, którzy przygotowywali teren pod wiosenne prace.
Miejmy jednak nadzieję, że na dniach tempo prac przyspieszy, bo hiszpański wykonawca – ten odcinek musi oddać najpóźniej ostatniego dnia kwietnia, choć pierwotny termin zakończenia prac w tej części miasta ustalono na koniec grudnia ubiegłego roku.
Po zakończeniu prac na Płoskiego, wykonawca zajmie się ulicą Obiegową, czyli łącznikiem ulicy Sikorskiego, Żołnierskiej i Piłsudskiego. Z kolei w czerwcu ma ruszyć budowa pozostałego odcinka głównej linii, czyli torowiska wzdłuż ulic Żołnierskiej i Kościuszki oraz toru technicznego wzdłuż Dworcowej i Towarowej, do zajezdni MPK. Te prace mają zająć nieco ponad rok, czyli do pierwszych dni czerwca 2014 roku. Od lipca tworzony będzie odcinek linii od przystanku końcowego na Jarotach (skrzyżowanie Witosa i Kanta) do początku przyszłej ulicy Obiegowej. Zajezdnia tramwajowa przy Kołobrzeskiej zacznie powstawać w sierpniu 2013 roku, a jej budowa trwać będzie do końca czerwca 2014 roku. W tym samym czasie powstanie też tymczasowa zajezdnia autobusowa przy al. Sikorskiego, naprzeciwko Reala. Jednotorowa odnoga do Kortowa, wzdłuż ulicy Tuwima powstawać będzie od czerwca 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku. Z kolei - również jednotorowy - odcinek do Wysokiej Bramy, prowadzący wzdłuż al. Piłsudskiego i 11 Listopada będzie w budowie od sierpnia 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku.
Komentarze (6)